Nån som har sett filmerna?

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Saxat från blocket:

"Streetracing i södra länken
Stockholm 14 dec 21:35

Ett välorganiserat gäng har två gånger sedan öppnandet av Södra länken genomfört streetrace i tunnelsystemet, skriver DN. Dom tävlande blockerar tunnlarna mitt i natten och kör i uppemot 200 km/h, sedan läggs filmer ut på internet. "

Var hittar man filmen :hihi

Nisse Järnet skrev:
Haha där är jag med :D i 1:an också :tummenupp

Edit: tror inte det är oss dom skriver om dock.

Jo jag tyckte jag såg din bil... :D

Det där är väl vad tidningar kallar streetrace så det är det säkert...

Ulf W skrev:
Jo jag tyckte jag såg din bil... :D

Det där är väl vad tidningar kallar streetrace så det är det säkert...
Hehe ja man vet ju aldrig iof. Lite kul att höra polisen läsa upp "en vit bmw med regnummer bla bla" oops! :näsblod (på scannern asså, fast det var i länken v1)

Nisse Järnet skrev:
Hehe ja man vet ju aldrig iof. Lite kul att höra polisen läsa upp "en vit bmw med regnummer bla bla" oops! :näsblod (på scannern asså, fast det var i länken v1)

Haha, brukar höra mitt regnummer på scannern ibland också. Fast min bil är så diskret... :va

Nisse, har du regnummer BLABLA? Är det så smart? Det är rätt lätt att komma ihåg, asså.

DanTheMan71 skrev:
Bilar med neonljus under e bara för bedrövligt :huvet
dessutom när det råkar va en Fiesta från -87 så blir man ju inte direkt upphetsad.
Grym tönt varning på den filmen !!

Haha, det fulaste som finns är när rören dessutom hänger synliga 1 dm under bilen. :kocko :D

DanTheMan71 skrev:
dessutom när det råkar va en Fiesta från -87 så blir man ju inte direkt upphetsad.

Men det var ju skiiiittufft när dom bööörna på den våta asfalten. Så kan man nog bara göra om man har en vinge på bakluckan.

Fast jag trodde att streetrace innebar att det var 2 snabba fordon som tävlade om att komma först i mål på en lång raksträcka :va

DanTheMan71 skrev:
Med turbo och 200hk :) Fast jag gillar inte heller neon direkt iof.

Dee_cati: Det stämmer, fel namn på filen dock :fyllisar

SuperMicke skrev:
Men det var ju skiiiittufft när dom bööörna på den våta asfalten. Så kan man nog bara göra om man har en vinge på bakluckan.

Fast jag trodde att streetrace innebar att det var 2 snabba fordon som tävlade om att komma först i mål på en lång raksträcka :va
Trodde jag också :banana Men så fort man kör för snabbt så är det streetrace numera :mattias

...vilken pinsam film :skrattaåt ...att man kan nämna streetrace på samma gång som neon :va

*Duckar för flygande ölburkar m.m*
Jag tycker att neon är snyggt om man har satt upp det bra, på vissa bilar.
Då ska det dessutom vara riktiga rör och inget MDS eller Biltema.
Att komma med en fiesta 87 och neon från biltema är ju :kocko
Edit: har inte fått ner filmerna ännu.

Som motorcyklist blir man ju jäääkligt impad av att det slirar lite på blöt asfalt med blöta löv på...

Sen dom grymma åkbilderna, det tog ju mindre än 2 sekunder att passera en svenssonbil med hyrsläp, om vi gissar att snubben med släpen åkte 80 måste dom ju ha kört typ 90 eller nåt...

Att köra genom vattenpölar gjorde man ju redan med stödhjulscykeln

Däremot lyckades dom nog fånga dom mest idiotiska filbyten jag någonsin har sett (och lyckades utsätta andra för fara).

Det här är bara ett bevis på "getaway syndromet", eller för oss motorcyklister "GR syndromet", puckon med kamera som ska vara lika tuffa som sina "förebilder".

Höjdaren måste ju ändå anses vara det faktum att dom ställde sig utanför sina bilar någonstans och väntade in att en polisbil skulle åka förbi och blinka med blåljusen för att få den där äkta outlaw känslan....

GuW skrev:
Som motorcyklist blir man ju jäääkligt impad av att det slirar lite på blöt asfalt med blöta löv på...

Sen dom grymma åkbilderna, det tog ju mindre än 2 sekunder att passera en svenssonbil med hyrsläp, om vi gissar att snubben med släpen åkte 80 måste dom ju ha kört typ 90 eller nåt...

Att köra genom vattenpölar gjorde man ju redan med stödhjulscykeln

Däremot lyckades dom nog fånga dom mest idiotiska filbyten jag någonsin har sett (och lyckades utsätta andra för fara).

Det här är bara ett bevis på "getaway syndromet", eller för oss motorcyklister "GR syndromet", puckon med kamera som ska vara lika tuffa som sina "förebilder".

Höjdaren måste ju ändå anses vara det faktum att dom ställde sig utanför sina bilar någonstans och väntade in att en polisbil skulle åka förbi och blinka med blåljusen för att få den där äkta outlaw känslan....
Haha inte mkt rätt här inte :D Men men du är nog nöjd så det är :tummenupp
Orkar inte rätta allt du skrev, men din höjdare måste jag rasera iaf :D Det kom 4radiobilar och 2 piketbussar och pratade med oss :) Och det gick i dryga 200 inte 90 :) (Eller ja det är klart, ibland gick ju 90 tom under :D)

(Btw så är det inte jag som gör det dumma filbytet, kör i vattenpölar eller börnar)

DanTheMan71 skrev:
Ja bilen lär ju gå hyffsat bra iaf....men inte ens en ask prozac skulle få mig att sätta mig i den bilen utan att skämmas ihjäl.Sorry :blah
Jag tycker som dig asså :) Skulle va mkt ballare utan neon. Tänkte bara säga att det inte var en 1.1L 3:a på 48hk och paj avgassystem :tungan

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back