Namn på vårt barn

Har jäkligt svårt att förstå folk som döper sina hundar till människonamn.

Vaddå mäniskonamn? :va
Elliot är ett draknamn! :mattias

dragon.gif

Har jäkligt svårt att förstå folk som döper sina hundar till människonamn. Vad är det för fel på gamla hederliga namn som Rex, King osv?
Felet är att de där namnen för det första är engelska hundnamn, "gamla hederliga" svenska hundnamn är snarare Fido och Karo i så fall. Jag tycker personligen att det är helballt med hundar och katter som heter människonamn, "Kom hit Torsten! Sitt!" eller "Sluta leka med musen Frasse och kom in och ät mat!" :).

Jag tycker personligen att det är helballt med hundar och katter som heter människonamn

Vore ju ballare med ungar med hund å kattnamn! :)

- Hur var det i skolan idag då Missan?
- Jag ska bara skjutsa Fido till fotbollsträningen!

...näe, tacka vet jag Alfred! :fakta Så fel först, men så rätt när man smakat på det.
Och med Emil i Lönnebergas ord i tankarna kan det inte bli fel:
- "Det är du och jag Alfred!"

Åfyfan, vi delar inte direkt samma smak när det gäller namn... Kevin är ju t.ex ett av de mer white-trashiga namn man kan ge ett barn, varenda jävla ADHD-unge född på 90-talet heter ju någon form av Kevin eller Cevin. Oerhört obehagligt namn (förlåt alla som heter Kevin, skyll på era föräldrar eller något).

HAHAHA lite fördommar kanske????????

Vad heter du då. Örjan eller.? Alla som heter örjan är ju homosexuella och går på AA möten :näsblod

Tycker Kevin är ett fränt namn...

///Micke

Han ska helt klart heta Tage, Tore eller Åke! Men jag hade valt Tage.

(Obs. lånat medlemskonto)

Vad heter du då. Örjan eller.? Alla som heter örjan är ju homosexuella och går på AA möten :näsblod
Din förmåga att uttrycka dig i skrift överrensstämmer med mina fördomar om vilka det är som gillar namn som Kevin.

Personligen föredrar jag svenska namn på svenska barn framför engelska hollywoodnamn. Är det Kevin Costner som är orsaken till Kevin-namnets storhet på 90-talet (hemska tanke)?

Last edited:
Tjena SH members. Hjälp oss i vår familj att komma på ett bra namn till vår lille kille som nu i skrivande stunda är 1 vecka och 3 dagar gammal.

Våra förslag är:

Milo, Milou, Milan, Noah, Dante, Hampus, Pontus.

Skriv gärna o berätta positiva resp negativa åsikter till varför ni vill/tycker om and so on.. och resp varför ni inte tycker om/vill and so on.. om namnen på grabbhalvan.

Tack på förhand

Av de namnen som ni funderat på ligger min röst på Pontus eller Hampus!

Om du heter Jeremy i efternamn så vore Ron ett passande förnamn på ungen. :hihi

Varför måste så många kampanjera för dom där astråkiga gammelnamnen?!?! "melker" tex.. hur sexigt är det egentligen(för han kommer bli vuxen tillslut om allah är villig).. "åh melker, hårdare.."
näe dra till med något häftigt, Leon! där har vi ett namn man inte hör varje dag OCH som är fräckt! :tummenupp

ps. vad heter ni i efternamn? det måste ju rimma oxo..

Dante, Hampus o Pontus e bra namn, framförallt Dante... de andra passar helt enkelt inte, Milan e ju ett fotbollslag o Milou e ju tintins hund:va

Go for Dante vetja:tummenupp :tummenupp

Last edited:
Skulle jag ha turen att få tvillingpojkar?!?!:va Då ska de döpas till Julius och Ceasar:yoparty

Båda namnen e snygga o fräcka enl. MIG!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman