MackeNo1 skrev:Tycker det är konstigt att Ducati inte har någon sorts märkes/entusiast försäkring![]()
Varför e de så konstigt ?
Kawa, Suzuki, Yamma osv. har ju inte de heller ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MackeNo1 skrev:Tycker det är konstigt att Ducati inte har någon sorts märkes/entusiast försäkring![]()
MackeNo1 skrev:Tyvärr så styr ju ekonomin ganska mycket och dessutom vill jag kunna åka lite längre ibland vilket nog blir drygt på Ducatin.
ski_extreme skrev:Du vet väl att Triumphs försäkring endast kan tecknas om man är över 25.... (du visste det säkert, kanske hinner fylla i vinter eller..)
Jo, det är sant. Mycket trevligt ljud och skön design, men höga priser på service och försäkring och låg effekt.Men Ducce är Ducce
sgtpepper skrev:Jo, det är sant. Mycket trevligt ljud och skön design, men höga priser på service och försäkring och låg effekt.
Med en S3:a får man inte lika trevligt ljud (men ändå trippel-tillfredställande), inte lika skön design (men väl en brutal ful/snygg design). Utöver det får man lägre priser och mer effekt.
Men jag håller med, Ducati är trevliga, eller ska jag kanske säga: v-twin är trevliga, för jag vet knappt någon v-twin som inte låter mums! Jag funderade själv på en Monster 1000 eller 800 innan jag köpte min trajja.
Över lag så är ju ducatister väldigt fanatiska och det bör väl borga för något (eller så måste ni vara det för att inte bryta ihop totalt, jag vet inte).
Mitt val blev ändå helt klart en S3:a. Trippelmotor, eget utseende, enkelsving, effekt som räcker och blir över, bra försäkring och ett anrikt märke (inte för att det är så viktigt, men det imponerar på folk som inte kör hoj).
Välj den hoj som du har råd med och som du gillar bäst, du lär ju inte bli missnöjd oavsett vad du väljer!
PS. Triumphs orginaltillbehör är äckligt dyra, en flyscreen = 2300 spänn, tankväska = 1600 kr. Men jag antar att Ducatis tillbehörspriser inte heller är loppmarknadspriser. DS.
Hehe, känner igen det. Min polares TL1000S väcker aldrig någon uppståndelse när vi är ute och kör bland icke-MC-folk, men min Triumph är det alltid någon gammal gubbe som vill snacka omMen anrikt märke säger du...åker omkring med kamrater som kör Gixxers 1000, R1 & Sp-1 men när man står och tankar så kommer dom likväl fram till mig och börjar prata: -Jaha du kör Ducati...
sgtpepper skrev:Jo, det är sant. Mycket trevligt ljud och skön design, men höga priser på service och försäkring och låg effekt.
Med en S3:a får man inte lika trevligt ljud (men ändå trippel-tillfredställande), inte lika skön design (men väl en brutal ful/snygg design). Utöver det får man lägre priser och mer effekt.
Men jag håller med, Ducati är trevliga, eller ska jag kanske säga: v-twin är trevliga, för jag vet knappt någon v-twin som inte låter mums! Jag funderade själv på en Monster 1000 eller 800 innan jag köpte min trajja.
Över lag så är ju ducatister väldigt fanatiska och det bör väl borga för något (eller så måste ni vara det för att inte bryta ihop totalt, jag vet inte).
Mitt val blev ändå helt klart en S3:a. Trippelmotor, eget utseende, enkelsving, effekt som räcker och blir över, bra försäkring och ett anrikt märke (inte för att det är så viktigt, men det imponerar på folk som inte kör hoj).
Välj den hoj som du har råd med och som du gillar bäst, du lär ju inte bli missnöjd oavsett vad du väljer!
PS. Triumphs orginaltillbehör är äckligt dyra, en flyscreen = 2300 spänn, tankväska = 1600 kr. Men jag antar att Ducatis tillbehörspriser inte heller är loppmarknadspriser. DS.
MackeNo1 skrev:Ducati 1000 hade ju 96hk på kopplingen i bikes senaste test?? Hade dom fått en preparerad hoj eller? Den motorn måste ju ha gett nästan lika mycket effekt som en S4 motor![]()
![]()
Lartes skrev:Men Ducati mäter väll alltid effekten på bakslangen?
Skulle man då mäta effekten på kopplingen borde man således ha ca 10-15% högre effekt inte sant?
E inte riktigt säker på dessa uppgifter då jag bara gasar tills det rasar ... sen fixa min mek det hela![]()
MackeNo1 skrev:Läste nånstans att om man bytte avgassystem på Ducati 1000 så fick man rejält mycket mer effekt. D v s mer än man normalt får vid byte av hela systemet. Nån som vet om det stämmer?
Har en känsla av att jag kommer att få leva på vatten och bröd nästa år....Ducati power
![]()
MackeNo1 skrev:Idag försvann sista hoppet om att kunna mullra runt på en Ducati nästa sommar![]()
Susab: 2916:-/mån
Folksam: 2870:-/mån
Länsförsäkringar: 3083:-/mån
Och dom priserna är alltså räknade på där jag bor nu (på landet) och inte på Gbg dit jag ska flytta....
Men Triumphen blir nog jäkligt bra iaf![]()
kiko skrev:Kolla med IF, de va klart billigast för min M900:a i varje fall ...
MackeNo1 skrev:IF ville ha 1800:-/månad där jag bor nu, så flyttar jag till Göteborg så blir det säkert närmare 3000:-/månad![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|