Naken hoj som huliganhoj? Vilken?

Jag har en street triple R och den är helt makalös att köra. Med arrow 3-1 får du otrolig respons i motorn och mer än tillräckligt med kraft (för mig i alla fall). Jag har haft den två säsonger nu och är hur nöjd som helst. Försäkringen är inte så dum den heller, betalar 4600/år helförsäkring i storstad.
 
Skall du ha ombyggda hojar så en nyare CB900RR eller Yamaha R1 i fighterkostym. Dessa kommer att skänka dig många roliga stunder.

Eller ZX9R i fighter kostym:fakta
 
Yamaha FZ6 -N, du borde kunna få en -08 att rymmas inom din budjet på 50Tkr.

Eller kanske FZ1 -N (Fazer 1000)

Båda finns med halvkåpa om man vill ha lite väder/vindskydd.
 
Last edited:
Mellan 30-50k så finns det fina streetfighters till salu. Själv har jag en fightad gsxr1000 -01 och den är riktigt kul! Har en kugg mindre fram och det gör den ännu mer busvänlig.

Men skulle jag köpa ny idag så hade jag garanterat riktat in mig på en Superduke. 2000kr/mån i försäkring låter väldigt mycket, kolla på bilsport&mc så borde du komma undan billigare. Här har du två st som inte borde vara omöjliga att få för runt 50k:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46805
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46720
 
Om trådskaparen ska ha en huliganhoj och har 50K att lägga ut är det bara en drygt 5 år gammal tusenkubikare aktuell tycker jag.
Hur mycket huligan kan man vara på en dam/nybörjarhoj som tex en fz6?
Tramsigt, man behöver 140+ hk och bra bromsar för att kännas sig som en huligan på större vägar.
 
Om man bygger om en plastraket/dödsmaskin till streetfighter kostar den väl fortfarande ungefär en miljard i månaden i försäkring? Eller kan man regga den som nåt slags hemmabygge? :confused:
 
Om man bygger om en plastraket/dödsmaskin till streetfighter kostar den väl fortfarande ungefär en miljard i månaden i försäkring? Eller kan man regga den som nåt slags hemmabygge? :confused:
Ja, det blir samma försäkring om man skruvar loss kåporna. Eftersom det är samma modell, vikt och effekt så hamnar den i samma försäkringsklass/statistikgrupp och får samma försäkring. Ska du regga den som hembygge måste du bygga om ganska mycket, tex annat chassi, med rejält andra mått mm, SFRO-besikta osv. Vad det gör med försäkringen har jag inte en susning om däremot :va
 
Om man bygger om en plastraket/dödsmaskin till streetfighter kostar den väl fortfarande ungefär en miljard i månaden i försäkring? Eller kan man regga den som nåt slags hemmabygge? :confused:

Försäkringen blir oförändrad.

Så det är nog mer ekonomiskt att köpa en "fabriksfighter" som tex superduke, z750/z1000 osv. De ligger bättre i försäkring.
 
Honda X11 (massa mos samma motor som Blackbird har jag för mig)
Suzuki SV1000/N (lite super duke light..typ)
XJR1300SP (underskattad hoj, 115 120 hk med öppna burkar)
 
O för mig kostar den 3200 kr/år , halvförsäkrad.... en annan aspekt.
Okej ja försäkringar är en djungel och som 22 och boende några mil från sthlm blir den inte mindre tät direkt.
Ett förslag: BUELL!!! Du borde kunna hiita en äldre rör ramare eller en XB 9 kring de pengarna vill du ha en XB 12 så kostar dom mer.

Dessa är ju nakenhojarnas nakenhoj! Mycket vrid och skönt muller :)
Cool attityd men är dom ite ganska klena?
Honda CB600FA Hornet. Kul hojj, billig försäkring.
Ska kollas på, ligger ganska rätt motor mässgit (på pappret, karaktären är ju ganska avgörande för hur det upplevs i verkigheten)

Köp en R1 98-03 fighter... då får du verkligen valuta för pengarna!
Tror jag säkert, lite väl mkt i år tror jag, sen vill jag inte veta vad försäkringen går på..
Z 750 04 eller 05 borde du kunna få för den summan. Den är bra mycket roligare än de flesta 600 cc
Helt klart ett alternativ!
Första snön har kommit och det är köparens marknad, dvs. det går att tokpruta på allt.

SuperDuke är riktigt rolig, Aprilia Tuono likså.
Z1000 är snygg och nästan lika rolig.

Skall du ha ombyggda hojar så en nyare CB900RR eller Yamaha R1 i fighterkostym. Dessa kommer att skänka dig många roliga stunder.
Ja det och jag verkar ha körkortet spärrat första månaderna nästa säsong så verkligen inget skäll att springa iväg. Superduke skulle sitta fint, aprilian har jag svårt för, sen e den dyrare än duken..

z1000 låg ju fint i pris ska undersökas!
Som någon nämnde tidigare, fz6-n. Hade en sån tidigare och var helnöjd med den. Försäkringen ligger på samma nivå som er:6an, billigare än hornet.
Satsa isf på en 07:a eller nyare då det infördes 5års garanti på 07:orna.
Kan det bero på att den har lika många hästar som er6an och 20 mindre än horneten? Skit snygg men nja..

Ktm 950 SM ligger bättre till i pris än superduken, tror absolut du kan hitta en sån för 50k så här på hösten. Stämmer nog in på beskrivningen huliganmoppe med mindre skruva. Är du 24 år eller äldre blir försäkringen billig.

Den är iof cool som fan ska hålla ögonen efter!
jag har haft en Z750 och var mycket nöjd med den.
En till röst på z750
Jag har en street triple R och den är helt makalös att köra. Med arrow 3-1 får du otrolig respons i motorn och mer än tillräckligt med kraft (för mig i alla fall). Jag har haft den två säsonger nu och är hur nöjd som helst. Försäkringen är inte så dum den heller, betalar 4600/år helförsäkring i storstad.
Vad skiljer mot speed triplen? Verkar riktigt nice men 50k är verkligen smärt gränsen vill ha lite kvar till bostads topplån
köp en Z1000 den e hur grym som helst och mycket lätt att slanga med.
hehe många som gillar z 750/1000
Om trådskaparen ska ha en huliganhoj och har 50K att lägga ut är det bara en drygt 5 år gammal tusenkubikare aktuell tycker jag.
Hur mycket huligan kan man vara på en dam/nybörjarhoj som tex en fz6?
Tramsigt, man behöver 140+ hk och bra bromsar för att kännas sig som en huligan på större vägar.

Helt vad jag anser om fz6/er6 etc säkert trevliga hojar tvivlar inte på att jag är begränsingen på en sån också. Men inte vad jag är ut efter.

Däremot vill jag nog ha en säsong på mig på ~100 häst hoj dels för försäkringen dels för att vänja mig, hann precis börja ledsna på effekten i min 50 hästars motard

Riktigt rolig, men vi bor i tusenkubikarnas land .. Folk kommer att såga den för att den bara har 100 pollar
Har den såpass?! hitta uppgifter om 75 häst.. tyckte det va konstigt att strypa bort 40 häst från r6an när man tog bort lite kåpor :P

Vad har er6an? måste ju va 7x häst eller? slö är den ju iaf..
 
Last edited:
Har du inte så höga krav o vill ha lite motardkänsla..
Köp en Hornet i valfri årsmodell, dreva om kraftigt och byt styre. Ev lite kosmetika som blinkers etc...
De går att leka fint då!
Inte så superdyrt att försäkra, köpa in eller äga.. Men kraften duger relativt =)
 
Hur mycket huligan kan man vara på en dam/nybörjarhoj som tex en fz6?
Tramsigt, man behöver 140+ hk och bra bromsar för att kännas sig som en huligan på större vägar.

Hehe, jag kan försäkra dig att man kan ha RIKTIGT roligt och vara hur mycket huligan som helst på en FZ6 .. och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör. Allt är rätt då, acceleration, avgasljud, lätthanterlighet, lätt att slanga med ..

Folk har en förvriden uppfattning om att det går inte att ha kul med en 600. Lite märkligt ..
 
Försäkringen blir oförändrad.

Så det är nog mer ekonomiskt att köpa en "fabriksfighter" som tex superduke, z750/z1000 osv. De ligger bättre i försäkring.

Ibland kan dessa fabriksfighters ha lite sämre komponenter än de "riktiga" sporthojarna, typ färre möjligheter till fjädringsjustering och sånt. Kanske inget den genomsnittlige gatåkaren bryr sig så mycket om, men kan vara värt att tänka på om man kör en del bana till exempel.
 
En riktig huligan åker XJR 1300 eller liknande.:yoparty Det blir inte mycket råare än så. ER-6 är en kissmoppe i det sammanhanget. Säkert en bra hoj, men huligan? Njaaa
 
Fz6 har ursprungligen 98hk, vissa -07 och -08 är strypta till 78hk för att kunna konkurrera med er6:ans försäkringspremie. Denna strypning plockar du bort på en kvart.
Dock ligger där inga i vettigt pris nu såg jag. Skulle inte ge mer än max40 för en -07-08 78hk, 50k för en S2 med abs.
Superduken el. en buell är garanterat roligare för inte så mycket större peng. Tyckte bara fz6:an var ett vettigt tips pga garantin och försäkringen.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top