KGK
1200
Den här borgmästaren fick nog en snilleblixt när han kom på att gå på catwalken i nazistuniform 
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/webbtv/artikel_3243469.svd

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/webbtv/artikel_3243469.svd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det är en enorm skillnad mellan krigsmakten och SS....
Man kan ju undra om det är bättre att tysta ned och hymla med en sån grej som nazism i allmänhet. Men det är klart, om 3 generationer så är det ingen som har en aning om nazism eller vad de gjorde, så då är det ju fritt fram att göra det igen.[/QUOT:]
![]()
Det Boris skriver är korrekt, uniformen har inget med politiska ideologier att göra. Att inte kunna skilja på en Wehrmachtuniform och en SS dito är väl i grund och botten förankrat i okunskap och fördomar och dessa två tillsammans har ju genom åren visat sig vara en tämligen farlig kombination.Jag kan inte skilja på det ena eller andra, säkert många fler än mig som inte kan det, om inte annat så är det ju upplagt för protester att bära uniformen så offentligt.
Det Boris skriver är korrekt, uniformen har inget med politiska ideologier att göra. Att inte kunna skilja på en Wehrmachtuniform och en SS dito är väl i grund och botten förankrat i okunskap och fördomar och dessa två tillsammans har ju genom åren visat sig vara en tämligen farlig kombination.
Fast i just detta fall tycker jag folk överreagerar och skall vinna VM i PK....
Uniformen tillhör tyska krigsmakten och de medaljer och band han bär saknar svastika. Uniformstypen i denna skepnad har använts både före och efter WWII. Med er logik skulle man därmed inte få bära en amerikansk 40-tals uniform eller en sovjetisk för den delen. Det är en enorm skillnad mellan krigsmakten och SS....
Med andra ord är det alla de som nu skriker förnärmat vi skall vara rädda för![]()
Jag kan inte skilja på det ena eller andra,
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen