Namninsamling mot ny kassettavgift

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Var med och protestera mot den nya upphovsrättslagen som innebär kraftigt höjda priser på all slags lagringsmedia!

Lagändringen innebär en ökning av den s.k. kassettavgiften med upp till 800%. Denna ökning kommer drabba all lagringsmedia, inkl. minneskort för digitalkameror, CD-R-skivor samt DVD-R-skivor.

Följ denna länk och skriv in ditt namn.
http://protest.ath.cx/

//\//\

Då är det väl bara att köra en ctrl + c och ctrl + v från våran tidigare lista. Denna var ju lite större än våran ;)

Spiken skrev:
Då är det väl bara att köra en ctrl + c och ctrl + v från våran tidigare lista. Denna var ju lite större än våran ;)

Missade att det fanns en tidgare lista. :o

//\//\

Tror ni nån bryr sig pga några tusen underskrifter. Låt bara bli å köpa skiten så kommer dom vara tvugna att sänka priset.

Darre skrev:
Tror ni nån bryr sig pga några tusen underskrifter. Låt bara bli å köpa skiten så kommer dom vara tvugna att sänka priset.

Hehe, demokrati kallas det. Folket har rätt att motsätta sig regeringens beslut och gör så medelst namnlistor. Det har fungerat förr och förhoppningsvis fungerar det igen. Dessutom är det inte så lätt att strunta i att köpa CD-R-skivor. Personligen behöver jag skivor för att utföra mitt arbete. Hur ska jag göra, du som vet allt?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph