Nationaldemokraterna

Mavve skrev:
Jag flyttade från ett område som var bombat med invandrare till ett som saknar invandrare helt nästan.
Trivs miljoner gånger bättre här.
Polisen e här inte varannan dag.
Barnen slåss inte på gården.
Grannarna talar samma språk som jag.

MB: Min gamla lägenhet står fortfarande tom, vill du flytta dit? Jag lovar att där finns multikultur för dig att uppskatta :rolleyes:

Jag är tyvärr benägen att hålla med. Bodde i ett hus en gång där vi var enda med svenskt efternamn. Efter 1 år med ungar som pissade (?) på vår dörr & i hissen samt massor med trassel med grannarna som tog tvättstugan när det passade dem & alltid tittade snett på oss fick vi nog. Vi platsade helt enkelt inte in i deras kultur & kände oss verkligen utstötta där. 70% av de som bodde där kunde inte ett svenskt ord så det gick inte ens att hälsa på dem i trapphuset. No more!

Chris Ash skrev:
Men givetvis finns såna tendenser även där, Danmark har ju visat det med all önskvärd tydlighet.
Vari ligger det rasistiska i Danmarks agerande? Otroligt att alla storebrorssvenskar ska tala om för Danmark hur man ska och borde göra. Danmark har insett problemet, och vidtar rimliga åtgärder. Rasistiskt? Snarare sunt bondförnuft.

brinckis skrev:
När folk kommer med dumma frågor på saker som jag redan förklarat tusen gånger ger jag upp. Antingen kan jag inte förklara eller så vill de inte förstå.

1. Det har den blivit kan jag lova ... har många släktingar som har olika befattningar inom sjukvården. Köerna är längre, personalen är färre, och undersökningar jäktas igenom. Fler allvarliga misstag begås.

Gladh ifrågasatte dessa påståenden, du gjorde inte ens ett försök att förklara.

Nej precis finns inget rasistiskt i att inse ett problem och finns inget rasistiskt i att ställa krav på invandrare,så borde det vara här med.

valmers skrev:
Vari ligger det rasistiska i Danmarks agerande? Otroligt att alla storebrorssvenskar ska tala om för Danmark hur man ska och borde göra. Danmark har insett problemet, och vidtar rimliga åtgärder. Rasistiskt? Snarare sunt bondförnuft.

Nyteknik skrev:
"Nationaldemokraterna bygger en stor del av sin valretorik kring antagandet att vissa grupper av människor parasiterar och begår brott i Sverige på hederliga skattebetalares bekostnad."
[/URL]

Tänk vad lika så olika folkgrupper kan vara. Just det citatet skulle kunna gälla både Nationaldemokraternas anhängare OCH en hel del av deras motståndare.

(Jag har inte läst tråden eftersom jag vet hur dom brukar se ut)

Holger skrev:
Nej precis finns inget rasistiskt i att inse ett problem och finns inget rasistiskt i att ställa krav på invandrare,så borde det vara här med.

Men inga krav på svenskar, överhuvudtaget. Själv verkar du inte direkt ha en universitetsutbildning i svenska, men invandrare måste kunna vårt språk, PERFECKT!!"!!!!!!!! :mad:

valmers skrev:

Menar du på fullt allvar att danskarnas åtgärder är rimliga, många a dem är ju horribla!? Vilket "problem" är det som man vill åtgärda tror du och hur tror du resultatet kommer att utfalla?

Chris Ash skrev:
1. Det har den blivit kan jag lova ... har många släktingar som har olika befattningar inom sjukvården. Köerna är längre, personalen är färre, och undersökningar jäktas igenom. Fler allvarliga misstag begås.

Gladh ifrågasatte dessa påståenden, du gjorde inte ens ett försök att förklara.
Hur skall man svara på "längre än vad""färre än vad""jäktas igenom mer än" osv. Tyckte mitt svar räckte på den frågan.

Gladh: Bra att du påpekade att erkänt min okunskap två gånger ... det hade jag faktiskt glömt. Men det bevisar ju bara att när jag inte vet så erkänner jag det.

brinckis skrev:
Gladh: Bra att du påpekade att erkänt min okunskap två gånger ... det hade jag faktiskt glömt. Men det bevisar ju bara att när jag inte vet så erkänner jag det.

Det bjuder jag på. Tyckte mest att det var kul med öppet mål.
I sak spelar det dock ingen större roll.

gladh

brinckis skrev:
Hur skall man svara på "längre än vad""färre än vad""jäktas igenom mer än" osv. Tyckte mitt svar räckte på den frågan.

Ditt svammel gör en annan alldeles :jisses

Ja det är synd att alla inte är lika smarta som du :kocko

Och att sätta ihop två skilda meningar från två olika sammanhang är ju begåvat om du vill bevisa något.

brinckis skrev:

"Vill du att jag skall ta upp enskilda fall eller? Vill du ha skonummer på patienten också eller du kan tänka lite själv?

Vad f*n tror du?"

Vilket bländande svar! Om man inte kan svara på de frågorna kan man väl heller inte komma med de påståendena?

Visst, du erkänner och det är duktigt, frågan är om man bör kasta sig hals över huvud in i en diskussion och diskutera något man inte vet något om, att vara påläst och väl förberedd är väl inte för mycket begärt? Dessutom undrar jag vad man baserar sitt tyckande på om man inte vet någonting om frågan.....

Chris Ash skrev:
Visst, du erkänner och det är duktigt, frågan är om man bör kasta sig hals över huvud in i en diskussion och diskutera något man inte vet något om, att vara påläst och väl förberedd är väl inte för mycket begärt? Dessutom undrar jag vad man baserar sitt tyckande på om man inte vet någonting om frågan.....
Men vad krävs då att få diskutera här på sp? Skall man ha doktorerat i ämnet? I detta specifika fall gällande sjukvård så byggde jag min uppfattning kring den information som jag fått från min släkt fram för allt. Det är folk som jobbar som syster inom äldrevården och inom landstinget, det är läkare, assistenter och folk som sitter i styrelse. Det kanske var fel av mig att använda denna information utan istället skaffat min en forskarutb av högre rang. Det är kanske det som krävs. Var får du din information ifrån då om den nu är så mycket mer riktig än min?

brinckis skrev:
Men vad krävs då att få diskutera här på sp?...
Du får diskutera hur mycket du vill, men är man inte säker på och har belägg för sina uppgifter är det bara dumt att påstå massa saker.
Du kan räkna med att det finns folk som har mer koll än dig, om du som sagt inte har lagt ner mycket tid och energi på att ta reda på sakliga fakta

brinckis skrev:
Men vad krävs då att få diskutera här på sp? Skall man ha doktorerat i ämnet? I detta specifika fall gällande sjukvård så byggde jag min uppfattning kring den information som jag fått från min släkt fram för allt. Det är folk som jobbar som syster inom äldrevården och inom landstinget, det är läkare, assistenter och folk som sitter i styrelse. Det kanske var fel av mig att använda denna information utan istället skaffat min en forskarutb av högre rang. Det är kanske det som krävs. Var får du din information ifrån då om den nu är så mycket mer riktig än min?

Du missuppfattar mig, du behöver inte doktorera i någonting, bara visa på lite siffror och någon form av källhänvisning.Inget komplicerat alls faktiskt, titta på gladh,Bingo och Chrille, de är föredömen när det gäller att länka till källor.

Att din syster jobbar som läkare och säger att vårdköerna blir längre,fler allvarliga misstag begås och undersökningar jäktas igenom räcker tyvärr inte för mig, och troligen många andra. Jag vill se siffror och fakta som grund till dina påståenden, det kan man inte kalla uttalanden av enskilda personer, tyvärr.

Om man har fått uppgifter från en professor på en föreläsning gäller det lika mycket som jag läst något på nätet.

Om ni inte vill tro på mina uppgifter så får det va upp till er. Jag kan inte mer än skiva det som jag hört (då inte av nån på gatan utan av personal som jobbar inom ämnet) och läst sen är det upp till er att tro vad ni vill.

Att en i sjukhus styrelsen inte har koll på vårdköer och felbehandlingar är ju löjligt. Och att en syster (sköterska) inte har koll på personalbrist är ju befängt. Men ni kanske hellre läser en artikel på aftonbladet eller nått. För det som står i tidningar är ju sant.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti