Nån som skall till New York snart?

Ravetrancer skrev:
sant men om du kollar l'nken så ser du hur mycket extra grejer du får med, större objektiv, stativ, minne på 2gb, vidvinkel, 2 st väskor mm.....
mycket godis!! skulle också vilja ha... gäller att vara alert om man hör nån polare som ska dit snart! hoppas dollarn håller sig nu..

Ravetrancer skrev:
hmmmm e du intresserad, självklart kompenserar jag dig om du vill det:)

Jag skickar även pengar till dig för det jag vill ha så du kan köpa det o sen skicka det till mig, vore ju uberbra om du kunde:)

Sa har ar det:

Pa onsdag (1/12) flyger jag till Canada och aterkommer till USA den 5e (om inte immigrationsmyndigheterna strular och nekar mig intrade) sedan flyger jag till Arlanda nagra dagar senare. Om jag kan hamta den har kameran i narheten eller om du ser till att den skickas hem till mig, sa skulle jag kunna ta den i mitt handbagage, alternativt skicka den till dig.

Om jag tar den i handbagaget hamnar den pa Arlanda ett tag, sedan aker jag ner till Kalmar-trakten.

Om inte annat sa flyger jag nog tillbaka hit under varen igen...

Maste kolla upp reglerna for hur mycket man far ta in i Sverige tullfritt innan jag lovar nagot, men gransen borde ju ligga hogre an sa.

Denna kedja ligger inte langt fran dar jag bor (har ingen aning om priset ar bra eller inte. Dessutom tillkommer 6% skatt i New Jersey, vilket ar relativt lagt):

http://www.bestbuy.com/site/olspage...85507&productCategoryId=cat15146&type=product

Last edited:
Lugn skrev:
Sa har ar det:

Pa onsdag (1/12) flyger jag till Canada och aterkommer till USA den 5e (om inte immigrationsmyndigheterna strular och nekar mig intrade) sedan flyger jag till Arlanda nagra dagar senare. Om jag kan hamta den har kameran i narheten eller om du ser till att den skickas hem till mig, sa skulle jag kunna ta den i mitt handbagage, alternativt skicka den till dig.

Om jag tar den i handbagaget hamnar den pa Arlanda ett tag, sedan aker jag ner till Kalmar-trakten.

Om inte annat sa flyger jag nog tillbaka hit under varen igen...

Maste kolla upp reglerna for hur mycket man far ta in i Sverige tullfritt innan jag lovar nagot, men gransen borde ju ligga hogre an sa.

Denna kedja ligger inte langt fran dar jag bor (har ingen aning om priset ar bra eller inte. Dessutom tillkommer 6% skatt i New Jersey, vilket ar relativt lagt):

http://www.bestbuy.com/site/olspage...85507&productCategoryId=cat15146&type=product
Om du packar upp den ur kartonger etc. så är det nåt du redan haft med dig på din resa, alltså ung som med parfym, så länge den är oöppnad så skall den tullas för, men om den är använd så kan du säga att du haft med den dig på din resa.

Vart i NJ e du från?

Min kompis åker imorgon till nya York, jag kan höra med honom.
Måste man beställa kameran där o hämta den sen eller hur funkar det? Han kommer inte hem förrens juni så han får nog ta o skicka den.

Maila mig om hur du tänkt så kan jag vidarebefordra mailet till honom.
maverick_750rr@hotmail.com

Åhhh, jag vill till new york.. Men den dagen kommer jag inte kunna köpa nåt åt någon annan för jag planerar att köpa kläder och fylla ett boeing med väskor typ.. =)

Finns ju billiga t/r resor på blocket Rave, för en 3000:- typ... DU kan ju åka själv, köpa lite extra som du går i vinst med samma summa som resan = betald resa till NY... Kunde ju checka Ricki Lake osv... Boende har jag hört Centralpark är jättefint, bara att slå upp ett tält eller liknande....hhöhöhö...

/Z

Zana skrev:
Åhhh, jag vill till new york.. Men den dagen kommer jag inte kunna köpa nåt åt någon annan för jag planerar att köpa kläder och fylla ett boeing med väskor typ.. =)

Finns ju billiga t/r resor på blocket Rave, för en 3000:- typ... DU kan ju åka själv, köpa lite extra som du går i vinst med samma summa som resan = betald resa till NY... Kunde ju checka Ricki Lake osv... Boende har jag hört Centralpark är jättefint, bara att slå upp ett tält eller liknande....hhöhöhö...

