Nakenhoj för max 80k

Nu har jag inte kört MV men superduken har mest effekt och mest vrid väldigt tidigt i sitt register och den powerwheelar från ettan till fyran och femman med ett litet ryck.
Nu blev jag väldigt sugen på att prova en mv.

Jo, duken har mer effekt och vrid, men siffran på pappret säger ganska lite om hur det upplevs, utväxlingen och hur effekten levereras kan göra rätt stor skillnad för hur den upplevs.
Sedan är det ju en fråga om smak till största delen med. :hihi
MVn föll mig mer i smaken än SDn. Den passade helt enkelt bättre in i vad jag vill ha ut av en nakenhoj än vad Duken gör. Det är ju inget som säger att du upplever samma sak som mig, men 800RR är definitivt värt en provkörning iaf. :hihi
 
Nån som kört vanliga Brutale med 125hk?
Såg att det kommit ut en tuono för 83k dock ingen aprc.
Har dock tröttnat lite på utseendet på tuono,den ser mer ut som en ren sporthoj.
 
En EBR 1190sx. Tror knappt det finns någon i Sverige. Ska du ha en så finns dom i tyskland för runt 80.
 
Jag skulle ha köpt 1098s'en för 89k men nu är den såld :-(
75k för en 2014 Brutale 800 med 400mil på mätaren,är det för mkt?
 
En EBR 1190sx. Tror knappt det finns någon i Sverige. Ska du ha en så finns dom i tyskland för runt 80.

Service och reservdelar finns väl också i bästa fall i Tyskland ?
Efter EBs sista KK är det väl kört med EBR om man inte kan tillverka delarna själv ?
 
Den lyfte framhjulet hela jävla tiden varesig man ville eller inte. :hihi
Den kändes lättare.
Den kändes mer snabbsvängd.
Den kändes mindre.
Jag hade ingen möjlighet att dra ur alla växlarna när jag provkörde så hur de upplevs över 180 nånstans har jag ingen aning om.

SD är ju inte en speciellt sävlig hoj i sig, men vid en direkt jämförelse när jag hoppade från MVn till Duken så kändes den inte alls lika yster.
Däremot kändes duken livligare än tuonon, som i sin tur snarare var jävligt knivskarp och exakt, men mycket mer sansad, om man nu kan kalla någon av de tre hojarna sansad. :hihi
Tycker du beskriver hojjarna bra. Jag har samma intryck.
Tuono HELT överlägsen i min bok. En riktigt välkonstruerad hoj. KTM o Ducce däremot känns som hembyggen, saknar förfining o harmoni.
Finns en Apa runt 800cc (namnet?) som är löjligt prisvärd, testa även den.
 
Shiver 750 heter den ju

Kanske inte läge att gå från en Mille till en Shiver om man är ute efter mer tryck i motorn.
Annars är det säkert en trevlig hoj. Aprilia borde släppa en version med V4-motorn, då skulle den bli intressant på riktigt.
 
Lutar åt en SD 1290 just nu,en 2014 som gått 1300mil,är det några speciella barnsjukdomar? Är det bättre att satsa på en 2016?
 
Har ägt en Ducati Monster 2001 i tre år. Det ända jag fick göra med den var att byta olja och filter en gång om året. Ducati bygger brå hojar efter årgång 2000. Men myten är kvar.
 
Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.

Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?

Morini corsaro 1200?

Benelli tnt 1130?

En Aprilia Tuono från 2011-2013 kan du hitta för runt 80k.
 
Lutar åt en SD 1290 just nu,en 2014 som gått 1300mil,är det några speciella barnsjukdomar? Är det bättre att satsa på en 2016?
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=oil+filter+failure+ktm+1290+super&*
med KTMs oljefilter.
Och när motorn rasar pga oljefiltret trycks ihop är det inte garanti....
men det visste du väl? Ingen garanti på racer hojar.
inte heller på "Ready to race" hojar.
länk från ovan googling
http://www.1000rr.co.uk/threads/ktm-1290-what-a-total-waste-of-money.26499/

Men i 2017 års modell har KTM bytt oljefiltret till "den vanliga modellen" med förhoppningsvis som vanligt en överströmningsventil ifall tryckfallet blir för stort över filtret. Mest kritiskt vid start med kall olja och innan oljan blivit varm.
http://www.knfilters.com/oil_filter/ktm_1290_super_duke_r.aspx
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top