Nakenhoj, 1000cc eller 600cc

Förra sommaren skaffade jag mig en Street Triple 675 R och är grymt nöjd. Körde tidigare VFR 750f så mitt nedsteg är i.o.f.s. inte så stort. Bottenvridet i Triple'n är i klass med Hondan + att jag fick några extra kusar på toppen.

Har dessutom provkört Er6, Versys, Z1000, CBF600, Tiger 1050, Sprint ST, Bonneville, Super Duke, Buell Lightning och några till som kanske inte är så relevanta i den här diskussionen, men jag fastnade för Triple'n som jag tyckte gav bredast smajl för pengarna. Även om Duke'n och Lightning gav breda smajs så är de betydligt större och dyrare maskiner.
Skulle jag vara mer för långtouring så skulle jag nog i.o.f.s. gå upp i kubik eftersom det blir lite hysteriskt med en liten motor men en 20-30mila tur funkar. Åkte Falun-Karlstad (ca 25mil en väg) en helg bara nån vecka efter jag skaffade mig Triple'n och det funkade bra, fast en liten fly screen skadar inte.

Siktar på Triumph Road Show i år igen och denna gången ska testa Speed Triple och Tiger Explorer
http://www.triumphmotorcycles.se/triumphs-v%E4rld/14886
:hojsmilie
 
Men helt seriöst nu, Triple R måste ju vara det självklara valet för en människa som vill ha naket, inte punga ut massa i försäkringspengar och ha en riktig sporthoj. Det är en avklädd Daytona med smått nedtunad motor som ändå är vassast av alla 600 cc streetfighers.

Ett solklart val egentligen.
 
Men helt seriöst nu, Triple R måste ju vara det självklara valet för en människa som vill ha naket, inte punga ut massa i försäkringspengar och ha en riktig sporthoj. Det är en avklädd Daytona med smått nedtunad motor som ändå är vassast av alla 600 cc streetfighers.

Ett solklart val egentligen.

Förutom att den inte är så jävla snygg :tungan

690 Duke/SMC?
 
Förutom att den inte är så jävla snygg :tungan

690 Duke/SMC?

Det är där skon klämmer för mig också.

Och dessutom så tycker jag överlag att Triumph bygger sämre hojar kvalitetsmässigt än japsarna. CB1000R är drömhojen för varje dag, bus, pendlande osv... men försäkringen är inte att leka med på mitt namn. Hondan är mycket snyggare också :)
 
Ursäkta Herr TS för trådlånet. Men jag behöver lite information i ämnet, jag med. Varje gång jag tänkt provsitta på nån 600-750 nakenhoj, så har dom varit packade som sillar i butiken. Det jag skulle vilja veta är hur stor skillnad det är på storleken mellan 600 vs 1000. Alltså ram, sitthöjd, benvinkel och sånt. Är det ens möjligt att anpassa en 2-meterskropp på 115 kilo så att den får plats på en mindre hoj? :confused:

Någon bamsing som åker 600 nakenhoj? Tack för svar.

Mvh Tompten
 
Last edited:
Nuda va inte alls dum, ser grym ut! Såg även att gsr 750 kommer/ har kommit, dock lite för mycket cash för min del. Speed Triple med annat lykthus hade vart betydligt finare enligt min mening, måste nog provköra en för att få en egen uppfattning om den hojen.
 
Som många redan varit inne på! Triumph Street Triple R är naken hojen nummer 1!!!:tummenupp

Är mycket nöjd med min! :kär
 
Men om dämparna inte ser bra ut sätter man på ett par Arrow som på min
StreetTriple.jpg
eller en low boy
5844574022_ca5747112c_b.jpg
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top