Nått konstigt med min Router!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Har en TOPCOM router, Hela internet stannar ofta och allt man kan göra är att bara surfa på SH och vara på msn, Alla andra sidor och program till internet lägger av, Så startar jag om routern så fungerar allt bra igen, Vad kan vara felet?

Padde skrev:
Har en TOPCOM router, Hela internet stannar ofta och allt man kan göra är att bara surfa på SH och vara på msn, Alla andra sidor och program till internet lägger av, Så startar jag om routern så fungerar allt bra igen, Vad kan vara felet?
Svårt att säga. Vad har modemet för modell-beteckning?! Är det WLAN eller med kabel? Du får allt ge lite mer info.

Ett tips kan vara att uppgradera modemets firmware. Ny firmware brukar man oftast hitta på tillverkarens hemsida.

Men systemen som du beskriver låter som det jag hade med mitt gamla nätverkskort. Det funkade en stund tills buffern i hårdvaran var full, då sket det sig. Efter omstart så töms buffern, och då går det bra en stund men sedan så skiter det sig igen.

Jag tycker i alla fall att du ska:

1: uppdatera din firmware
2: fortfarande problem? kolla inställningarna i routern så att dom är riktiga
3: kontakta TopCom
4: har dom inga lösningar och det fortfarande strular, skicka in det och be om att få ett nytt på garantin...

CJ900RR skrev:
Svårt att säga. Vad har modemet för modell-beteckning?! Är det WLAN eller med kabel? Du får allt ge lite mer info.

Topcom Xplorer 874A, Heter den.

CJ900RR skrev:
Ett tips kan vara att uppgradera modemets firmware. Ny firmware brukar man oftast hitta på tillverkarens hemsida.

EDIT: http://www.topcom.net/

CJ900RR skrev:
Men systemen som du beskriver låter som det jag hade med mitt gamla nätverkskort. Det funkade en stund tills buffern i hårdvaran var full, då sket det sig. Efter omstart så töms buffern, och då går det bra en stund men sedan så skiter det sig igen.

Låter ju exakt som samma fenomen, Internet bara dör, SH brukar gå och surfa och msn, Dock går det inte att gå online på msn om man inte är det innan.

CJ900RR skrev:
1: uppdatera din firmware
2: fortfarande problem? kolla inställningarna i routern så att dom är riktiga
3: kontakta TopCom
4: har dom inga lösningar och det fortfarande strular, skicka in det och be om att få ett nytt på garantin...

Ska försöka itta uppdateringar till Routern nu. Men så so du beskriver det var det väl inte Routerns fel att ditt internet sa upp sig?

Last edited:
Padde skrev:
Topcom Xplorer 874A, Heter den.
...
Ska försöka itta uppdateringar till Routern nu. Men så so du beskriver det var det väl inte Routerns fel att ditt internet sa upp sig?

ok... nä det var ju inte det. så du kan ju börja med att byta nätverkskort kanske?! dom kostar ju inte mer än 150 spänn ändå...

annars så får du ringa TopCom.

CJ900RR skrev:
ok... nä det var ju inte det. så du kan ju börja med att byta nätverkskort kanske?! dom kostar ju inte mer än 150 spänn ändå...

annars så får du ringa TopCom.

Jag hittade felet för 50 sekunder sedan, koflikter i DNS. Ersatte till önskar DNS från XP till Routern ist för Automatiska som det stod i manualen, Knappade sedan in den DNSén från Telia där. OCh vips nu fungerar det.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8