Najningsfråga RSV Mille /Tuono

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tänkte försöka förbereda hojen för att kunna köra lite träningstillfällen, och najningen är väl inget större problem generellt förutom en fundering kring t ex oljepluggen i motorn.

Hur gjorde ni som kört RSV 98-03? Bulten är ju en platt/försänkt insex. Bytte ni ut den mot en vanlig sexkantbult eller struntade ni i den helt enkelt?

Eller gör jag en höna av en fjäder så det inte är problem när det gäller kvällsträningar? :rolleyes:
 
Har själv aldrig moddad den pluggen.

Däremot hade det varit vist att kanske najja mellan oljepåfyllningen och den tömmningspluggen under oljetanken.

Annars bara standard bromsskruvarna fram/bak. :tummenupp
 
Men, hur gör du då med oljetrycksgivare, röret till oljekylaren (som syns till vänster om oljefilterlocket) och kopplingskåpa och och och....

Var går gränsen, egentligen? :va

Skulle gissa på allt som är "fast monterat" och inte skruvas av och på vid service osv ska najas, dvs lossar du på röret så måste du naja den.....men bara spekulationer..

/J
 
En novis fråga?
Krävs det najning enligt ovan för samtliga bankörningar i allas regi.
Alltså mer trafikövningar, och allmänna bandagar som annordnas i lite olika regi?
 
En novis fråga?
Krävs det najning enligt ovan för samtliga bankörningar i allas regi.
Alltså mer trafikövningar, och allmänna bandagar som annordnas i lite olika regi?

Nej, det gör det inte. Licensträningar däremot kräver hoj som uppfyller reglementet.

/ Jens
 
Så ska det se ut KRABBAR! !

/J
Klockrent, tack för den! :tummenupp

Nu blir det fram med najtråden i vinter och på med slicksen :banana

Var går gränsen, egentligen? :va
Det har man nog inte tänkt på, men om jag inte minns fel är det som sagt bultar man lossar med viss regelbundenhet som ska säkras. Ifall nån glömt att dra åt...
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top