nån som jobbar på Länsförsäkringar på Frösön ?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Hej

Är det nån som jobbar med länsförsäkringar uppe på frösön?

Skulle behöva lufta några frågor... via PM

Jag bodde på frösön i 3 år, nu bor jag i stan, räcker det?

Hrm :näsblod

Det visade sig att de använder "frösökontoret" till att skanna in dokument,..

Så nu lär det ta YTTERLIGARE några dagar....:huvet

Lite onödigt,,,Kunde ha skickat all dokumentation elektroooniskt DiReckt!

"... hur stor ÄR chansen..."

Jadu ...Troligen liten , men det finns ju hojåkare överallt (Även i Norrland)

(Har råkat ut för en "liten fadäs" .. som iaf. JAG anser att jag inte är vållande till , å då vill man skynda på ärendet lite, som har legat i 14 dar nu, utan nått hänt.

Sist var att man skulle skicka papper till just ,,"Frösökontoret" )

Last edited:
,Kunde ha skickat all dokumentation elektroooniskt DiReckt!

det är ju 2010 så....

bredbandsbolaget envisas med att skicka lösenord på posten eller fax, problemet var att ingen visste hur man faxa så fick vänta en timme innan de hittade en kille i huset brevid som de trodde skulle förstå sig på faxen.

Låt killen fråga. Jag förstår inte varför ni nyreggade killar alltid ska raljera. ;) :fakta

det är för att vi är yngre och är ung i sinnet :D

Last edited:
HÖHÖHÖ. Där fick du till det :)

Allt klart..

TROTS att man blit påkörd ,, Sist i en kö, med snutrapport ,vittnen , ,bilder ,Så tog det 4 veckor för Otrygg-chansa att komma på att deras "part" kanske ändå var "vållande" ... :mad:
Halvförsäkring är en "bitch" :huvet

hadde jag haft hel hadde man börjat laga 2 dar efter smällen..

Allt klart..

TROTS att man blit påkörd ,, Sist i en kö, med snutrapport ,vittnen , ,bilder ,Så tog det 5 veckor för Otrygg-chansa att komma på att deras "part" kanske ändå var "vållande" ... :mad:
Halvförsäkring är en "bitch" :huvet
..

Fyra veckor? Då gick det snabbt för dig.
Det tog sex veckor för dem att avgöra vem som var vållande i situationen som illustrerar min olycka, trots två vittnen.

För dem som inte förstår vad bilden föreställer så visar den gröna linjen var jag kom cyklande med avsikt att fortsätta rakt fram längs samma väg.

Den blå linjen visar hur en dam i blå VW Polo körde då hon bestämde sig för att svänga vänster och avbryta min resa....

Bifogat

• otrygg_o_chansa.jpg
    otrygg_o_chansa.jpg
    106.6 KB · Visningar: 84
Last edited:
Fyra veckor? Då gick det snabbt för dig.
Det tog sex veckor för dem att avgöra vem som var vållande i situationen som illustrerar min olycka, trots två vittnen.

För dem som inte förstår vad bilden föreställer så visar den gröna linjen var jag kom cyklande med avsikt att fortsätta rakt fram längs samma väg.

Den blå linjen visar hur en dam i blå VW Polo körde då hon bestämde sig för att svänga vänster och avbryta min resa....

Suck,,
Är de underbemannade LR under IQ rent allmänt ? :va

Suck,,
Är de underbemannade LR under IQ rent allmänt ? :va

Jag skulle hävda att det är ett medvetet sätt att få folk att tappa sin "fighting spirit" så de kanske inte driver igenom alla krav.

Efter att de beslutat att hon var vållande så att de skulle täcka mina kostnader för cykel o.s.v. så fick jag ett brev där det stod att jag skulle kontakta nån annan avdelning ang. ersättning för personskador.
"Om du inte kontaktar oss inom en månad tolkar vi det som att du inte vill ha ersättning!"

Jag var lite stressad så jag reflekterade inte så mycket över brevet eftersom jag hela tiden haft en annan handläggare som jag kommunicerat så jag upptäckte brevet när jag städade när det var en vecka kvar till den "deadline:n"....

Jag skulle hävda att det är ett medvetet sätt att få folk att tappa sin "fighting spirit" så de kanske inte driver igenom alla krav.

Efter att de beslutat att hon var vållande så att de skulle täcka mina kostnader för cykel o.s.v. så fick jag ett brev där det stod att jag skulle kontakta nån annan avdelning ang. ersättning för personskador.
"Om du inte kontaktar oss inom en månad tolkar vi det som att du inte vill ha ersättning!"

Jag var lite stressad så jag reflekterade inte så mycket över brevet eftersom jag hela tiden haft en annan handläggare som jag kommunicerat så jag upptäckte brevet när jag städade när det var en vecka kvar till den "deadline:n"....

Preskriptionstiden är i regel 3 år från det att du fick kännedom om att fordran kunde göras gällande(att du fick kännedom om att skadan inträffat). Om inte försäkringsbolaget bokstavligen meddelat sitt slutgiltiga beslut och informerat om preskriptionsreglerna så finns ingen preskription alls.

"Om du inte kontaktar oss inom en månad tolkar vi det som att du inte vill ha ersättning!" brev är bara ett sätt för det försäkringsbolagets ekonomer att snygga till siffrorna i bokföringen(snabbare avslut/kortare handläggningstid i datasystemet).

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2