/Z

OM du nu ar allvarlig sa ska du fa nagra tips har:

Billig resa till NYC, da landar du antagligen inte i NY utan pa Newark i NJ.
Desto battre, eftersom skatten pa klader i NY ar ca 8% och i NJ 0% sa har du redan sparat en hacka pa din flygplanslast med klader.

Dessutom ligger det ett kopcentra med outletbutiker inte langt fran IKEA vid Newark Airport. Vips sa har du sparat annu mer pengar. Som pricken over i:et slipper du dessutom ge dig in i NYC och trangas med turister.

Trevlig resa... :3freak

Allvarligt talat, ska du kopa klader ska du nog aka osterut istallet.

Lugn skrev:

Desto battre, eftersom skatten pa klader i NY ar ca 8% och i NJ 0% sa har du redan sparat en hacka pa din flygplanslast med klader.

Dessutom ligger det ett kopcentra med outletbutiker inte langt fran IKEA vid Newark Airport. Vips sa har du sparat annu mer pengar. Som pricken over i:et slipper du dessutom ge dig in i NYC och trangas med turister.

Jo, men jag vill ju uppleva gatorna i NY, kanske åka ut till brooklyn eller queens eller nån annan boro´ och bli rånad... Det vore nåt.. =)

Näe, men vad menar du med åka österut?

Kläderna jag är ute efter är phatfarm, eckö, 3fs, akademics osv. vet att dessa märken har butiker i NY... Här i sverige kostar allt miljoner och så tar dom bara in dussinkläder utan klass...

Eftersom jag har lite speciella kläder finns dom alltså inte här i ruttna sverige, skulle därför lätt kunna köpa upp 50.000 på kläder för resten av livet på en resa till tex NY... Thats why, my friend...

Men var ligger newark då? Långt ifrån stan? Tågresa in kanske? Kan väl inte vara så farligt...

Zana skrev:
Jo, men jag vill ju uppleva gatorna i NY, kanske åka ut till brooklyn eller queens eller nån annan boro´ och bli rånad... Det vore nåt.. =)

Näe, men vad menar du med åka österut?

Kläderna jag är ute efter är phatfarm, eckö, 3fs, akademics osv. vet att dessa märken har butiker i NY... Här i sverige kostar allt miljoner och så tar dom bara in dussinkläder utan klass...

Eftersom jag har lite speciella kläder finns dom alltså inte här i ruttna sverige, skulle därför lätt kunna köpa upp 50.000 på kläder för resten av livet på en resa till tex NY... Thats why, my friend...

Men var ligger newark då? Långt ifrån stan? Tågresa in kanske? Kan väl inte vara så farligt...

Okej, okej... Jag trodde att du var ute efter klader i stil med skraddarsydda kostymer odyl. Isf ar val Asien (Thailand) billigare.

Brooklyn och Queens ligger pa vagen till Long Island och vad jag sett sa verkar det inte sa farligt dar heller, men man kanske bor halla sig borta fran bakgatorna... Brooklyn ar tex kant for sitt goda italienska brod. (Bor manga italienare dar)

Newark ligger inte langt fran stan. En tagresa som du sa. Tippar pa ca 20 min.

Trodde du skamtade forst, sorry... Men, vore inte 50k ett bra startkapital om du vill gora business av det hela?

Ravetrancer skrev:
Om du packar upp den ur kartonger etc. så är det nåt du redan haft med dig på din resa, alltså ung som med parfym, så länge den är oöppnad så skall den tullas för, men om den är använd så kan du säga att du haft med den dig på din resa.

Vart i NJ e du från?

Enligt de sökningar jag gjort på tullverkets tulltaxorsöktjosan så är det noll procent tull på kameror/kamerautrustning. Det är iofs momsen som kostar (sv moms). Jag har ett objektiv på väg från NY och det ska bli spännande att se vad de tar i avgifter. Gissar att Schenkers eller vem det blir har nollkoll och höftar till på känn.

Lugn skrev:

får inte alla svenskar övernatta gratis på IKEAs sängavdelning världen över? :va

Lugn skrev:
Okej, okej... Jag trodde att du var ute efter klader i stil med skraddarsydda kostymer odyl. Isf ar val Asien (Thailand) billigare.

Brooklyn och Queens ligger pa vagen till Long Island och vad jag sett sa verkar det inte sa farligt dar heller, men man kanske bor halla sig borta fran bakgatorna... Brooklyn ar tex kant for sitt goda italienska brod. (Bor manga italienare dar)

Newark ligger inte langt fran stan. En tagresa som du sa. Tippar pa ca 20 min.

Trodde du skamtade forst, sorry... Men, vore inte 50k ett bra startkapital om du vill gora business av det hela?

Hehe, jag förstod att du trodde det. Men inga kostumer för min del... Två gånger i mitt liv 1:a när jag tog studenten 2:a när jag gifter mig (gud förbjude =))

Jo, jag vet att det antagligen inte är så farligt. Men dom målar upp en rätt så otäck bild av utkanterna av N.Y. i låtarna och i medierna...

Business, nää... Tror inte det, men faktum är att jag har en innestående semesterbonus på ca 30k nu som jag i vår ska sätta i en resa till newyork. :tummenupp Men du kanske syftade på att köpa mer och sälja hemma sen? Mjaa, kanske. Eftersom kläderna inte kostar så jävla mycket mer än "vanliga" kläder där, här i sverige kan dom ta hur höga priser som helst bara det är "rätt" märke, och jag förstår dom. För att få in dessa kläder får dom själva åka över atlanten med 10 bagar med kläder eftersom det inte finns nån generalagent här i fjuttsverige... fuckin hate this land.

Har hela livet drömt om denna stad, kanske allt raseras när man väl vart där? Men just nu skulle det kännas som en dröm att få vara där... =) Ska gå på conan, kolla på groundzero, åka subway, åka yellowcab, kolla i frihetsgudinnan osv.... =)

Later...

Ravetrancer skrev:
Nån som befinner sig i Brooklyn dom närmsta dagarna????

Jag var i Brooklyn i förrgår. Shame I didn´t know :tomten Viss elektronik är så billig att man undrar om det är avbetalning per månad dom menar när dom skriver priset, så jag fattar att du vill köpa där. Finns det ingen firma som vill skicka det till dig och skriva ner värdet så du slipper tull. Det har ju funkat tidigare...

vart är du nu samuel?
Samuel skrev:
Jag var i Brooklyn i förrgår. Shame I didn´t know :tomten Viss elektronik är så billig att man undrar om det är avbetalning per månad dom menar när dom skriver priset, så jag fattar att du vill köpa där. Finns det ingen firma som vill skicka det till dig och skriva ner värdet så du slipper tull. Det har ju funkat tidigare...

Ravetrancer skrev:
vart är du nu samuel?

Har redan kommit hem till Sverige, så jag kan inte hjälpa dig tyvärr. Fast jag håller som sagt med om att det lönar sig att köpa från USA. Ta en resa billigt och pracka på dig grejjer. Eller så kan jag åka åt dig om du pröjsar resan :tungan

Samuel skrev:
Har redan kommit hem till Sverige, så jag kan inte hjälpa dig tyvärr. Fast jag håller som sagt med om att det lönar sig att köpa från USA. Ta en resa billigt och pracka på dig grejjer. Eller så kan jag åka åt dig om du pröjsar resan :tungan
men vad menar du, tillbaks med dig!!!! Snälla,,,,,,:)
Vad kostar resan över om jag skall skicka iväg dig, jag kan inte åka nu tyvärr

Ravetrancer skrev:
men vad menar du, tillbaks med dig!!!! Snälla,,,,,,:)
Vad kostar resan över om jag skall skicka iväg dig, jag kan inte åka nu tyvärr

Haha... Har inga planer på att resa tillbaka den närmsta tiden, men visst, bjussar nån på resan finns alltid tid och lust ;) Resorna börjar runt 3500:- t&r.

Samuel skrev:
Haha... Har inga planer på att resa tillbaka den närmsta tiden, men visst, bjussar nån på resan finns alltid tid och lust ;) Resorna börjar runt 3500:- t&r.
jag kan nog pröjsa för själva resan:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back