Naken hoj som huliganhoj? Vilken?

Man behöver inte vara 35+ även om det hjälper, jag betalar 3900 för halvförsäkring helår och jag är 26. Kolla på bilsport och mc, de försäkrar de vildaste nakenhojarna till rätt kurs.

Det var BoMC jag kollade sist, men hade sjunkit nu

Försäkringspris/helår
Helförsäkring: 16905 kr
Halvförsäkring: 9894 kr

MED 10% smc-rabatt :gnissla

Men men, nån gång har man råd med en buse :)
 
Hehe, jag kan försäkra dig att man kan ha RIKTIGT roligt och vara hur mycket huligan som helst på en FZ6 .. och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör. Allt är rätt då, acceleration, avgasljud, lätthanterlighet, lätt att slanga med ..

Folk har en förvriden uppfattning om att det går inte att ha kul med en 600. Lite märkligt ..

Jo man kan ha riktigt roligt på de flesta typer av hojar. Men nu var det inte det som var frågan utan vad man köper för 50K om man vill huliganköra.
Jag har ägt och testat "street"-hojar eller vad man ska kalla dom för att ägarna inte ska bli förolämpade och kan inte påstå att "och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör.".
Försöker du driva med mig eller har jämför du med en trimmad moppe? Har DU ens testat något större?
Klippet i motorn på en budget-600 över 200kh suger. Hur raka rör du än har satt på. Och dessutom med en tusenklubba kan du skrämma dina passagerare med enbart gaspådrag om de inte åkt hoj förut.
Jag kan ärligt inte tänka på någon annan fördel än billigare försäkring om man jämför en sv650/fz6/osv för 50K med en tusenkubikare för 50K.
Hela diskussionen känns fö väldigt 2004.
 
Har den såpass?! hitta uppgifter om 75 häst.. tyckte det va konstigt att strypa bort 40 häst från r6an när man tog bort lite kåpor :P

Vad har er6an? måste ju va 7x häst eller? slö är den ju iaf..

Jodå, det finns 2 versioner, en med 70 hästar och en med 98. FZ6 S2 är den med 98 hästar, uppdaterad instrumentpanel och sving.
ER-6 har väl 72 ?
 
Jo man kan ha riktigt roligt på de flesta typer av hojar. Men nu var det inte det som var frågan utan vad man köper för 50K om man vill huliganköra.
Jag har ägt och testat "street"-hojar eller vad man ska kalla dom för att ägarna inte ska bli förolämpade och kan inte påstå att "och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör.".
Försöker du driva med mig eller har jämför du med en trimmad moppe? Har DU ens testat något större?
Klippet i motorn på en budget-600 över 200kh suger. Hur raka rör du än har satt på. Och dessutom med en tusenklubba kan du skrämma dina passagerare med enbart gaspådrag om de inte åkt hoj förut.
Jag kan ärligt inte tänka på någon annan fördel än billigare försäkring om man jämför en sv650/fz6/osv för 50K med en tusenkubikare för 50K.
Hela diskussionen känns fö väldigt 2004.

Alltså ärligt vilken mupp du e .. kolla vad jag kör -> ja jag har testat annat en en 600 .. över 200? Sant det ÄR inget "klipp" över 200, men hur relevant är det för en nakenhoj ? Alltid är det nån som dig som måste klanka, OCH göra påhopp .. Mupp ..
 
Alltså ärligt vilken mupp du e .. kolla vad jag kör -> ja jag har testat annat en en 600 .. över 200? Sant det ÄR inget "klipp" över 200, men hur relevant är det för en nakenhoj ? Alltid är det nån som dig som måste klanka, OCH göra påhopp .. Mupp ..

Jag vet inte om att kalla någon för mupp är ett påhopp, jag tror inte det men det är väl det närmsta påhopp någon är i den här tråden.
Och jag vet inte vad det är med min uppfattning att effekt/hastighet är skoj som provocerar dig. Jag "klankar" kanske lite på folk som proppsar på att det går så bra med en 600 med.
Jag tycker att den lilla merkostnaden i försäkring det kostar är det värt med en riktig hoj ;)
 
Ibland kan dessa fabriksfighters ha lite sämre komponenter än de "riktiga" sporthojarna, typ färre möjligheter till fjädringsjustering och sånt. Kanske inget den genomsnittlige gatåkaren bryr sig så mycket om, men kan vara värt att tänka på om man kör en del bana till exempel.

Det kan jag förstå! Min nuvarande fighter känns betydligt mer "rejäl" än vad min z750 -07 gjorde. Iofs vet jag inte om det beror på att jag nu har en avsevärt mycket grymmare motor? :)
 
En superduke har ju huliganhoj som andra namn:tummenupp

Men i din prisklass e ju en äldre speed triple ett bra alternativ

Annars så snålar du in på ölen o köper min sd:yoparty
 
Ingen som har nämnt ktm 950 sm?
Ungefär som superduken, bara lite mer huligan.
Går att få för under 50000.
 
Vad skiljer mot speed triplen? Verkar riktigt nice men 50k är verkligen smärt gränsen vill ha lite kvar till bostads topplån

Streeten väger ca 40 kg mindre (med 3-1 systemet väger Streeten 160 kg (torr)). Den har med samma system ca 115 hk och 80 Nm vrid, Speeden har 130 hk och ca 110 Nm, så den är starkare. I ax upp till 150 skiljer inte så mycket, därefter är Speeden snabbare med marginal (men det blåser som f-n). Körställningen något bättre på Streeten, och jag tycker att chassi-balansen är MYCKET bättre på Streeten. Sedan är det även stor skillnad i inköpspris och framförallt försäkring. Streeten väsentligt billagare på båda. Vet dock inte vad du kan få en Street 3 för, kan bli tajt med 50, men det kan vara värt ett försök om du hittar en 08 (första årsmodellen, R-modellen kom 09). Oavsett vad du väljer, lycka till!
 
Streeten väger ca 40 kg mindre (med 3-1 systemet väger Streeten 160 kg (torr)). Den har med samma system ca 115 hk och 80 Nm vrid, Speeden har 130 hk och ca 110 Nm, så den är starkare. I ax upp till 150 skiljer inte så mycket, därefter är Speeden snabbare med marginal (men det blåser som f-n). Körställningen något bättre på Streeten, och jag tycker att chassi-balansen är MYCKET bättre på Streeten. Sedan är det även stor skillnad i inköpspris och framförallt försäkring. Streeten väsentligt billagare på båda. Vet dock inte vad du kan få en Street 3 för, kan bli tajt med 50, men det kan vara värt ett försök om du hittar en 08 (första årsmodellen, R-modellen kom 09). Oavsett vad du väljer, lycka till!
Okej! Låter ju onekligen mer motard likt.

Fick besked om att mitt körkort kanske dras in 18 januari så avvarktar lite med köp till efter det (FAN!)
 
Ehm.... Nu är jag kanske? partisk, tilläggas bör att det även står en SpeedTriple i garaget men hejåhå så mycket mer horn man får på åskdundret... :yoparty


Ibland kan dessa fabriksfighters ha lite sämre komponenter än de "riktiga" sporthojarna, typ färre möjligheter till fjädringsjustering och sånt. Kanske inget den genomsnittlige gatåkaren bryr sig så mycket om, men kan vara värt att tänka på om man kör en del bana till exempel.

Amen! :D
 
Det var BoMC jag kollade sist, men hade sjunkit nu

Försäkringspris/helår
Helförsäkring: 16905 kr
Halvförsäkring: 9894 kr

MED 10% smc-rabatt :gnissla

Men men, nån gång har man råd med en buse :)
Vafan? Kosta 11000 hel hel för mig :S
 
Hmm bor det bara 2 invånare i ystad och bägge är laglydiga? :va

:D
Nej vet faktiskt inte hur dom tänkte där, är ju direktfärjor till polen.. kollade även där jag är nu, umeå och det va ännu billigare. ToM i norrtälje va det liknande pris.

Hur länge har du haft mc kort? Jag kan ju räkna från jag tog a1 för 6 år sen.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top