Nakenhoj för max 80k


Ibland är det värt det att spräcka budgeten, det är en riktigt grym hoj. Har varit nära att uppgradera till en likadan själv, men tummen sitter lite för fast än så länge.

Har du sålt Millen, eller vad är planen med den? Jag kan eventuellt vara spekulant, körde fightad Mille för några år sedan och saknar den ibland.
 
Ibland är det värt det att spräcka budgeten, det är en riktigt grym hoj. Har varit nära att uppgradera till en likadan själv, men tummen sitter lite för fast än så länge.

Har du sålt Millen, eller vad är planen med den? Jag kan eventuellt vara spekulant, körde fightad Mille för några år sedan och saknar den ibland.

5k över budget är inte så farligt?
Millen kommer säljas.
 
På väg hem från Borlänge.
 

Bifogat

  • IMG_20170406_220448.JPG
    IMG_20170406_220448.JPG
    814.8 KB · Visningar: 138
Tycker den rycker en hel del på låga varv,vilket jag antar är normalt? Är detta något som blir bättre av en mappning?
 
Kasta insprutningen och montera förgasare. har haft flera hojar med sprut och alla har varit ryckiga hur man än mappar dom. kör förgasar hoj nu och det finns inga sådana problem längre :banana
 
Kasta insprutningen och montera förgasare. har haft flera hojar med sprut och alla har varit ryckiga hur man än mappar dom. kör förgasar hoj nu och det finns inga sådana problem längre :banana
Allvarligt? Som så där på riktigt?:va
Visst sjutton, förgasarhästarna. Jag hade totalt glömt bort dem. [google: förgasarhästar site:sporthoj.com]
 
Last edited:
Tycker den rycker en hel del på låga varv,vilket jag antar är normalt? Är detta något som blir bättre av en mappning?
Oddsen är hyfsat goda för att hojen blir mer till mycket trevligare efter mappning.
Lite beroende på funkar en generisk map rätt Ok men allra bäst blir det om man har tid och råd att bänka hojen med rätt avgassystem, luftfilter o.s.v.

Nackdelen är att soppaförbrukningen kan/brukar stiga märkbart. Och inte blir det bättre av att hojen är roligare att köra efter mappningen. :fakta
 
Du får varva mer! ;) Jag minns att min KTM 990 SMT som inte alls gillade lägre varv, gick knappt att köra under 3500varv har jag för mig det var? Verkar som att KTM's twinar vill ligga på högre varv helt enkelt!
 
Kanske inte läge att gå från en Mille till en Shiver om man är ute efter mer tryck i motorn.
Annars är det säkert en trevlig hoj. Aprilia borde släppa en version med V4-motorn, då skulle den bli intressant på riktigt.
Just det, glömde det...:huvet
 
Back
Top