Nazistuniform på modevisning

Såg väl bättre ut än rosa skjorta iaf? :tungan

Fast i just detta fall tycker jag folk överreagerar och skall vinna VM i PK....

Uniformen tillhör tyska krigsmakten och de medaljer och band han bär saknar svastika. Uniformstypen i denna skepnad har använts både före och efter WWII. Med er logik skulle man därmed inte få bära en amerikansk 40-tals uniform eller en sovjetisk för den delen. Det är en enorm skillnad mellan krigsmakten och SS....

Störtsjönt sätt att avsluta sin karriär!! Idiot!!

hugo boss som designat den (och alla andra nassarnas uniformer) så den passar väl ypperligt på modevisning?

Man kan ju undra om det är bättre att tysta ned och hymla med en sån grej som nazism i allmänhet. Men det är klart, om 3 generationer så är det ingen som har en aning om nazism eller vad de gjorde, så då är det ju fritt fram att göra det igen. :rolleyes:

Jag kan inte skilja på det ena eller andra, säkert många fler än mig som inte kan det, om inte annat så är det ju upplagt för protester att bära uniformen så offentligt.
Det Boris skriver är korrekt, uniformen har inget med politiska ideologier att göra. Att inte kunna skilja på en Wehrmachtuniform och en SS dito är väl i grund och botten förankrat i okunskap och fördomar och dessa två tillsammans har ju genom åren visat sig vara en tämligen farlig kombination.

Det Boris skriver är korrekt, uniformen har inget med politiska ideologier att göra. Att inte kunna skilja på en Wehrmachtuniform och en SS dito är väl i grund och botten förankrat i okunskap och fördomar och dessa två tillsammans har ju genom åren visat sig vara en tämligen farlig kombination.

Med andra ord är det alla de som nu skriker förnärmat vi skall vara rädda för :tummenupp

Fast i just detta fall tycker jag folk överreagerar och skall vinna VM i PK....

Uniformen tillhör tyska krigsmakten och de medaljer och band han bär saknar svastika. Uniformstypen i denna skepnad har använts både före och efter WWII. Med er logik skulle man därmed inte få bära en amerikansk 40-tals uniform eller en sovjetisk för den delen. Det är en enorm skillnad mellan krigsmakten och SS....

Tänkte precis samma sak...

Om man vet att folk kommer bli arga eller ledsna så är det väl fånigt att ta till det dära tilltaget? Vad är det man vill bevisa, att man kan? Oavsett före eller efter världskrig #2 så vet man ju faktiskt att det kommer bli rabalder. Kul att retas men det finns gränser.

Tyvärr borde han ju insett att folk är totalt obildade.

Face it:

Folk kan inte skilja på en vespa (tillverkare) och en bögpulka (modell)
Folk kan inte skilja på cellulosaisolering (produkt) och Ekofiber (tillverkare)
Folk kan inte skilja på Nazister och (relativt) oskyldiga soldater.
Folk som jobbar med invandrare kan inte skilja på en slacker och någon som vill göra lite uppoffringar för ett bättre liv.

Att folk orkar, järnkorset är en nazistsymbol, krigsmaktens uniformer är naziztsymboler, Stahlhelm M1935 är en nazistsymbol (som ju även våra nazistiska grannar finnarna bar). För övrigt bär den unge killen vad som ser ut att vara en PASGT-hjälm som började dyka upp först på 70-talet nån gång....

Drar mig till och med till minnes att tyska flygvapnet för några år sedan var föremål för en diskussion huruvida deras transportflygplan skulle få ha en stor text på sidan där det stod "Luftwaffe" eftersom detta kunde vara stötande.
Under denna debatt kom det även fram att (hör och häpna) tyska stridsfordon och flygplan fortfarande har de svart-vita korsen som nationalitetsbeteckning, exakt samma som under andra världskriget, att de bara har mage!

Jag kan inte skilja på det ena eller andra,

Det menar du inte...:rolleyes:

Last edited:
Rumänien har ju problem med detta. Räcker inte att nazister och uniformerad milis marscherar på gatorna och öppet fördriver och misshandlar invandrare, även politikerna är helt öppna med sina fascistiska ställningstaganden och räds tydligen inte ens att ikläda sig naziuniform?

Detta kommer möjligtvis till och med ha en positiv inverkan på hans karriär och göra att han blir omvald.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg