Nötter!!

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Satt precis o diskuterade mc med ett par snart fd. kolleger och kom in på att slå/sparka på förbipasserande fordon. Den ena av de 2 sa direkt att sparkar/slår på bilar som beter sig dumt i trafiken utan att ens tänka efter. Jag var ganska snabb o förklarade att förutom att han kanske skadar fordon/förare så kan han ju även skada sig själv. Det tyckte han inte var någe problem alls så länge bilen/bilisten som betett sig korkat fick känna på hans vrede. Så kom vi in på mc. Han skulle utan problem sikta in en spark på en förbipasserande mc-förare som han tycker betett sig dumt. Jag målade upp vad som kunde hända om han skulle försöka sig på det (fastna i motorcykeln, släpas med, bli överkörd, skada förare/mc). Han tänkte en stund och kläckte ur sig att då kan man ju alltid kasta in en pinne eller liknande i framhjulet. Det värsta är att den andra kollegan höll med! Vad säger man?! Jag diskuterade inte ens saken.. lika bra det. Somliga är obotliga.
Behövde bara skriva av mig lite.. //B

Vart fasen har du jobbat? På psyket eller?

Jag skulle nog hummat lite medhållande för att till nästa fikarast bjuda dem på förgiftade kakor. Testa det.

Äh ja blev helt chockad.. Jobbade som väktare dessutom, eller jobbar faktiskt fortfarande som det.. Vilken normalt funtad snubbe skulle satsa på att skada en som tex för för fort bara för att straffa liksom? Helt jävla sanslöst. Sen visade jag honom denna http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=328544&previousRenderType=8 pga att vi kommer i kontakt med hissfirman nästan dagligen, och han bara skrattade (!) och tyckte att det var kul!? Efter det har jag inte sagt ett ord till honom eller den andra killen. Tur att man slutar på tisdag..

Man vill ju tro att de som blir väktare är någorlunda vettiga, men hur skall man kunna känna förtroende för såna killar?

Sen är ju frågan om det bara var omoget snack eller om de verkligen tycker så här på riktigt. :kocko

BillS skrev:
Jobbade som väktare dessutom, eller jobbar faktiskt fortfarande som det..
Jag hoppas att du inte tar illa vid dig när jag säger det här, men vissa väktare verkar helt brända i skallen. :kocko :brinnerup

Inte alla, men vissa. De som spöar missbrukare och klottrare bara för det höga nöjets skull och har Jägarna som favoritfilm t.ex. (grov generlisering).

BillS skrev:
Äh ja blev helt chockad.. Jobbade som väktare dessutom, eller jobbar faktiskt fortfarande som det.. Vilken normalt funtad snubbe skulle satsa på att skada en som tex för för fort bara för att straffa liksom? Helt jävla sanslöst. Sen visade jag honom denna http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=328544&previousRenderType=8 pga att vi kommer i kontakt med hissfirman nästan dagligen, och han bara skrattade (!) och tyckte att det var kul!? Efter det har jag inte sagt ett ord till honom eller den andra killen. Tur att man slutar på tisdag..
Ännu ett bevis på att det finns allt för många våldsglorifierande och övervåldsbenägna människor som blir väktare.
Att det finns många bra väktare är jag övertygad om, men det verkar som om man rensar lite för dåligt bland dom som beter sig illa.
En kompis till mig utbildade sig till väktare för han tyckte det verkade spännande, men pga både yrkets art och hans kollegor så slutade han.
Han blev placerad på T-centralen och det var vad jag förstod inte ngt roligt ställe för en väktare.
Där förekom mkt våld från individer som skulle lugnas och visas till rätta, men även en massa onödigt våld från hans kollegor som han inte ville kännas vid.
Många många gånger valde ngn av hans kollegor att slå/sparka ist för att ta tag och hålla fast.
Nu är klart detta ngr år sedan 4-6år sedan skulle jag gissa, så man kan ju hoppas att det har blivit bättre.
Eftersom detta är en sansad och icke mytomanbenägen kille så väljer jag att tro på honom, sedan hur man upplever saker är klart olika.
Helt klart är dock att det skulle vara bra med högre krav för att kunna springa omkring och leka polis.
//Tobbe

BillS skrev:

Jasså det var i Alby, bor rätt många där som inte är svenskättlingar där, så jag är inte förvånad om det är en sådan skara som ger sig på en hederlig arbetare :kocko

Är alldeles för många svin som blir väktare. Verkar som att det skulle behövas mycket högre krav för att bli antagen till det yrket. Sadister ska inte kunna gå omkring och leka poliser.

chrilla skrev:
Man vill ju tro att de som blir väktare är någorlunda vettiga, men hur skall man kunna känna förtroende för såna killar?

Sen är ju frågan om det bara var omoget snack eller om de verkligen tycker så här på riktigt. :kocko
Folk tor det ja, inom mina år som väktare, extrajobb under studier, så har jag aldrig träffat en sån koncentration av puckade och socialt missanpassade människor.. Vidare så har jag heller aldrig träffat fler skummisar/småtjuvar heller på något annat ställe.. det kan ju få en att tänka..

robbandalal skrev:
Jasså det var i Alby, bor rätt många där som inte är svenskättlingar där, så jag är inte förvånad om det är en sådan skara som ger sig på en hederlig arbetare :kocko
Jag har hört att alla i Uddevalla äter torsk. Så är det.

chrilla skrev:
Det kan inte stämma, hållundan hade ju hört att det var torsk!

:rolleyes:
Precis. Å sen skallar alla som käkar torsk alla som inte gör det. För så är det. Eftersom dom inte är svenskättlingar. Så är det. Det har jag hört.

hållundan skrev:
Precis. Å sen skallar alla som käkar torsk alla som inte gör det. För så är det. Eftersom dom inte är svenskättlingar. Så är det. Det har jag hört.

Precis, alla torskar har ju hört att icke svenskättlingar skallar sillar. Det känner väl alla till?
:3freak

Jovisst, vi skallar sillar men sen skållar vi torskarna efter vi silar ålarna! :7peta

hållundan skrev:
Jag har hört att alla i Uddevalla äter torsk. Så är det.

Fy fan, du gör ett konstaterande, jag gör ett antagande, en jävla skillnad fråga lagen! Äh skål! nu e det ju efterfest :fyllisar

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back