Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

lahi skrev:Denna firman har s.k. EL-film: http://www.kve.se/ Tryck på opto & sensorer till vänster och tryck sedan på EL-film. Jag har mailat dem för några månader sedan ang. pris mm, men jag har inte fått svar än...

Josafan skrev:Jag fick kontakt med ovanstående firma för ngt år sedan. Jag ringde dom och fick kontakt med en ganska dryg snubbe, men han fixade gratis prylar till mig till skolprojektet jag då höll på med. Jag har två filmer kvar hemma med drivenheter för 5 st AA batterier.(dock jobbigt att fixa ihop 5 batterier, jag hade en liten dosa från elfa som tog 4 batterier, lite trix och det funkade med 5). Alltså, det handlar bara om att få rätt spänning för att den skall lysa, jag är lite småberusad nu så jag orkar inte kolla upp det.![]()
Om ni vill leta lite mer efter det så heter det inte bara EL-film utan Elektroluminiscerande film (stavning?)... Finns ngt företag till som har sådant. Bl.a. Seiko gör sådan film och det finns att få i väldigt stora ark. Är det viktigt så säg till så skall jag leta upp mer info.
Det som är fint med EL-filmen är att du kan klippa ut önskad form så länge du inte pajar kopplingssidan(sitter i en ände av mojängen). Ljusstyrkan varierar beroende på hur mkt yta som skall lysa, så ju mer du klipper ju mer lyser det. Originalfärgen(som lyser mest) har en "blå-fisk" turkos färg. Man kan klä dom med vanligt färgfilter, typ Lee eller vilka som. Dock tar filterna mkt att ljusstyrkan, beroende på filter.
Jävligt ballt material att leka med.![]()
Dee_cati skrev:Är du säker på att det är samma? Finns det ingen som jag slipper bygga en spänningsomvandlare från 30 till 12 volt? Ska ringa en säljare på elfa imorrn och kolla upp detta, är det samma som det som casio gör tex så är det ju skitbra för de priserna!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |