Namninsamling mot ny kassettavgift

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Var med och protestera mot den nya upphovsrättslagen som innebär kraftigt höjda priser på all slags lagringsmedia!

Lagändringen innebär en ökning av den s.k. kassettavgiften med upp till 800%. Denna ökning kommer drabba all lagringsmedia, inkl. minneskort för digitalkameror, CD-R-skivor samt DVD-R-skivor.

Följ denna länk och skriv in ditt namn.
http://protest.ath.cx/

//\//\

Då är det väl bara att köra en ctrl + c och ctrl + v från våran tidigare lista. Denna var ju lite större än våran ;)

Spiken skrev:
Då är det väl bara att köra en ctrl + c och ctrl + v från våran tidigare lista. Denna var ju lite större än våran ;)

Missade att det fanns en tidgare lista. :o

//\//\

Tror ni nån bryr sig pga några tusen underskrifter. Låt bara bli å köpa skiten så kommer dom vara tvugna att sänka priset.

Darre skrev:
Tror ni nån bryr sig pga några tusen underskrifter. Låt bara bli å köpa skiten så kommer dom vara tvugna att sänka priset.

Hehe, demokrati kallas det. Folket har rätt att motsätta sig regeringens beslut och gör så medelst namnlistor. Det har fungerat förr och förhoppningsvis fungerar det igen. Dessutom är det inte så lätt att strunta i att köpa CD-R-skivor. Personligen behöver jag skivor för att utföra mitt arbete. Hur ska jag göra, du som vet allt?

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP