Nån som meckar med 426 (oljefilterkåpan)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Va nere och bytte oljan precis..och man ska inte skruva åt för hårt på oljefilterkåpan och det gjorde jag inte heller...dom 2 översta skruvarna skruva jag in löst..sen drog tills det tog stopp och tajta till försiktigt..oljetappnings pluggen den nedre samma sak..bara att sen när jag varmkörde hojen läkte det olja därifrån..(packningen e sjyst) så jag skruva åt hårdare...eller försökte..för då snurra den bara åt båda hållen..gängpaj känns det som...men det är helt sjukt hur känslig den va i så fall...nån som varit med om det?..
 
Silwer skrev:
du drog för hårt så troligen skadade du kåpan, så har nån gjort på min xr600a med.
Den läcker nån droppe då och då när motorn går.

Njea...inte kåpan men antagligen drog ja väl paj gängorna så den inte sluter tätt när man skruvar.. för den läcker inte nåndroppe..inte när den står stilla för då finns det ju knappt olja där men när den e igång läkte det rätt mycket..men ja snacka med farsan..han skulle fixa andra gängor istället för aluminium så det höll...vet inte riktigt hur men det kanske fixar sig.., ett jävla meckande hela tin :4skrika
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top