Nano-teknik inom RR?

Det står ju inte specifikt vad för typ av nanoteknik det är.

Men jag skulle tippa på att det är alldeles för dyrt att fixa det för en vanlig svensk RR-förare. Sen finns det ju alltid någon med bra många lappar i plånboken...
 
Jag ser skillnad på vilka delar vi har som är behandlade och inte. Vi har bara haft det på 125GP hojarna innan och i år kommer även Moto3 få det. Använder ett Tyskt företag som bl.a gjort behandlingarna åt Bradl´s hojar i GP i många år.
 
Är det nanoteknik man behandlar era delar med Axxexs?
Är det dyrt?

Nanoteknik hit och dit är mest ett modeord allt som är nanon låter bra. Där finns gott om ytbehandlingar för att minska friktionen som används hos seriösa motorbyggare. En god start är att DLC behandla alla glidytor typ kolvbular, vevstakar och byta alla lager till keramisk dito. Sen kan man börja med olika former av förbättringar i lopp/kolv för att minska friktionen, där finns en del att hämta jämfört med alu/nicasil.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top