NEC / REC i 2008 ?

HET kommer inte att vinna ett piss 2008, däremot kommer Fiver Racing att lyfta sej som fågel Fenix ur askan av det som en gång var HET. Nytt teamnamn, nya förare och nya hojar är receptet för att sopa hem samtliga segerpokaler i NEC och REC 2008.......

Ap ap ap, i REC har BPW köpt prenumeration på segerpokaler! :tungan

/Fredrik

Last edited:
Menar du att vi inte får ställa upp i REC? Ingen av förarna har kört de senaste åren, varför får dom inte köra i REC då?

Ok ok .. troede kun I havde byttet en kører....
Jeg har en mening om hvad "R" står for i REC. Om man deltager i NEC så mener jeg egentlig ikke man bør kunne deltage i REC oxå.... Men, om reglerne tillader dette, så er det jo sådan det er...

Ok ok .. troede kun I havde byttet en kører....
Jeg har en mening om hvad "R" står for i REC. Om man deltager i NEC så mener jeg egentlig ikke man bør kunne deltage i REC oxå.... Men, om reglerne tillader dette, så er det jo sådan det er...

OK, för att klarlägga, Det blir inte samma förare som kör NEC och REC, i REC är det våra mekar och antingen jag eller skalman som kör. I NEC är det robban, oscar och en av mej eller skalman, beroende på vem som är i bäst form för tillfället.

HET kommer inte att vinna ett piss 2008, däremot kommer Fiver Racing att lyfta sej som fågel Fenix ur askan av det som en gång var HET. Nytt teamnamn, nya förare och nya hojar är receptet för att sopa hem samtliga segerpokaler i NEC och REC 2008.......

Allt som hade behövts var en ny hoj. Vi vann ju dom två racen som den gamla höll ihop ;)

Neh, inte direkt för körningen. Men dina skitteamkompisar hade ju sönder hojen för oss (externa skador, inte dom vanliga interna rasen) så då fick jag sympati-skjuta till några spänn till Stefan.

Men han har inte pengar till att låta folk köra gratis så nu får han ta in föredettingar som betalar för att få köra.

Hrm Hrm!!!
Om jag inte minns helt fel så vinkade jag till dig i Opeln då du sköt en suska utan bakdrev åt sidan:D

//Robert

Snabbare är snabbare oavsett, och det var du som började. :) Jämför du VM-material med någon som är ett par tiondelar bättre dig?! Lite höga tankar om dig själv kanske... ;)

Men Oscar... då kan man ju fråga sig vem som har flest pokaler stående hemma hos sig - du eller DonQ?! :arsele

Last edited:
Oscar, till och med du vet väl att man inte kan leva på gamla meriter ;)

DQ hade säkert gärna bytt alla de han fick i år mot den medaljen jag har från 2006 :) Har du skaffat en knarr?

Måste ju vara bra på nåt! :tummenupp[/QUOTE

Läste i MC-Folket som damp ner i lådan idag att det kommer köra två team med fd 125jr-förare i REC 2008.
Louise Lifvenborg, Mikela Palsamäki, Tommy Sköld och Dennis Dragos är klara samt att dörren är öppen för ytterligare förare.

Kul för dom men vetifan om det blir någon höjdare att åka gunghäst i ERF. Står i artikeln att dom ska åka Suzuki 650 twin.
Måste väll betyda att dom ska köra SV 650.

Läste i MC-Folket som damp ner i lådan idag att det kommer köra två team med fd 125jr-förare i REC 2008.
Louise Lifvenborg, Mikela Palsamäki, Tommy Sköld och Dennis Dragos är klara samt att dörren är öppen för ytterligare förare.

Kul för dom men vetifan om det blir någon höjdare att åka gunghäst i ERF. Står i artikeln att dom ska åka Suzuki 650 twin.

Om det stämmer att de ska köra SV650 så är det riktigt tråkigt. Urusel hoj i jämförelse med vad övriga team kommer att köra med. Om man nu ska ställa upp så borde man ju ge dem/de ge sig en chans.

Det kan inte vara så att det är en vanlig journalistisk feluppfattning och dom egentligen ska köra SP klassen? SV 650:n går ju in där?

Ren gissning från min sida men det vore väl olyckligt att ge nybörjare sånna dåliga förutsättningar som Oscar så riktigt påpekade.

Mina 2 korvören

Det kan inte vara så att det är en vanlig journalistisk feluppfattning och dom egentligen ska köra SP klassen? SV 650:n går ju in där?

Ren gissning från min sida men det vore väl olyckligt att ge nybörjare sånna dåliga förutsättningar som Oscar så riktigt påpekade.

Mina 2 korvören

Borde inte vara feluppfattat av journalisten då det också står i artikeln att de har två hojar och är fyra förare som ska blandas tjejer och killar.

Men trist är det att de inte får åka på ngt konkurenskraftigare.

Det är helt riktigt att det är gunghäst dom ska köra. På sina juniorhojar har dom varvtider A-torp ca: 2 min, med gunghästen kommer dom kanske vara 10 sek bättre. Jag antar att när juniorena är inkörda på gunghästen så är dom inte sist. Teamen har ett bra upplägg, och det ska bli mycket körning och kul ska vi ha. Så troligtvis så kommer inte dessa juniorer att agera bromklossar.:arsele

Det är helt riktigt att det är gunghäst dom ska köra. På sina juniorhojar har dom varvtider A-torp ca: 2 min, med gunghästen kommer dom kanske vara 10 sek bättre. Jag antar att när juniorena är inkörda på gunghästen så är dom inte sist. Teamen har ett bra upplägg, och det ska bli mycket körning och kul ska vi ha. Så troligtvis så kommer inte dessa juniorer att agera bromklossar.:arsele

Tvivlar inte på att dom kommer att kunna prestera skapliga tider. Tror inte heller att de kommer att prestera de långsammaste varvtiderna.
Däremot är jag tveksam till valet av hoj då effekten inte är ngn höjdare vilket antagligen kommer att visa sig i utgången av kurvorna.

Det scenario som jag kan tänka mig också uppstår är när någon blåser om dom på rakan för att sen se sig ombromsad i ingången på nästa kurva.
Lite förvånade kommer dom nog att bli då. :)

Back