Nån som har erfarenhet av Traxxas VXL-modeller?

Haha, ett 3 meter fritt fall gick bra och du klagar på kvalitéten :D

Seriöst så är det nog jävligt bra "kvalité" på Traxxas Erevo men du är nog bara inte van vid vanliga rc-bilar helt enkelt. Det du listade upp som hade pajat körde jag sönder på två dagar med min senaste Kyosho racingbil och då utan att hoppa...

Dessa modeller är ju gjorda för ren lek så frågan är om du inte ska komplettera med en lite seriösare bil vid sidan om, som för övrigt inte behöver kosta mycket.

Seriöst så är det nog jävligt bra "kvalité" på Traxxas Erevo men du är nog bara inte van vid vanliga rc-bilar helt enkelt. Det du listade upp som hade pajat körde jag sönder på två dagar med min senaste Kyosho racingbil och då utan att hoppa...

Dessa modeller är ju gjorda för ren lek så frågan är om du inte ska komplettera med en lite seriösare bil vid sidan om, som för övrigt inte behöver kosta mycket.

Får nog hålla med Anders här, det går sönder och så har det alltid varit. Sist hade jag en Traxxas E-maxx, boorstlös, och tillräckligt mycket "bashing" så går det sönder =0) Sen kan jag visst hålla med om att vissa plastdelar borde vara av annat material eller hållbarare dito men det är å andra sidan ingen raketforskning. Sen har man alltid den adpekten att gör du det hållbarare på ett ställe så brakar det på ett annat. Vissa delar funkar med alu men vill minnas att det finns en uppsättning delar i hållbarare plast lite diffust sådär för bl.a. Traxxas. Kommer inte ihåg namnet tyvärr men en ledtråd är att delarna är blåa och känt märke i sammanhanget.

Ser jag fel eller är det två styreservo som sitter på undersidan? :va :confused:

Sista bilden.

Det är dubbla styrservon på revo, så var det iaf på min bränsledrivna. Jag bytte ut de dubbla mot ett starkare istället.

Angående kvallitén så är den sjukt bra. Jag har haft lite kyosho tidigare och det gick sönder bara man tittade på grejjerna. Sen kan jag tänka mig att e-revon går så sjukt mycket bättre så drivning osv. slits mycket hårdare än på min gamla bränsledrivna.

Den skulle inte ha klarat det hoppet före jag uppdaterade med den styvare fjädringen. Nu bottnade den förvisso men inte så hårt.

Nej, behöver inget seriöst som komplettering, däremot så borde jag ha valt nåt seriösare direkt från början.

Ser jag fel eller är det två styreservo som sitter på undersidan? :va :confused:

Sista bilden.

Ja, det sitter två styrservon av någon underlig anledning.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...