Nån som skall till New York snart?

Nisse Järnet skrev:
Slipper man tull och moms helt om en privatperson skickar grejer? Eller hur funkar det?
Ja, om du har tur och ingen kollar. Om man öppnar paketet får du pröjsa. Just därför vill man ta det i handbagaget, det brukar vara riskfritt. Se till att alla elektroniska prylar går att starta bara, annans kan de ryka i säkerhetskontrollen.

Var hittade du denna kamera finns den bara i New York eller va det en speciell kedja som hade den åker nämligen hem nu under julen från USA

MVH Ludde

Funderar helt seriöst på att dra över snart, nästa löning isåfall...

Jag skulle alla gånger bara köpa från http://www.bhphotovideo.com/ eller http://www.jr.com/. Får du tag på nån så kan du ordna s¨å allt finns färdigt att hämta ut (om nån som är på Manhattan vill hjälpa till).

Gjorde misstaget att ta det billigaste jag hittade - 42nd Street Photo tror jag det hette. Tog kanske en halvtimme att komma därifrån utan specialförsäkring som började på $300 men som de skulle skicka med för $60 till slut. Jag sa konstant att jag inte ville ha nåt sånt men de bara malde på. När jag kollade på extrabatteriet så var det ett noname med 50% sämre kapacitet för $30 mer än original... hatar mig själv för att jag köpte av dem. Jävla matthandlare. Blev ungefär samma pengar till slut fast de var ca $80 billligare på nätet på en kamera för $400.

Jag tror att man bara får ta med grejer för ca 1700 SEK annars ska det tullas. Fastnade själv med ett Yoshimura och en golfklubba (åt en polare). Tog en halvtimmes blåljugande innan jag kom loss. Fick snacka med en riktig polis och inte tullare. Han gick igenom _allt_ jag hade med mig (sökte efter kvitton på grejerna). Tur som fan så hade jag nekat en kollega att ta med en kamera för 10 lappar pga tidsbrist.

Nicke skrev:
Jag skulle alla gånger bara köpa från http://www.bhphotovideo.com/ eller http://www.jr.com/. Får du tag på nån så kan du ordna s¨å allt finns färdigt att hämta ut (om nån som är på Manhattan vill hjälpa till).

Gjorde misstaget att ta det billigaste jag hittade - 42nd Street Photo tror jag det hette. Tog kanske en halvtimme att komma därifrån utan specialförsäkring som började på $300 men som de skulle skicka med för $60 till slut. Jag sa konstant att jag inte ville ha nåt sånt men de bara malde på. När jag kollade på extrabatteriet så var det ett noname med 50% sämre kapacitet för $30 mer än original... hatar mig själv för att jag köpte av dem. Jävla matthandlare. Blev ungefär samma pengar till slut fast de var ca $80 billligare på nätet på en kamera för $400.

Jag tror att man bara får ta med grejer för ca 1700 SEK annars ska det tullas. Fastnade själv med ett Yoshimura och en golfklubba (åt en polare). Tog en halvtimmes blåljugande innan jag kom loss. Fick snacka med en riktig polis och inte tullare. Han gick igenom _allt_ jag hade med mig (sökte efter kvitton på grejerna). Tur som fan så hade jag nekat en kollega att ta med en kamera för 10 lappar pga tidsbrist.
tyckte det var dyrt på dom länkarna.
Med kamera är det så att om man packar upp den o ev knäpper lite kort så har dom ingen chans at bevisa att du importerar den.....kamera är nåt man alltid har med sig på semester

J&R kan man deala pris med om man hittar billigare. Dock inte de som har "oseriöst" låga priser och knappast släpper dem för de pengar som det står på websidan. Ofta så köper man kanske nåt själv också. En kollega till min kompis fastnade med 3 kameror i tullen. En till sig själv och två till vänner - det blev knepigt att snacka bort dock.

Jag har köpt minneskort, mp3-spelare och andra tillbehör från de här http://www.getdigital.com/ (Florida). Funkade kanon alla tre gångerna (tror jag det var). För knappt ett år sedan så erbjöd de till och med att skicka kamera och skriva ner värdet utan att jag frågade. Är ju dock mer osäkert än att få nån att bära hem grejerna om tullen är noga med paketen.

EDIT: de var inte så vassa på att uppdatera sidan så skicka fråga om pris med allt om det verkar intressant.

Ravetrancer skrev:
tyckte det var dyrt på dom länkarna.
Med kamera är det så att om man packar upp den o ev knäpper lite kort så har dom ingen chans at bevisa att du importerar den.....kamera är nåt man alltid har med sig på semester

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back