Nån som ska på maiden?

Okej lite warm up här, den ultimata playlisten innehåller vilka låtar?

number of the beast
Run to the hills
Fear of the dark
Cought somewere in time
The troper
Prowler
The clans man
Flight of icaruss

Kongo skrev:
2615765 Lördag 25:e blir det åka av!!!:yoparty De spar ju så klart krutet till avslutningskonserten!!
Säger du bara för du inte fick biljeter innan dom satte in extra konserter :hihih

Hehe

Hoppas mina grannar gillar iron maiden, eller dom har inget val.

:rock

Solid snake skrev:
2615306 Skrev jag det eller? :rolleyes:

nej, men nästan så, för övrigt så är alla skivor bra, men brave new world är bäst

edit: Helvete, såg nu att jag hadde sittplats, läktare c:huvet men det måste gå att komma ner på ståplats på något sätt. Har aldrig suttit förut och tänker inte göra det nu heller

Last edited:
prulle skrev:
2615762 Okej lite warm up här, den ultimata playlisten innehåller vilka låtar?

number of the beast
Run to the hills
Fear of the dark
Cought somewere in time
The troper
Prowler
The clans man
Flight of icaruss

ingen av ovanstående om jag minns helt rätt.
typ så hära:
# Different World (Smith/Harris)
# These Colours Don't Run (Smith/Dickinson/Harris)
# Brigther Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson)
# The Pilgrim (Gers/Harris)
# The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson)
# Out of the Shadows (Dickinson/Harris)
# The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris)
# For The Greater Good of God (Harris)
# Lord of Light (Smith/Harris/Dickinson)
# The Legacy (Gers/Harris)
# Fear of the Dark (Harris)
# Iron Maiden (Harris)
# 2 Minutes to Midnight (Smith/Dickinson)
# The Evil That Men Do (Smith/Harris/Dickinson)
# Hallowed Be Thy Name (Harris

different world som öppningslåt :P

sen the evil that men do och hallowed be thy name, fyfan säger jag bara (har redan ståfräs)

Last edited:
prulle skrev:
2614530 Nu på fredag? Vore kul att veta, ska ditt och ser fram mot det grymt mkt!
inte du iallafall..:hihi

fan va illa att ha biljetter till "fel" dag..:gnissla men de e ju bara en vecka att vänta..:rolleyes:

HannesH skrev:
2616828 inte du iallafall..:hihi

fan va illa att ha biljetter till "fel" dag..:gnissla men de e ju bara en vecka att vänta..:rolleyes:
HÅLL KÄFTEN ANNARS VÅLDATARR JAG DIN CH I RÖVEN SÅ DEN BLIR 3 TAKT.
;)

prulle skrev:
2617144 HÅLL KÄFTEN ANNARS VÅLDATARR JAG DIN CH I RÖVEN SÅ DEN BLIR 3 TAKT.
;)
:brynad

såja lilla P-rulle..

du va ju som sagt där bara 11573 minuter för tidigt, alltså har du en väldans massa tid att plåga polisgrannen med maiden..:tummenupp:hihi

sugen på o dra, men har ingen biljett. om någon har en extra och inte hittar köpare så släng över PM så styr vi upp det.

kan max betala 300 pix.

kör hoj upp från varberg , så om någon vill ha skuts på vägen går detta att ordna

5 futtiga klassiker och inte ens "Number of the Beast" Eller "Run To the Hills"...
Låter som en säljturné för sista skivan som suger...

ÄR ett Maidenfan, men nya skivan ÄR inte bra och Brucan sjunger inte lika bra längre heller.. TYVÄRR!

Hoppas VERKLIGEN på mer klassiker 25:e när jag ska gå, annars får jag väl rocka till Trivium iaf!

Kongo skrev:
2618979 5 futtiga klassiker och inte ens "Number of the Beast" Eller "Run To the Hills"...

ÄR ett Maidenfan, men nya skivan ÄR inte bra och Brucan sjunger inte lika bra längre heller.. TYVÄRR!

Hoppas VERKLIGEN på mer klassiker 25:e när jag ska gå, annars får jag väl rocka till Trivium iaf!
Vafan dom kan ju inte ha konser utan dom grymma låtarna! Nej dom nya är för lugna på nått sätt..

Hoppas det samma här (som sagt hade ju biljeter till 25:e inte 17:e..)

HannesH skrev:
2618024 :brynad

såja lilla P-rulle..

du va ju som sagt där bara 11573 minuter för tidigt, alltså har du en väldans massa tid att plåga polisgrannen med maiden..:tummenupp:hihi
Har på tok för ont i huvudet för det..

Last edited:
Kongo skrev:
2618979 5 futtiga klassiker och inte ens "Number of the Beast" Eller "Run To the Hills"...

De kommer garanterat köra samma låtar även de 25:e, något annat vore en stor överaskning.

Själv så ÄR jag ett maidenfan, och nya skivan är grymt BRA och Bruce sjunger minst lika bra som vanligt. SEDÄR! :P

Att de nu kör en turne baserad på nya skivan var ju klart redan för två år sedan..
Om man vill höra klassiker får man vänta till 2008 då de följer upp sommarturnen som de startade 2005.

Jag hade biljett till morgondagens spelning i götet men var tvungen att sälja pga jobb. Fundilerar dock på att dra ner den 25:e istället.
Det känns som att jag bara måste få höra For The Greater Good of God live...

fan, det förstörde nästan allt för mig att jag hadde sittplats:mad: C21 tom
men men. Kan säga att det var ganska mycket mer rööj på stadion 2003 och på globen samma år:yoparty

Kongo skrev:

jag tycker att nya skivan är bra. Räcker det inte me att domm spela "hallowed be thy name" och "the evil that men do" för dig?

Chris Ash skrev:
2615577 Nicko är 54, de andra är 48-50, Bruce är yngst.

70-talsgiganterna är tio år äldre och håller fortfarande på så Maiden kommer nog hänga med ett bra tag till.

jaja:7peta du vinner ;) Men dom har ju faktiskt utalat sig om att dom bara skulle hålla på i 5 år till med att spela live... och det var något år sedan. Tiden får avgöra... Inget jag hoppas på men har ju förståelse för dom om dom stämplar ut. Keep on rocking :tummenupp :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg