Nationell bojkott av Aftonbladet

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Nu när Aftonbladet återigen har visat total brist på respekt för en enskild individ/individer, uppmanar vi till total bojkott av Aftonbladet året ut.

Vad som ligger bakom vårat beslut är följande:

Följande text är citerad från fotbolls sidan Bara ben på Glenn Hysén( www.baraben.com)

”Efter att familjen Mild tydligen haft kontakt med Aftonbladet igår, för att försöka hålla sitt namn utanför medierna i samband med det tragiska dödsfallet av en familjemedlem, så beslutade Aftonbladets ansvariga utgivare att trots detta gå ut med namn och göra det till sin huvudnyhet under måndagen (4 September 2007)”

Många med oss har idag varit bestörta över Aftonbladets publicering. Hela fotbolls Sverige berörs av denna oerhört tragiska incident. När man som Aftonbladet försöker sälja lösnummer genom att skriva om händelser som denna tycker vi det har gått för långt. Man ska inte tjäna pengar på folks lidande helt enkelt.

När vi skrev ett mail till Aftonbladet där vi skrev vad vi tyckte om det hela. Fick vi följande svar, vilket verkar vara ett standard svar:

"Hej!
Jag förstår din reaktion och jag kan bara säga att detta är inget som jag är stolt över och i dag är en mörk dag.
Jag framförde i går familjen Milds synpunkter till cheferna på tidningen i går, men beslutet att publicera fattades ändå.
Mvh Petra Thorén"

Det finns i dagsläget ett antal sidor på Internet som uppmanar till bojkott mot Aftonbladet.
Men för att detta inte ska upprepas igen vill vi markera tydligt!

Markera du med. Så vi får ett stopp på dessa kalla okänsliga publiceringar i tidningen Aftonbladet.

Det måste få ett stopp!
Sätt ditt namn på listan för att visa att du stödjer bojkotten mot Aftonbladet året ut.

Bojkotten omfattar så väl Internetsidan som papperstidningen!

Namninsamlingen kommer att skickas till:

Ansvarig utgivare för Aftonbladet
Karl Ljungkvist



Med vänliga hälsningar Anders, Erik och Per


http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=1088&fnvisa=namn
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dyngspridaren Aftonh***n förtjänar konkurs och nedläggning. Ta hela journalistpacket som antingen beter sig ociviliserat alternativt ljuger för att sälja lösnummer.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kan faktiskt inte påminna mig att jag någonsin betalat för ett exemplar av vare sig Aftonbladet eller Expressen. Har heller inga planer på att köpa ett inom överskådlig framtid.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har inte köpt ett Aftonblad på säkert 10 år. Har inget intresse av att läsa om Fadde & Linda Rosing eller annat skvaller.

Nätutgåvan undviker jag i största möjliga mån.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
varför skulle "nationen" ställa upp på en fjantig fotbollspelare..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade det varit en misstänkt pedofil dom hade skrivit om så hade folk krävt att namnet skulle publiceras, eller en politiker med parkeringsböter, eller en kändis som spytt i urringningen på Linda Rosing.

Antingen publicerar man namn, eller så gör man det inte.
 

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Nu är det inte jag som gjort listan, men att hänga ut en pedofil eller en som är släkt med ett mördat offer är la inte direkt samma sak.

Håkan Mild ville inte ha ut att de var släkt för att slippa allt ståhej och skriveri runt familjen som inte har det särskilt gött nu.

Att aftonbladet då skiter i det, då ett känt namn tillsammans med ordet mord på löpsedeln säljer en jävla extra lösnummer, tycker jag är förjävligt.

Sen om det handlar om Carl Bildt, Valentino Rossi, Sven Svensson eller Håkan Mild spelar la fan ingen roll.



Vem e de som dött?

Håkan Milds lillasyster. Har mördats kan jag tillägga.


Hade det varit en misstänkt pedofil dom hade skrivit om så hade folk krävt att namnet skulle publiceras, eller en politiker med parkeringsböter, eller en kändis som spytt i urringningen på Linda Rosing.

Antingen publicerar man namn, eller så gör man det inte.

läs igenom innan du utalar dig.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
va?, kan inte ha varit någon stor nyhet, har någon läst den?
Lägger ett och ett; Jönköping, studenthem. Att gå ut med namn osv osv. på en nyligen omkommen (mördad) människa är i mina ögon rågat mått. "Kändis" eller ej.. Nån frid borde man få ha. Diana mm mm..
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Att gå ut med namn osv osv. på en nyligen omkommen (mördad)

ena dagen är det Palme,en annan dag är det Lindh, vet inte om det har så stor betydelse om det står i tidningen eller ej, många människor mördas/dör varje dag, kända får lite mer uppmärksamhet, andra inte ett pip om.

Lägger ett och ett; Jönköping, studenthem.

kollar inte nyheter direkt så det har jag missat helt, inte ens AB har jag sett det på, under den korta stund den sidan flashat förbi.
 
Last edited:

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Slog mig imorse att jag bakade scones med tjejen i fråga under elevens val i grundskolan en gång. Tragiskt iaf det som hände, och lyckat av Aftonbladet som vanligt..:rolleyes:
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
oavsett, vi kan väl ta och bojkotta dom för deras MC-DÖDEN serie som dom har haft i sommar :tummenupp
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jag undrar varör trådskaparen uppmärksammat just detta?
Skulle detta vara något nytt tycker du?
Att så fort det handlar om kändisar så blir det uppmärksamhet? Medans Signe 82 år inte ens får en notis om sina liggsår ( tillsammans med 1000 andra pers som det heller inte skrivs något om ). Uppmärksammade du detta nu, bara för att du är intresserad av fotboll, undrar jag?

Att sko sig på kändisars misär har varit medias motto i de 33 år jag gått omkring på jorden.

Nää, bojkott av skvaller var det åtmistone 10 år sedan man gjorde. M.a.o intet nytt under solen.....
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
Skit i om de har gjort fel i det här fallet eller inte skriv på listan ändå och bojkotta för att det är en urusel skvallertidning som inte har någon plats i ett ehm civiliserat samhälle...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Tänk vad bra att vi lever i Sverige!
På fullt allvar ska alltså vuxna människor komma fram till vilka stora problem som finns i världen. Man sätter sig ner, tittar runt i samhället, letar orättvisor, förtryck, utslagning och andra katastrofer/lyckor och så ser man...Aftonbladet!:hoppa
Där har vi det! Om jag ska engagera mig i något för att göra Sverige till ett bättre ställe så tar jag och lägger kraft på Aftonbladet!

Som sagt: Jag är glad att jag lever i ett land där Aftonbladets löpsedlar på fullt allvar kan skapa ett sådan engagemang!

Om jag ska vara helt ärlig: Skaffa er perspektiv på livet!:mad:

En som tycker om att läsa Aftonbladet (och Expressen) men som inte använder tidningen som ett uppslagsverk över livet.
 

Henken

Guest
Till skillnad från Bonny så läser jag inte in hela världsbilden i den här protesten. Löjligt är det iaf att det krävs att en idrottsmänniskas olycka för att folk ska engagera sig. Nu orkar jag inte skriva annat än spam resten av den här sköööna fredagen!
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
så Bonny då ska man alltså välja ett enda världsproblem och bara engagera sig i det?

vad vore världen om man inte fick bli irriterad över småsaker...
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Att kvällstidningarna är skittidningar är ingen som helst nyhet men en bojkott verkar lite fånigt. Aftonbladet var inte först med informationen. Den fanns redan på internettet innan Aftonbladet skrev om släktskapet. På samma sätt som den misstänkte mördaren också finns på internet med namn och länk till foto. Expressen har också skrivit om det, varför ska inte de också bojkottas?

Självfallet är det en tragedi för familjen, vänner och andra nära men att det skulle beröra hela fotbollssverige, jösses. *tar sig för pannan*

Perspektivet, var är perspektivet?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top