nån som läst "The HitchHiker’s Guide to the Galaxy"

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
..och kan förklara hur den slutar? (och gärna lite överhuvudtaget vad den handlar om) :va

skall ha läst ut den tills imorrn men smart som man e så går man och tappar bort boken :huvet

Bara för att du är så klantig så ska jag hjälpa dig.

Joey tappar bort sin karta och ber Klemens om en ny.
Miriam vill inte ha sex med killar längre så hon anser att lesbiska relationer är mera vänskapligt exakta.

Innan dom bordar moderskepet så ser Joey det som avgör hans beslut hurvida han ska flytta från stan eller ej.

Resten går att läsa i Liftarens guide till galaxen del 2.

Varsågod.

twinner: hihi :tummenupp

martini: gå till biblioteket och låna ett nytt exemplar och läs, du har ju hela natten på dig. Boken är för övrigt sjukt bra och rolig. Men hinner du inte läsa den så kan du ju använda twinners sammandrag ovan.

Läs boken!!

Helt klart värd en tripp till närmsta bibliotek eller affär... annars missar du uttryck som:
"...rymdskeppet svävade precis så som en tegelsten inte gör..."

(Obs kommer troligtvis inte ihåg den exakta frasen eftersom det var ett par år sen jag läste den, men nått sånt där var det)

Jävligt kul bok :tummenupp

twinner skrev:
Bara för att du är så klantig så ska jag hjälpa dig.

Joey tappar bort sin karta och ber Klemens om en ny.
Miriam vill inte ha sex med killar längre så hon anser att lesbiska relationer är mera vänskapligt exakta.

Innan dom bordar moderskepet så ser Joey det som avgör hans beslut hurvida han ska flytta från stan eller ej.

Resten går att läsa i Liftarens guide till galaxen del 2.

Varsågod.
Jävla as. Jag som precis håller på att läsa den just nu :mad:

Närå :rolleyes:

martini skrev:
..och kan förklara hur den slutar? (och gärna lite överhuvudtaget vad den handlar om) :va

skall ha läst ut den tills imorrn men smart som man e så går man och tappar bort boken :huvet

Har läst den typ en miljon ggr... (läs fyra)

Den handlar om Arthur´s invecklade liftande runt galaxen och olika parallella universa, och de lärdomar han får av detta. Allt pga byggandet av en intergalaktisk motorväg. Det mesta (?) reder upp sig på slutet och Arthur får äntligen kila vidare. Tur för han börjar bli redigt less på skiten.

Du måste läsa den. Resan är målet. Du kan få kramp i magen.

ja, lite akut tills imorrn bara.

tackar för svaren :)

Hade tänkt läsa boken i vilket fall som helst så jag tar mig till bibloteket imorgon.
Verkar vara en läsvärd bok :tummenupp

Har vägrat att läsa den bara för att alla andra läst den. Ungefär som med populärmusik, som också alla andra har läst :näsblod

Min flickvän har läst den två gånger oxå tror jag.,., hon har försökt få mig att läsa den x antal gånger. Vet inte om jag törs..tror den är lite mot mina principer (VågaVägraSaganomringen mfl tomte-teman) men det låter nästan ut som om den där kan gå att smuggla utan för "Tomteklassning".. :va :)

Liftarens guide är världens bästa bok! Har du inte läst den så gör det! Jag har nog aldrig skrattat så mycket någonsin.

"Skeppen hängde där på himlen ungefär på samma sätt som tegelstenar inte gör." :rolleyes: :D

martini skrev:

Är det bara den första boken (tunn) du håller på med eller är det den samlade versionen med alla fem böckerna? (tjock)

Eller så kan du helt enkelt vänta till 26:e maj 2005 (eller när det nu är) när filmen kommer :hihi
http://www.imdb.com/title/tt0371724/

Edit: annars så har bbc haft en miniserie som handlade om första boken + det finns en engelsk radioteaterpjäs baserad på första boken + det finns en svensk radioteaterpjäs baserad på första boken. mao så kanske det finns något att ladda med lite tur.

Last edited:
kajlyl skrev:
Det ända du behöver veta är vad meningen med livet är...
6*7=42 :va

Edit: eller var det svaret på frågan om livet, universum och allting?

Last edited:
Esquire skrev:
Edit: annars så har bbc haft en miniserie som handlade om första boken

å den har jag, den är inget vidare bra!

Men underhållande om man har läst böckerna:

mb skrev:
Har vägrat att läsa den bara för att alla andra läst den. Ungefär som med populärmusik, som också alla andra har läst :näsblod
Då har du missat två oerhört roliga och välskrivna böcker. Grattis!

mb skrev:

Tur att Rolling Stones inte räknas som populär musik då. Eller hur var det nu igen? :7peta :hihi

I see a red door... :gnissla :näsblod

:tungan

The HitchHiker’s Guide to the Galaxy ska det vara !
Den är om möjligt ännu bättre på engelska :banana

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back