N R 7 5 0 i Sverige ??

Silwer skrev:
Hojen är inte skapad för att vara nån tävlingsracer utan för att Honda skulle visa upp hur duktiga de var genom att bygga nåt som ingen annan orkat prova.

Det är väl en massa kevlar och kolfiber och titan i det bygget, vilket inte var vanligt då. Inte ens idag.

K-Man skrev:
Enda sättet för BiKE att få trycka nåt läsvärt.... De kan inte ens hitta på egna slogans till sina tröjor (ung&galentröjan rena ripoffen)
Cathcart är frilansare

Superbike var ju en ganska bra tidning förr i tiden. Med Dackevall, Leek, Lavér och gänget. Nuförtiden är den hemskt trist.

rookie skrev:
Du jämför hojjar med 13års åldersskillnad? :va

Ja, för jag tycker det är till NR750'ns fördel. Först tyckte jag siffran var omänskligt hög, alltså NR750's, men så var jag tvungen att kolla efter.

Sorry om jag tog fel (enligt ditt tyckt) hoj o jämförde med. Trots allt är det otto-motor i båda, och samma cylindervolym.

Pejo skrev:
Ja, för jag tycker det är till NR750'ns fördel. Först tyckte jag siffran var omänskligt hög, alltså NR750's, men så var jag tvungen att kolla efter.

Sorry om jag tog fel (enligt ditt tyckt) hoj o jämförde med. Trots allt är det otto-motor i båda, och samma cylindervolym.

Lugnt, bara tyckte det var lite märkligt! :) Man ska ju fatta att NR hade massa hightech grejjor då...men massor av saker händer på 13 år...samt var det ju inga grejjor på den som blev nåt för den storra massan direkt. Tror man mest ska se den som en häftig grej... :)

Chris Ash skrev:
Superbike var ju en ganska bra tidning förr i tiden. Med Dackevall, Leek, Lavér och gänget. Nuförtiden är den hemskt trist.

Lavér jobbade väl bara för MCNytt? Jag tror tidningen "var bättre förr" för att du har fått fler referenser.

BMW R90s skrev:
Byggdes väl en räcer också.
Honda kom runt begränsningen max 4 cyl i 500:a klassen
I praktiken så är det en V8.
Stämmer det verkligen? Tänkte iomed att det inte är lika många kolvar borde man väl inte kunna varva den lika högt? Okay att den fyller soppa på "samma" sätt men...

XRV-Henning skrev:
Lavér jobbade väl bara för MCNytt? Jag tror tidningen "var bättre förr" för att du har fått fler referenser.

Slå upp och läs en Bike/Superbike från 80-talet och jämför själv. Lavér var med på ett hörn.

KalleNorton skrev:
139hk står det i tidningen superbike, ett nummer från 94, det är dock inte SB som gjort testet, nån engelsk tidning. Allan Catchcart var testföraren, och han skriver för?
tja det stämmer iaf inte med den modll de tillverkade, sen om det fanns nån förseriehoj med den effekten det vet jag inte.

Kawwa skrev:
Det är väl en massa kevlar och kolfiber och titan i det bygget, vilket inte var vanligt då. Inte ens idag.
Men som sagt hojen är bara en uppvisning i teknisk förmåga och aldrig tänkt som tävlingshoj.

Pejo skrev:

NR750 är en 92a som sagt och med insprutning, vad jag förstod hade den ett jämnt register på ett annat sätt en en vanlig 750 från den tiden hade.

Normalt brukar idag vara cylindervolymen delat med tio för att få maxvrid C:a

Chris Ash skrev:
jag håller med dig, jag har massor med gammla bike och superbike från slutet av 70 talet och fram till tidigt 90-tal, de var riktigt kul och de hade kul ideér som de provade på.
Som den är nu tycker jag den där blaskan är en humorlös flat skittidning, finns det verkligen inga som kan skriva som gillar hojar längre?.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!