Nån som meckar med 426 (oljefilterkåpan)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Va nere och bytte oljan precis..och man ska inte skruva åt för hårt på oljefilterkåpan och det gjorde jag inte heller...dom 2 översta skruvarna skruva jag in löst..sen drog tills det tog stopp och tajta till försiktigt..oljetappnings pluggen den nedre samma sak..bara att sen när jag varmkörde hojen läkte det olja därifrån..(packningen e sjyst) så jag skruva åt hårdare...eller försökte..för då snurra den bara åt båda hållen..gängpaj känns det som...men det är helt sjukt hur känslig den va i så fall...nån som varit med om det?..

Silwer skrev:
du drog för hårt så troligen skadade du kåpan, så har nån gjort på min xr600a med.
Den läcker nån droppe då och då när motorn går.

Njea...inte kåpan men antagligen drog ja väl paj gängorna så den inte sluter tätt när man skruvar.. för den läcker inte nåndroppe..inte när den står stilla för då finns det ju knappt olja där men när den e igång läkte det rätt mycket..men ja snacka med farsan..han skulle fixa andra gängor istället för aluminium så det höll...vet inte riktigt hur men det kanske fixar sig.., ett jävla meckande hela tin :4skrika

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...