Nåt måste göras åt straffen

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Man ska inte se efterlyst man bli bara förbannad.
Hur fan kan man bara få 14månader för att ha mördat en människa.
Svenska rättsystemet är ett stort jävla skämt.

Nåt måste hända.

Ingen som kan sätta igång en protestlista på nätet. Typ som sänk bilskatterna

Hade själv fixat en sån sida om jag kunde.

På sidan ska man kunna skriva sitt namn o så som vanligt. Men gärna också kunna ge exempel på brott som folk fått sjukt lindriga straff för.

Ingen som kan ta tag i det hela.

Och varför tror du att det skulle fungera? Inte för att vara sån med det ska mer än en liten namnlista till för att få till en ändring utförd av riksdagen. Vad det är finns det nog ingen som vet här i handlingsförlamade sverige.
Näe, ring in några bombhot i veckan till regeringskansliet, det lär ha större effekt när du talar om vad du är ute efter än en namnlista. Glöm inte att ringa skyddat nummer
:tummenupp

Kommer säkert inte att fungera. Men nån stans måste det väl börja.
Är lite små typiskt svenskt att bara sitta o muttra i hemmet o inte göra nånting åt det.

Clifton skrev:
Är lite små typiskt svenskt att bara sitta o muttra i hemmet o inte göra nånting åt det.

Näe, typiskt svenskt är att samla namnunderskrifter på en sida på nätet.

När sist hörde du om en beslutsändring tackvare namnlistor?
Om namnlistor funkade skulle bensinskatten vara nere på 25öre litern, och biltullarna skulle inte existera, Göran Persson skulle ha avgått (flera gånger) tillsammans med alla andra offentliga personer, sprit skulle säljas på ICA och majja skulle vara legalt.......

Dee_cati skrev:
Näe, ring in några bombhot i veckan till regeringskansliet, det lär ha större effekt när du talar om vad du är ute efter än en namnlista. Glöm inte att ringa skyddat nummer
:tummenupp
Se så Clifton, iväg och ring regeringskansliet: 08 405 10 00 :hoppa

Clifton skrev:
Man ska inte se efterlyst man bli bara förbannad.
Hur fan kan man bara få 14månader för att ha mördat en människa.
Svenska rättsystemet är ett stort jävla skämt.

Nåt måste hända.

Vi svenskar knyter näven i fickan och gnäller, men gör vi något för att förändra? Själv har jag försökt några gånger (precis som du) att få igång en seriös diskussion här på SH, bl a om trafik m m. Men... det går bara inte (medelåldern för låg? Lunarstorm Light?)

Det mest djävliga är att beslutsfattarna anser att de företräder medborgarnas uppfattning. Frågan är väl vilka medborgare då? I många fall är det i alla fall inte jag.

Vi har för kyligt klimat i den här delen av världen - det är nog svaret. Men ge inte upp...

Busafreak skrev:
Vi svenskar knyter näven i fickan och gnäller, men gör vi något för att förändra? Själv har jag försökt några gånger (precis som du) att få igång en seriös diskussion här på SH, bl a om trafik m m. Men... det går bara inte (medelåldern för låg? Lunarstorm Light?)

Det mest djävliga är att beslutsfattarna anser att de företräder medborgarnas uppfattning. Frågan är väl vilka medborgare då? I många fall är det i alla fall inte jag.

Vi har för kyligt klimat i den här delen av världen - det är nog svaret. Men ge inte upp...
Rätt personer med rätt drivkraft kan flytta berg, oavsett ålder :)

Känner även jag när jag läser vissa diskussioner att det hela mynnar ut i en stor pajkastning. Men så är det också kul att höra många mer eller mindre genomtänkta argument, det ger ett bredare perspektiv av vilka sorters människor som finns i vårat avlånga land.

Busafreak skrev:

Jomenvisst. De kan ju inte företräda alla medborgare, så de måste ju begränsa sig till en del av dem. Och de själva, deras familjer och vänner är ju också medborgre, eller hur?

Med risk för att dra igång pajkastningen, men jag kan inte låta bli att förolämpa politiker...

Stortryne skrev:
Jomenvisst. De kan ju inte företräda alla medborgare, så de måste ju begränsa sig till en del av dem. Och de själva, deras familjer och vänner är ju också medborgre, eller hur?

Med risk för att dra igång pajkastningen, men jag kan inte låta bli att förolämpa politiker...

Oftast företräder de sina "egna", dvs såna som inte tillhör arbetarklassen som de flesta andra av oss. Så uppfattar jag det iaf när man kollar på alla beslut utfärdade av riksdagen.
Jag tror fortfarande stenhårt att vi aldrig mer kommer rycka upp oss, att vi bara går neråt när det gäller sverige. Men så är jag pessimist och egoist också...

Clifton skrev:

Jaaaa?? så sitt inte där utan dra igång då, svenneslappis..eller är du feg ?

GuW skrev:
Näe, typiskt svenskt är att samla namnunderskrifter på en sida på nätet.

När sist hörde du om en beslutsändring tackvare namnlistor?
Om namnlistor funkade skulle bensinskatten vara nere på 25öre litern, och biltullarna skulle inte existera, Göran Persson skulle ha avgått (flera gånger) tillsammans med alla andra offentliga personer, sprit skulle säljas på ICA och majja skulle vara legalt.......

om de ger negativ PR om de inte gör nått åt de så ändras lagar å sånt.. få tidningen å skriva massa snyfthistorier istället, så jävlar blir de fart på det.. gärna nån liten unge som ser dåligt å sånt.. sitter å lipar lite på en bild..

Clifton skrev:
Om du läste det första jag skrev. Så har jag noll koll på att göra hemsidor o shit

Sämsta undanflykten idag, det finns hemsidor som EXAKT talar om hur du ska göra. Kan du tramsa på sporthoj, kan du söka på GOOGLE.se och hitta allt du behöver och mer därtill.

Snacka inte så mycket skit, kom igen å aggera lite.....fikarumssnacksexperter, jösses......

Ni kanske skulle ta och engagera er politiskt själva,
istället för att bara sitta och gnälla över att politiker har fel åsikter.
Om nu bara "fel människor" blir politiker, gör något åt det då!
Annars lär väl inget förändras, eller?

det som är så väldigt "roligt" är att många säger att det är så bra i sverige, exakt vad menar dessa människor är bra? vi är ofta så jäkla präktiga men det är ju bara att titta sig omkring då tycker folk att det har blivit dyrt att resa och det är ju inte så jäkla konstigt när kronan sjunker som en gråsten...många verkar ha tankegångar som härstammar några 100 år bakåt i tiden när vi var stora och mäktiga...

men apropå straffen så är det svårt, en 15 åring vill åtminstone jag försöka få på fötter snabbt för att se till att rädda vedebörande så han kan bli en bra skattebetalare, han lär knappast bli bättre av att sitta inne i många år...men visst, är straffet 14 månader så är det också värdet vi har på en människas liv utifrån givna förutsättningar....

Politiker är dumma i huvet. :kocko

Fram för anarki och livstidsstraff på mord. Direkct!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg