Namn, nummer och reklam på ställen?

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Är det ok med namn, nummer och reklam på skinnställen?

Eller "sticker det i ögonen" på alldeles för många?

Personligen tycker jag om allt som har med profilering att göra. Tycker om att det ser snyggt och proffsigt ut... Även om det är min första tävlings säsong (åtminstånde ett par tävlingar).

Jag har alltid haft "cleana" kläder och hojar när jag t.ex. körde cross.
Utan att för den saken vara en sk. "poser"
"You know... image is everything" :hihi
(Hoppas att inte för många crosspolare läser detta :lol )

Är det värt att ha 2 ställ (dyrt :3freak ), i fall att det regnar, säg på lördagen.
Eller ska man bygga nån typ av fläkt att torka stället med?
Vem kan tipsa om sådan? Pris? Eller är det till och med ok att låna av nån som har (fläkt alltså) ? Om nån har vill säga...
:)

Last edited:
flykay76 skrev:
Är det ok med namn, nummer och reklam på ställen?

Eller "sticker det i ögonen" på alldeles för många?

Personligen tycker jag om allt som har med profilering att göra. Tycker om att det ser snyggt och proffsigt ut... Även om det är min första tävlings säsong (åtminstånde ett par tävlingar).

Jag har alltid haft "cleana" kläder och hojar när jag t.ex. körde cross.
Utan att för den saken vara en sk. "poser"
"You know... image is everything" :hihi
(Hoppas att inte för många crosspolare läser detta :lol )

Är det värt att ha 2 ställ (dyrt :3freak ), i fall att det regnar, säg på lördagen.
Eller ska man bygga nån typ av fläkt att torka stället med?
Vem kan tipsa om sådan? Pris? Eller är det till och med ok att låna av nån som har (fläkt alltså) ? Om nån har vill säga...
:)
Vilka lustiga/ovanliga frågor...

:tungan

Namn, nummer och reklam på stället är alltid bra. Du är inte ensam om det..
Två ställ är schysst att ha. Men det är viktigare att ha två hjälmar, och två par handskar, de går oftare sönder. men har du pengar över...

/Joakim

Nyteknik skrev:
Vilka lustiga/ovanliga frågor...

:tungan

Man måste ju "pejla" läget så man inte "stöter sig".... Du vet, jantelagen och den svenska mentaliteten. :rolleyes:
Sen så sökte jag faktiskt efter gamla trådar om detta :7peta

Vad nu detta med alla dina byten av avatarer? Schkkitzo? :hihi

Last edited:
Pålle skrev:
Namn, nummer och reklam på stället är alltid bra. Du är inte ensam om det..
Två ställ är schysst att ha. Men det är viktigare att ha två hjälmar, och två par handskar, de går oftare sönder. men har du pengar över...

/Joakim

Ok, tack. Flera som har åsikter?

flykay76 skrev:
Man måste ju "pejla" läget så man inte "stöter sig".... Du vet, jantelagen och den svenska mentaliteten. :rolleyes:
Sen så sökte jag faktiskt efter gamla trådar om detta :7peta
Jag förstod inte att du menade skinnstället när du skrev "ställen". Trodde du tänkte på platser (ställen) på hojen att sätta reklam etc.

:rolleyes:

Namn etc. på skinnstället kan se fräckt ut om det är snyggt gjort. Finns en duktig kille som kallar sig Tonys PR-look som fixar detta till många. Men om det är praktiskt eller bra vet jag inte.

:tummenupp
Kul när inte alla ser likadana ut (+ roligare & lättare för publiken )!
Vad gäller regn & skinnställ så tänker jag skaffa en "regn-/vindjacka" att ta på när det regnar "lite mer" . Man blir inte så blöt som man skulle tro pga lä & fart. Som sagt gäller det inte handskarna som kan bli blöta rätt snabbt (ingen hit med kalla stela fingrar nästa pass !)

Självklart ska du ha mycket klibbor på stället. Image über alles!

Enklaste sättet

Ett enkelt sätt att få skinnstället att se proffsigt ut och troligen få nöjdare sponsorer är just att ha deras logos på skinnstället.
Jag ihop med en av mina sponsorer testat fram material mm för detta.
Tyvärr så har dom lite för mycket att göra och har inte hunnit bygga om sin hemsida ännu, detta ska ske i det närmaste och då ska man enkelt kunna beställa där.
Jag ska tjata på dom lite extra nu, våren är ju inte så långt borta..
Som synes går det att få mycket detaljerat.

Bifogat

• sida1.jpg
    sida1.jpg
    62.9 KB · Visningar: 145
  • fram1.jpg
    fram1.jpg
    45.6 KB · Visningar: 178
  • rygg1.jpg
    rygg1.jpg
    71.1 KB · Visningar: 188
R2 skrev:
Ett enkelt sätt att få skinnstället att se proffsigt ut och troligen få nöjdare sponsorer är just att ha deras logos på skinnstället.
Jag ihop med en av mina sponsorer testat fram material mm för detta.
Tyvärr så har dom lite för mycket att göra och har inte hunnit bygga om sin hemsida ännu, detta ska ske i det närmaste och då ska man enkelt kunna beställa där.
Jag ska tjata på dom lite extra nu, våren är ju inte så långt borta..
Intressant. Ser mycket bra ut. Som sagt: stöt på dem! Det är just nu man borde se till att få dylikt gjort för att slippa stressa i april. Posta mer info här så fort du vet mer!

:tummenupp

R2 skrev:
--edit --

Vem är din frisör?

vadå? hjälmfrisyr fö fanken.... :mad:

Klart det är hjälmfrisyr. Sorry!

ps. Har du RST loggor att sy fast på stället som jag trashat? ds

Goodstuff skrev:
Klart det är hjälmfrisyr. Sorry!

ps. Har du RST loggor att sy fast på stället som jag trashat? ds
Jag har beställt finfina broderade Tracktimermärken, vissa utvalda kan räkna med lite post framöver... :)

Hehe borde egentligen inte yttra mig, men jag tycker det ser proffsigare ut med namn och reklam och sånt. Känns som om man är större då. Typ alla söttre tävlingar och sånt är fullspeckade med reklam. Sen som någon nämnde lär ju sponsorerna bli gladare. Har du ditt nummer kanske något som sett dig göra bra ifrån ringer och vill sponsra eller något. :)

Nyteknik skrev:
Han ser inte ut att gå till din salong i alla fall.

:fakta

Det där är ju samma frisör - hjälmfrisören.
Du är en skurk som smyger omkring och tar ogynsamma bilder. Du får se upp i sommar, speciellt när solbrillorna åker på.. :skrämd

*/ ?>
Back