Nån som vet var man kan ta truckkort ?

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
Nån som vet var man kan ta truckkort ? Atlet i gbg tog typ 6500:- å det tänker jag inte betala själv!!!

Om det är en arbetsgivare som kräver truckkort så är det väl ganska vanligt att de står för fiolerna?

Jag fick mitt av företaget jag jobbade åt för en miljon år sedan.

En vecka!! vad har ni för truckkort?? själv gick jag en kurs på 2x4 timmar, 4 timmars teori och 4 timmars praktik

Jag tog truckkort i skolan, 3h i veckan en hel termin!!!!! :va

Fast det var ett väldigt enkelt MVG :D

Fick mitt av en gammal arbetsgivare, sommarjobb. Tog en vecka, fick motviktstruck A och B. Provkörde en på 36 ton under utbildningen, den var stor. Höll nästan på att sopa med mig två fem-kubiks dieseltankar när jag skulle svänga runt eländet :gnissla :gnissla

Jag tog mitt kort i skolan ( ska ut på 2 vekorspraktik imorgon! :nervös) då fick vi se en fil, läsa lite skit å göra ett prov. Det teoretiska tog dagar, men kunde lätt komprimeras till 4-5 h. sen körde vi i 2 dagar, sen var man truckkortsägare :)

Edit: nu vad fan min historia har med ditt prob vet jag inte dock:confused: ..... kan inte vara så dyrt. arb.för. är mitt tips

Lernia - transport & fordon lär ju ha den sortens utbildning. Personligen fick jag mitt genom jobbet.

Jag är en jävel på att stapla spritpallar :)

Truckkort ingick i kursen j ag går för C och CE.
Men vet att skolan anordnar för enbart truck. Heter Utbildarna, det tar 1 (eller 2?) dagar, ingen aning om vad det kostar. Tror de anordnar för företag. Måste ju finnas något liknande där uppe i norr.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra