Naken hoj POWER

Nu skall gubbdjäveln svära i kyrkan: BMW R1200R.
53589.jpg
Stämmer inte in på dina krav, men ändå. Gott om kraft i mellanregistret, bekväm, nyskapande retro. Måste du ha toppfartsprestanda, så tror jag på Speed triple, men jag misstänker att de är ganska obekväma på längre sträckor. Vill gärna föreslå någon Moto-Guzzi, men deras nakenmodeller tycker jag är överdesignat tramsiga.
 
Last edited:
Budget ??


En X11 går ju rätt fint jue!!

eftersom det "är en superblackbird"
 
Superduke alla dagar i veckan..
finns fina moddar att göra så du får gott pulver i den!
fullt ös från tomgång!
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG
Jag har provkört de flesta nakna hojar på 1000cc och den jag tycker är mest lik en sporthoj är helt klart Yamaha FZ1. Jävligt schysst hoj och grymt mycket effekt på topp. Dock är det också därför jag skall sälja min men smaken är som baken antar jag :)
 
Har FZ1-S och det är en utmärkt cykel om man inte gillar att ligga ner när man kör.

Behöver man mer än 150 hk? Inte jag iaf.

Tiv
 
Mest bang for the buck är ju lätt om du bygger fighter av en sporthoj.

Alla standardnakenhojar lider ju oftast av ett lite svampigt chassi, och ibland också utan justeringsmöjligheter.

Kör själv en Fightad GSX-R 1000 -01 som jag köpte för 38k, och det är sjukt trycka i den hojen, och chassit är bergsstadigt. Otroligt kul hoj för liten peng.

Byggde du förresten inte om din 929:a just i detta syfte?


Svampiga?

Har du kört SuperDuke, Speed Triple, FZ1, CB1000R, Z1000 etc?


MT-1 och Big King är en sak, men lägg inte de korvmojjshojarna i samma fack.
 
Hade min rygg inte pallat med att köra framåtlutande, men ändå vill ha lite power & en rolig hoj att köra, så hade jag valt en av dessa...


Yamaha FZ1

Honda CB1000R

Hade lätt valt nån av dessa oxå.. Är ju i princip samma snurror som i R1/CBR1000RR i dem.. Sen är båda dessutom jävligt snygga. CB1000R har väl ett litet övertag, bl a för att orginalburken på FZ1 är så vidrig.
 
Råder dig att prova en 3 pip, mycket trevlig karrakär som passar en naken hoj!
Har haft V-Twinnar, radfyror, & triplar, triple har skönast karaktär tycker jag, för att inte tala om ljudet!
 
Superduke ,Ducati Streetfighter , Aprillia tuono , Triumph Speedtripple . Honda Cb1000R , Yamaha Fz1 Nya Kawan Z-1050 ? är rätt cool den me .

Det finns mkt att välja på :) Tänk på att det skilljer en hel del i Vikt och smidighet på hojarna.. dom lättaste väger ca 200kg fulltankade tex superduke o Streefighter vissa väger mkt mer tex Triumph och Fz1 kanske inte så mkt på pappret men på riktigt ;)
typ 20-30kg mer ..

Sen så är det väl en smaksak om man vill ha Twin eller 3 eller 4a , dock så är Twinmotorerna mer anpassade för bus med sitt vrid och kraft från låga varv tycker ialf jag :banana
 
Benelli tnt skulle jag valt om jag hade cash...;) Annars speed tripple...:banana
 
Om man vill ha en liter streetfajter måste man välja
Superduke. Annars har man inte provat den..:D
 
Nu skall gubbdjäveln svära i kyrkan: BMW R1200R.
53589.jpg
Stämmer inte in på dina krav, men ändå. Gått om kraft i mellanregistret, bekväm, nyskapande retro. Måste du ha toppfartsprestanda, så tror jag på Speed triple, men jag misstänker att de är ganska obekväma på längre sträckor. Vill gärna föreslå någon Moto-Guzzi, men deras nakenmodeller tycker jag är överdesignat tramsiga.

Det där är en RIKTIGT trevlig hoj. Jag blev glatt överraskad när jag körde en faktiskt. Men 100 hk kallar jag kanske inte direkt för "power"
 
Det där är en RIKTIGT trevlig hoj. Jag blev glatt överraskad när jag körde en faktiskt. Men 100 hk kallar jag kanske inte direkt för "power"
Det var det jag menade med att den inte stämmer in på önskemålen. Strax över 100 kusar imponerar inte på pappret, men jag gillar när man kan köra avslappnat men fort. Därför uppskattar jag mellanregistret. [YOUTUBE-ID]5nMGJKB3_BM[/YOUTUBE-ID] Men till det syftet är egentligen Moto-Guzzis bedrägligt lugna motorljud oslagbart. [YOUTUBE-ID]-fx-JD9Jc7I[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top