Nåt fint?!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Flickvännen är borta i England och kommer hem om några veckor, tänkte göra nåt riktigt fint med/för henne när hon kommer hem, några idéer?! Står verkligen still i huvet på mig. Får inte kosta så våldsamt mycket, några hundralappar..

cRoC skrev:
Flickvännen är borta i England och kommer hem om några veckor, tänkte göra nåt riktigt fint med/för henne när hon kommer hem, några idéer?! Står verkligen still i huvet på mig. Får inte kosta så våldsamt mycket, några hundralappar..

Vad har du nu gjort för dumheter när hon varit borta?

cRoC skrev:
Tror du jag försöker kompensera för något?

Det är väl den klassiska (miss)tanken man får om en karl gör nåt snällt så där hux-flux... :tomten :D

Näemen, vad tycker hon om att göra?
Boka en halvtimmes massage eller så, brukar kosta runt 300-400kr
Eller boka tid hos frissan, skönhetssalong etc...

Gillar hon att rida tex så boka en tvåtimmars turridning och följ för guds skull med själv! :)

Gör egenhändigt gjord matsäck och ta med henne på picknick...

Bjud på resturang. Fast det är ju så "vanligt"...

jaja, skriver mer imorgon när jag inte är så trött.. :näsblod

FÖrresten, underbart fint av dig att göra något sådant för henne. :kär
Hon borde vara überlycklig som har dig!! :tummenupp

säkert att du inte har gjort något dumt?! :D

Finns ju hur mycket som helst.

Lilla_damen skrev:
Boka en halvtimmes massage eller så, brukar kosta runt 300-400kr
Äsch, han ska ju massera henne själv, laga en god middag, sjunga en låt som man skrivit själv akompanjerat med gitarrspel givetvis...

Smör i solsken. Dejligt.

Kors i karamellen va jag kan.

:hej

Jag har ingen aning om vad ni har nere i Lund, men jag tog med en tjej på Skansen här i Stockholm.
Hade gjort egna mackor (med kykling, tomat, paprika å sallad) tog med dricka.

Så knallade vi omkring på skansen halva dagen å när jag tog fram matsäcken tror jag hon blev glad...
Hon sa det varjefall :rolleyes:

Jag e ganska dålig på sånt här, men omman bara försöker så tror jag tjejerna uppskattar det. :va

Så gör nånting själv, hitta på vad som helst.
Märker hon att det är nånting du gör för att göra henne glad, Då e du hemma sen :tummenupp

Nej självklart ha jag inte gjort något mot henne, saknar henne som f*n bara att jag vill göra nåt kul för henne! Picknick kan ju bara trevligt, fast man kan ju inte lita på sveriges skitväder :/

Hållundan: Funderar på att skriva en liten låt till henne (spelar gitarr och sjunger), men jag brukar inte sjunga för folk, är lite rädd för det ;) Får se om jag övervinner min rädsla..

Tack för tips! Ska funta lite på vad man kan blanda picknick med :)

cRoC skrev:
Nej självklart ha jag inte gjort något mot henne, saknar henne som f*n bara att jag vill göra nåt kul för henne! Picknick kan ju bara trevligt, fast man kan ju inte lita på sveriges skitväder :/

Hållundan: Funderar på att skriva en liten låt till henne (spelar gitarr och sjunger), men jag brukar inte sjunga för folk, är lite rädd för det ;) Får se om jag övervinner min rädsla..

Tack för tips! Ska funta lite på vad man kan blanda picknick med :)

Bygg en chopper till henne :fyllisar
3 meters framgaffel o en stor jävla madrass som dyna =)

Har du haft :tuttar -besök hemma under tiden? :D

...eller tänk om hon kommer hem och vill bjuda ut dig på middag osv.. :va

Ok, du har inte gjort något, men det kanske hon har, så fixa inget förstort så du inte går och hänger dig dagen efter när hon kommer till flygplatsen med ny kille :hihi

Nä skämta bara, men det där med ridning och annan fysisk aktivitet skulle jag tacka nej till om jag precis vart bortrest och suttit på flygplan i 3h.

Middag med mera kan va kul.

Nixpix jag har somsagt inte gjort något vulgärt.. Inte hon heller

Mjo det får bli någon stillsam picknick och något mer..

cRoC skrev:

Bara att få komma hem till en riktigt välstädad lägenhet (om ni nu bor ihop..) med nybakta bullar till välkomstfikat kan vara tillräckligt.. (och är i princip gratis..) :)
Går att kombinera med en vacker bukett rosor.. det kan man aldrig få för många av...

burna in hennes namn i garageupfarten vetja :yoparty ... smälter hon inte efter det vet jag inte vad!!!...

cRoC skrev:
Nixpix jag har somsagt inte gjort något vulgärt.. Inte hon heller

Mjo det får bli någon stillsam picknick och något mer..

Vad menar du med "inte gjort ngt vulgärt"? Har du bara gjort lite fel? Lite skuldkänslor nu då eller?

Villee skrev:
Ok, du har inte gjort något, men det kanske hon har, så fixa inget förstort så du inte går och hänger dig dagen efter när hon kommer till flygplatsen med ny kille :hihi

Nä skämta bara, men det där med ridning och annan fysisk aktivitet skulle jag tacka nej till om jag precis vart bortrest och suttit på flygplan i 3h.

Middag med mera kan va kul.

Håller med låt henne komma hem först,man vet ju själv hur trött man kan vara när man kommer hem efter att varit borta ett tag.
Så hämta henne på flygplatsen(ta med blommor!!!!) var snyggt klädd,bär hennes väskor,kör hem henne ,LYSSNA på henne hon har inte varit hemma på tre veckor hon har hur mycket som helst som hon vill berätta,laga mat.

Ta hand om henne ,Pyssla om henne.

Picnick och andra aktiviteter kan man ta en annan dag när hon är pigg och utvilad.

flugan skrev:
Vad menar du med "inte gjort ngt vulgärt"? Har du bara gjort lite fel? Lite skuldkänslor nu då eller?

Jag har inte gjort ett skit, svårt att förstå?

Sven_666: Haha det vore nåt :)
Minimorran: Nej, vi bor (tyvär) inte ihop, men jag kan ju alltid städa rummet :D

Ska hämta henne kl 1 på natten, så det blir bara hej (och blommor såklart) och lite snack, sen får jag ta resten nästa dag ;)

Offtopic

cRoC: Har du fått ditt körkort så vi kan bromma nu?

cRoC skrev:
Jag har inte gjort ett skit, svårt att förstå?

Då tycker jag du kan slå på stort å ha phetaste frukosten i byn att bjuda på när hon vaknar. Sen kan du dra ut på picnic som ngn föreslog (om det är fint väder vill säga). Säger prognosen att vädret skall bli skit så boka bord på ngn resturang som du tror hon gillar. Att laga sin egen trerätters är oxå ett alternativ men det är lite svårt att överaska med eftersom själva tillagningen inte kan göras så mycket i förväg eller i smyg.

Hur lång tid tar det att bränna över till Skagern ifrån Lund med hoj eller bil? Kanske vore ngt att picnica där.

Jag skulle bjuda på:

Dryck:
En fin flaska väl kylt vitt vin

Mackan:
Parmaskina
Lätt soltorkade tomater
Brie
avokado
Rucolasallad

eller sallad:
purjo
sallad
skinka
ost (sådan där gul)
lite majs
liet kokt ris
paprika

till denna sallad passar antingen

Grönmögeldressing
grönmögelost light (inte så klibbigt att riva)
Gräddfil
salt o peppar

Eller currydressing
gräddfil
mango chutney
curry
Salt
Peppar
man får smaka av hur föhållandet skall vara men ta det lungt med mangon, denna krävs dock för sötma så skippa den inte.

Efterrätt:
Vino Santo (välkylt, det är ett sött vin men jättegott)
Itaienska skorpor Biscotti med mandel
Köp ett par grappaglas att servera vinet i, doppa sedan skorpan i vinet. det är jättegott och tjejerna gillar det:) Jag vet har testat på flera...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard