Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En lapp man får efter att man skickat en ansökan till vv, som bekräftar att man får övningsköra. Man har den tills man tagit sitt kkRymding skrev:Nån som vet den exakta definitionen på körkortstillstånd? Vad är det? Hur länge har man det? Vad händer om man inte har det?![]()
Det var sannerligen konstigtRymding skrev:Anledningen att jag frågar är att jag har fått ett hot av Länsstyrelsen om att de kan komma att dra in mitt körkortstillstånd. Jag har dock förra året tagit de behörigheter som jag anökt om körkortstillstånd för. A + E, B hade jag sedan 87. Det jag funderar på är om en indragning av körkortstillståndet skulle kunna påverka mitt körkort och de behörigheter jag har? Varför skulle de annanrs hålla på och hota, de lär ju inse att jag inte har nån nytta av ett körkortstillstånd!!??![]()
sgtpepper skrev:Det var sannerligen konstigt. Jag trodde att körkortstillståndet upphörde den dag man blev godkänd för de behörigheter som man hade på sitt körkortstillstånd.. Ring till Länsstyrelsen och fråga vad dom menar.
ambulans skrev:Körkortstillstånd är lika med att man är lämplig att inneha ett körkort. Förr i tiden hette det lämplighetsintyg, Det såkallade Lämpet !!
Har man ett körkort så räcker det för att övningsköra, om man tex tänkt sig att ta andra behörigheter.
mrdennisw skrev:NEJ!!
Jag var tvungen att skaffa nytt tillstånd när jag skulle ta tyngre behörighet trots att jag hade "B" sedan ett par år. När jag senare ville ta "A" så gällde inte mitt tillstånd för tunga behörigheter utan jag fick ansöka om ett nytt för "A".
ambulans skrev:nu pratade jag om övningsköra... inte uppköra.
Från Vägverkets sidor:ambulans skrev:nu pratade jag om övningsköra... inte uppköra.
mrdennisw skrev:Ja, är inte det samma sak? Har du inte tillstånd att köra upp så får du inte övningsköra. Så har jag fattat det.![]()
ulf_lundin skrev:Körkortstillstånd måste ju vara det tillstånd man befinner sig i när man har körkort. Dom kanske vill förpassa dig till nåt annat tillstånd.
/u
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra