Jonte76
Sporthojsnörd
MILKY skrev:O jag har för mig att du skulle laga lite mat istället!.
men att inte du tar två grillade med bröd på Pittsons för 50 spänn...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MILKY skrev:O jag har för mig att du skulle laga lite mat istället!.
jonte76 skrev:men att inte du tar två grillade med bröd på Pittsons för 50 spänn...
Tidigt 80-tal försökte honda med en 500cc fyrtaktare ,v4 med ovalkolvar, 8 ventiler per cylinder.BMW R90s skrev:Byggdes väl en räcer också.
Honda kom runt begränsningen max 4 cyl i 500:a klassen
I praktiken så är det en V8.
Runt 200 olika patent!jonte76 skrev:Har för mig att Honda hade rätt många patent i motorn.Nån som vet mer exakt?
I ett test i superbike från 94 (testet är köpt av SB från nån engelsk tidning) står det att den har 139hk vid 14 000rpm.Silwer skrev:125 kusar och ett enormt vrid för en 750.
Den byggdes inte för jättehög toppeffekt utan ger gott med styrka lägre ner i varv.
Övriga uppgifter har jag aldrig sett på papper, tror inte den skulle impa på någon idag med prestanda eller väghållning.
Över 200 patent snackades det väl om.jonte76 skrev:Har för mig att Honda hade rätt många patent i motorn.Nån som vet mer exakt?
Alltså... man vill ju inte vara sån men V4 motorer är rätt värdefulla...rookie skrev:V4, Ovalkolvar, 8 ventiler/cylinder...
Maverick_ou812 skrev:Alltså... man vill ju inte vara sån men V4 motorer är rätt värdefulla...![]()
Sen vet jag iofs inte vara allt har sitt ursprung men visst måste väl ändå designen vara rätt inovativ och före sin tid?
Seatpipes.
Integrerade blinkers i backspeglarna.
Enkelsving. (Som jag förövrigt känner igen från min VFR)
VF 750 från tidigt 80-tal var väl den första.rookie skrev:Men V4 hade väl iaf honda långt innan NR...(?)
Macke skrev:Hmmm... inte den smäckraste bakdelen jag sett...![]()
Såga mig gärna nu, men är den inte ful, slö, och.... ja gammal..
Iofs en del coola tekniska lösningar, men ändå....![]()
Jaja, tycker att nästan 400.000:- för en sån är rena rånet...
Silwer skrev:125 kusar och ett enormt vrid för en 750.
Den byggdes inte för jättehög toppeffekt utan ger gott med styrka lägre ner i varv.
Övriga uppgifter har jag aldrig sett på papper, tror inte den skulle impa på någon idag med prestanda eller väghållning.
H4 skrev:Om den har ett vrid på 70 nm så är det väl inte så speciellt mycket för en 750?
139hk står det i tidningen superbike, ett nummer från 94, det är dock inte SB som gjort testet, nån engelsk tidning. Allan Catchcart var testföraren, och han skriver för?Silwer skrev:139hk har den aldrig haft, var den siffran kommer ifrån undrar jag?
Enda sättet för BiKE att få trycka nåt läsvärt.... De kan inte ens hitta på egna slogans till sina tröjor (ung&galentröjan rena ripoffen)KalleNorton skrev:139hk står det i tidningen superbike, ett nummer från 94, det är dock inte SB som gjort testet, nån engelsk tidning. Allan Catchcart var testföraren, och han skriver för?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten