Nürburgring, nordschleife

Blir förmodligen lite ändrade planer på resan till Nordschleife detta år.
Enligt gällande öppettider så är vecka 18 ingen bra vecka då banan är stängd torsdag och fredag.
Vecka 19 endast öppen på Måndagen.
Däremot vecka 20 är det öppet varje dag (eftermiddag), fredag från 14 och Lördag-Söndag heldagsöppet.
Brukar vara den veckan vi åker ner.
Hur ligger intresset till då det snart är dax att boka boende.

Tanken är att åka ner Lördagen den 15:e maj och komma hem Söndagen den 23:e.
Några av oss ska ju till Gotland Ring helgen efter det.

Då var det klart! Tuttklämmandet är officiellt inställt vecka 20 och ledighet har beviljats med förutsättning att jag har en föråkare som visar spåret. Det muttrades om att det kan behövas....

Sen var det en massa andra förbehåll...bla ska allt dokumenteras i skrift som jag kan....så nu har jag hittat en liten NoteIt-lapp att skriva ner allt på.

Väl mött! :banana

Jag vill hänga på, vill ju se vad hondan går för :) !!! Måste kolla med jobbet först bara, men har förvarnat och det ska inte va några problem :) .

Då är det dags att boka boende.:tummenupp
Medressenärer bör göra sig hörande så att vi vet hur mång vi blir i år.
Ni gamla vanliga behöver inte skrika er blåa då jag redan vet vem ni är.:D
Idagsläget är vi 6 friska själar som kommer att göra tyskland osäkert.:yoparty
Har ni semester att ta ut och vill vara med ett trevligt gäng som älskar att åka hoj och dricka öl så är det läge att joina.

resan bär av vecka 20.

Lördagen den 15:e bär det av och beroende på hur det går under veckan så åker vi hem den 22:a eller den 23:e.
Den legendariska underbara nordslingan har öppet kvällstider tisdag till torsdag och heldagsöppet fredag till måndag.

På dagara när slingan är stängd så kommer vi att toura runt på sjukt trevliga skogsvägar och insupa den tyska andan.

Hojåkning i världsklass, öldrickande och allmänt skitsnack gör veckan till en alldeles säregen utflyckt.

Intresserade hör av sig snarast.

väl mött
Roger

Vart planerar ni att bo? Tänkte ifall jag gör en planerad spontanresa (?) ner så kan jag ju i första hand leta boende på samma ställe.

/Danne

Vi bor i samma by som vi alltid bor. Dock blir det ett nytt ställe eftersom de som vi brukar bo hos börjar bli till åren och inte riktigt orkar med våra besök:D

Vi bor i Quiddelbach http://www.viamichelin.com/search/C...1NG9tNTMxMGNOVEF1TXpVd09UVT1jTmk0NU16YzNOdz09

Några av oss bodde där förra året och det var helt ok.
Alltid kul om man får träffa nya ringentokiga bekantskaper. Kommer du så står ölen på kylning och det är bara och ta för sig :tummenupp. Boende går alltid att fixa till. Så du ser, det är bara och plocka ut semester och bege sig neråt.
Pm:ar mitt mobilnummer
Ha det
Roger

Fasen vad sugen jag blev nu när jag kikade igenom ditt album "Nordschleife 2008". Att få semester då är inga problem (är f ö ledig ti-fr v20 ändå). Enda tråkiga är ju att det är pingsthelg med fet-ob 22-23e men å andra sidan fick jag precis veta att jag ska jobba mer än jag trott under påsk så det jämnar ut sig :tungan

Då var det bokat och klart för 6 personer from 17 maj och så länge vi vill. Pga att det går 24timmars 15-16 maj så var det lite uppbokat i stugan, men med lite tur kan vi komma in sent söndag kväll. Annars får vi väl stanna till i Hamburg. Jag har hört att det finns bländande nattaktiviteter att ta del av där. ;)

Låter Kanoooooooooooooooon. Ett depåstopp i Danmark för att fylla på vätskereserverna får läggas in oxå. Kanske lite fönstershopping i Hamburg kan vara av intresse :D
Innan snön har försvunnit så är det bara att torrträna i garaget så man inte är helt stel till avflaggningen.
Som vanligt kommer ni mest att få se mitt :arsele hela veckan men det kan vi kanske disskutera över en :fyllisar nån helg.:)

Låter Kanoooooooooooooooon. Ett depåstopp i Danmark för att fylla på vätskereserverna får läggas in oxå. Kanske lite fönstershopping i Hamburg kan vara av intresse :D
Innan snön har försvunnit så är det bara att torrträna i garaget så man inte är helt stel till avflaggningen.
Som vanligt kommer ni mest att få se mitt :arsele hela veckan men det kan vi kanske disskutera över en :fyllisar nån helg.:)

Vad ligger det för budget ungefär på en sånhär resa?
Tänkte fall man skulle övertala frun o få bli ivägsläppt.

Vad ligger det för budget ungefär på en sånhär resa?
Tänkte fall man skulle övertala frun o få bli ivägsläppt.

Kostnade för mig förra året låg på 12 tusenlappar.
Billigt för att ha roligt i dagarna 7.:tummenupp

I år ligger euron betydligt lägre än förra året så det kommer nog att bli lite billigare i år:banana. Allt beror på hur många varv man vill, kan, orkar, törs och får köra.
Ge frugan en resa utomlands så kommer hon att bli nöjd. Funkar för mig:D
Roger

Om jag har räknat rätt så är det 46 dagar kvar till timmen noll.
Ser fram mot skrattkramp som vanligt.
ska ladda kameran för att få så mycket bilder som möjligt detta år.
Är ni laddade???????????????????????????????????????

Är sjukt laddad!!!!!!!!! 46 dar går ju fort!
monkeysmile.gif

Jaha era jäklar, snart bär det av för er :tummenupp
Själv kommer jag vara där från 27e på kvällen och åka hem den 31 på morgonen. Hoppas på bra väder hela helgen då det ju inte är så många dagar jag ska vara där!!

Jaha, en dag kvar att jobba, lite grill, se'n bär det iväg :cdevil

Finns det varma revbenspjäll och kold bajer kanske man skulle göra ett depåstopp i Brande
cwmnoid.gif

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...