nån som har sett/hört om detta monster?

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
kanske inte ett monster men lär iaf gå rätt sjukt!

peugeot jet force 125

kompressormatad 125a
88,8nm!!!
86,2hk!!!

vem köper en sån manick?

bilder hemtad ur bike mc-katalogen
 

Bifogat

  • jetforce.jpg
    jetforce.jpg
    137.5 KB · Visningar: 180
  • jetforce 001.jpg
    jetforce 001.jpg
    118.7 KB · Visningar: 159
Last edited:
frew skrev:
kanske inte ett monster men lär iaf gå rätt sjukt!

peugeot jet force 125

kompressormatad 125a
88,8nm!!!
86,2hk!!!

vem köper en sån manick?

bilder hemtad ur bike mc-katalogen

Oj... :Bugar
 
Den var uppe på något holländskt forum bara ett tag efter att jetforcen kom..

Helt ok scoot att åka till skolan på :)
 
En kompressormatad Jetforce 125 har 14 kW i fulleffekt och 16,65 Nm i vridmoment. :fakta
 
Last edited:
det där e ett sü kallat pühitt. den har inga 88 hk
 
Den var uteställd på GB hojj messan förra året, eller var det förrförra?:va
iaf så har jag en bidl på den, (vanlig skit kamera)
som sagt den lägger upp mkt effekt för att vara en skiter:d pga komrpessor. Men 88hk har jag svårt att tänka mig
 
DJM skrev:
en 125 kan inte ha 81hk helt omöjligt.
tror inte det heller.. här är expressens test på jet forcen (obs, både eu-moppe och lätt mc i testet)
http://www.expressen.se/index.jsp?a=36867

citat:
"EFFEKT: 6,6 hk/8 000 rpm (moppen), 12,5 hk/8 750 rpm (125-kubikaren). Kompressorversionen får 15 hästar i en snäll version och betydligt fler i en värstingmodell.
VRIDMOMENT: 5,9 Nm/7 100 rpm (moppen), 10,9 Nm/7 250 rpm (125-kubikaren)"

står inget om 86,2hk? :va
 
Den har givetvis inte 88hk, det är en litereffekt på 704 hästar, eller ung samma effekt som en 250 racer med dubbla slagvolymen.... :rolleyes:

Den var uppe på SH för ett par år sen och vållade stort rabalder. I verkligheten har den uppåt 20 hk.
 
Det är bike som har slagit till igen... :D

Den är strypt i Sverige till 15hk och har 19hk ostrypt... :) (Enligt bike det också iofs. :rolleyes: )
 
Chris Ash skrev:
Den var uppe på SH för ett par år sen och vållade stort rabalder. I verkligheten har den uppåt 20 hk.

jag tvivlade när jag läste artikeln första gången och nu såg jag att något är grymt fel i artikeln när jag läste det här:

citat
"kompressorn gör att motorn svarar bättre på gasen samtidigt som den ökar vridmomentet med upp till 60%"

om kompressorn ökade vridet med 60% borde vridmomentet utan kompressor vara ca 55nm...
jag tror att den som skrev denna artikell va grymmt trött när han angav vrid och effekt i artikeln :fyllisar
 

Bifogat

  • jetforce 002.jpg
    jetforce 002.jpg
    116.7 KB · Visningar: 117
  • jetforce 003.JPG
    jetforce 003.JPG
    125.4 KB · Visningar: 96
  • jetforce 004.JPG
    jetforce 004.JPG
    94 KB · Visningar: 111
Man tycker att Bike i det här fallet borde märkt om den hade haft 88hk eller 20hk..Dvs att man borde tänka till före man skriver :kocko
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top