Naturupplevelse på Bogesund...

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Efter att ha ätit lite glass i Vaxholm satte vi oss på hojen för att åka hemåt i eftermiddagssolen. I slutet av Boge passerade vi den lilla vägen med bom upp till vänster precis innan den sista busshållplatsen. Precis vid bommarna ser vi en hel flock med vildsvin (12-15 stycken), den största ser ut att väga en bra bit över 200 pannor :skrämd

Nyfiken som man är bad jag gubben stanna så man kunde få sig en närmare kik...(han satt kvar på hojen) :hihi Stod och tittade en liten stund på de helt orädda svinen tills den största som stod längst bak vänder sig om tar två kliv fram och blänger på mig. Beslutade mig då för att retirera och studsa upp på hojen ifall att han skulle få lust att smaka på mitt Daineese ställ eller så :D

Ytterligare en grej att sätta upp på akta-sig-för-listan!

Var själv nära att syna en älgröv i närheten av Nävekvarn igår. Nu lyckades jag bromsa utan dramatik, men hade älgen hoppat ut 10 meter närmare mig så vetefan. Kanske hade det slutat såhär:

Fast i älgröv

Starstriker skrev:
2261656 Var själv nära att syna en älgröv i närheten av Nävekvarn igår. Nu lyckades jag bromsa utan dramatik, men hade älgen hoppat ut 10 meter närmare mig så vetefan. Kanske hade det slutat såhär:

Fast i älgröv
Konstiga älgar ni har där uppe i stockholm, här nere är dom mycket mindre!

Igen...

Igår när jag och en polare brände Vaxholmsvägen strax innan Boge så hände det igen men denna gång bara ett vildsvin...GRYMT stor och bara knallade rätt över vägen framför oss. Blev till å bromsa lite. Något att ha med i beräkningen när ni kör i Roslagen och i andra vildsvinstäta områden. Dom är lite här och där och verkar helt orädda!

Last edited:
Trinity skrev:
2260367 Efter att ha ätit lite glass i Vaxholm satte vi oss på hojen för att åka hemåt i eftermiddagssolen. I slutet av Boge passerade vi den lilla vägen med bom upp till vänster precis innan den sista busshållplatsen. Precis vid bommarna ser vi en hel flock med vildsvin (12-15 stycken), den största ser ut att väga en bra bit över 200 pannor :skrämd

Nyfiken som man är bad jag gubben stanna så man kunde få sig en närmare kik...(han satt kvar på hojen) :hihi Stod och tittade en liten stund på de helt orädda svinen tills den största som stod längst bak vänder sig om tar två kliv fram och blänger på mig. Beslutade mig då för att retirera och studsa upp på hojen ifall att han skulle få lust att smaka på mitt Daineese ställ eller så :D

Ytterligare en grej att sätta upp på akta-sig-för-listan!
Var en hel del poliser på boge pga avåkning tidigare den eftermiddagen...?

Jonte VSB R-T skrev:
2264737 :skrämd
Nävekvarn??? Hur törs du åka dit?

Sorry för spammet

Vaddårå? Är det någe speciellt med det stället?
Stod en snut med laserpickadoll mitt ute i skogen (man kan ju undra vad han gjorde där mitt i spenaten), men jag blev varnad i tid som tur var....

vikto000 skrev:
2264972 Vad är det för fel på den lilla bondhålan? :fatta!

//Stenberg

Bor du där? Själv är jag från Tystberga och räknas som utsocknes. Det är ju som en typisk främlingsfientlig by ur en Stephen King roman.
:pannkyss

rBy skrev:
2264962 Var en hel del poliser på boge pga avåkning tidigare den eftermiddagen...?

Menar du att poliserna råkade visa sig utan uniformen :D

Skämt åsido...polisfritt var det men enligt ortsbefolkningen är det avvåkningar där varje vecka mer eller mindre allvarliga.

Undrar hur hojåkare som dött, blivit allvarligt skadade, lindrigt skadade, skadat andra eller enbart kvaddat hojarna där under årens lopp. Förmodligen statestik man inte vill veta. Träffade en dam i glasskön i Vaxholm, hon bor på en av gårdarna längs med vägen. En av hennes stalltjejer väjde för en mötande motorcyklist som befann sig på hennes sida av vägen. Hon är långtidssjukskriven pga diverse skador...Tankeställare!

Uppmanar alla att ta det lugnt speciellt vid Bogesunds Gård och Ellboda. Där sitter de småtjejer och killar på hästar som är lättskrämda djur. Inte kul att gå med armen i gips hela sommarlovet... :fakta

Trinity skrev:
2265255 Menar du att poliserna råkade visa sig utan uniformen :D
Har hört talas om FBI agenterna roslagen? Nä tänkte väl det :tungan
Skämt o sido, du skrev väl inte att dom var civilklädda jäklar, i så fall kan jag inget annat än hålla med dig! Civilklätt folk, speciellt poliser har INGET på en RR bana att göra!!! Dom måste ha kläder så dom syns!?

rBy skrev:
2267045 Har hört talas om FBI agenterna roslagen? Nä tänkte väl det :tungan
Skämt o sido, du skrev väl inte att dom var civilklädda jäklar, i så fall kan jag inget annat än hålla med dig! Civilklätt folk, speciellt poliser har INGET på en RR bana att göra!!! Dom måste ha kläder så dom syns!?

Nää, att klä ut sig till grisar hade verkligen varit orättvist :hihi

Starstriker skrev:
2261656 Var själv nära att syna en älgröv i närheten av Nävekvarn igår. Nu lyckades jag bromsa utan dramatik, men hade älgen hoppat ut 10 meter närmare mig så vetefan. Kanske hade det slutat såhär:

Fast i älgröv
attachment.php

Last edited:
Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...