Naken hoj POWER

Finns det verkligen nakenhojar med power? Finns väl bara gubb räsers?

Varför inte köpa en sport hoj och bygga om till fighter? Kasta på kråss styre och såna grejer på den och ut och jaga små ligister på bulten och gasa SATAN!!! :tummenupp

Det är vad jag skulle gjort...

Varför inte köpa en sport hoj och bygga om till fighter? Kasta på kråss styre och såna grejer på den och ut och jaga små ligister på bulten och gasa SATAN!!! :tummenupp

Nakenhojjar körs i en annan hastighetsintervall. Därför är det viktigare med ett brett effektområde än hög toppeffekt. Drevar man ned en sporthoj tillräckligt för att kunna använda allihopa hästapållarna effektivt, utan att hamna över 200 km/h, så blir den ganska bockig att köra.

DSC00494.jpg
DSC00500.jpg

Ja det är förjäkligt att det inte finns nakenhojar med pulver. 155.00 HP vid 9500 RPM (115 Nm @ 9500 RPM) Den får mig verkligen att känna mig som en gubbe :D

Men mest bang for the buck Är det nog inte. Hojen är dyr. 185 k, sen är det dyr service och dyra reservdelar. Körställningen är lätt framåtlutad men inte lika aggressiv som på en kåphoj. Har ryggproblem jag med men fungerar hyfsat att köra endå.

Skulle nog valt Honda CB1000R. Det är nog med hästar och ett bra vrid. 123 HP vid 10000 RPM med vrid på 100.00 Nm @ 8000 RPM.
Mer upprätt körställning än på streetfightern. Du borde kunna få en ny CB1000R -09 med en massa Rizoma godis och ett bra slipon för strax över 100 k.

Nu vet jag inte om jag missat vilken budget du har, men jag är nöjd med min GSX1400 och rekommenderar gärna modellen. Priserna på begmarknaden är bra. Hojen har hyfsad skjuts i accet, kanske inte så jättebra väghållning, men helt ok att köra sansat med i kurvorna och fort ibland rakt fram.

Jag kan tänka mig att ett problem med SF:ade sporthojar är försäkringspremien, som nån nämnde. Å andra sidan kanske man kan nöja sig med halvförsäkring när man inte har dyra kåpor på.

Tackar för detta tips båda två!

Sitter man bra på den? Går ju att hämta i Tyskland för ca 25000 kr för en -02, sjukt bra. Har kollat in den lite grand faktiskt men aldrig provat.

Nöjd med denna?

Jag är helnöjd med min sitter bättre med det styret jag har + att det är lite upphöjt går som ett skott gör den med :) rätt billig att försäkra jag har min försäkrad på bilsport& mc

MV Augusta Brutale :tummenupp

brutale910-023_edited.jpg

Finns "gubbräsers" med power.. Jag lovar...:D

Min GSX 1400 är hyfsat pigg... något modifierad dock.
147hk/148Nm på bakhjulet med mycket snälla kamaxlar.
Kanske till salu PM:a i så fall.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back