Nån som har bänkat en KTM 560?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Eller vet med säkerhet hur stark den är? Inte nåt du har hört utan kan med säkerhet säga. Helt orginal pratar vi nu.

Jocke W skrev:
2652568 Eller vet med säkerhet hur stark den är? Inte nåt du har hört utan kan med säkerhet säga. Helt orginal pratar vi nu.
För lite för att hinna med en Husa i alla fall, hehe.

jag har för mej att dom lämnar 55 hk på bakhjulet orginal men min hoj ska gå värst i rookie i år iallafal (stambeck special)

anderssonph skrev:
2652864 jag har för mej att dom lämnar 55 hk på bakhjulet orginal men min hoj ska gå värst i rookie i år iallafal (stambeck special)

Är du säker? Alltså på antal hästar?

Jocke W skrev:
2652934 Är du säker? Alltså på antal hästar?
Jag har hört ca 56 men det skiljer grymt mycket från bänk till bänk.
Husa 650 orignal ger väl ca 59hk då är det 628cc.

Men byter du till ett system har du väl åtminstone en 3hk till.

Stoffy skrev:
2652976 Jag har hört ca 56 men det skiljer grymt mycket från bänk till bänk.
Husa 650 orignal ger väl ca 59hk då är det 628cc.

Men byter du till ett system har du väl åtminstone en 3hk till.

mjo ja har lite småpul på gång, i år kan ja inte åka orginal nånstans..då hänger man ju inte me..inte jag iallafall :rolleyes:

Vad är det är kubikgräns i den klass du ska köra med en 560 SMR? Känns ju nästan som att en 660 Factory Replica borde gå snäppet värre, den ska väl ha över 80hk i motorn och väger inte så förtvivlat mycket mer än t.ex. en Husa 650 om jag inte minns helt fel.

660:n känns stor som en buss och skrapar i när man svänger. På små knixiga banor så är 560 överlägsen. På en större likt Sviestad så borde det funka bra med en 660.

DR-Zätare skrev:
2653514 Vad är det är kubikgräns i den klass du ska köra med en 560 SMR? Känns ju nästan som att en 660 Factory Replica borde gå snäppet värre, den ska väl ha över 80hk i motorn och väger inte så förtvivlat mycket mer än t.ex. en Husa 650 om jag inte minns helt fel.

nej det tror jag verkligen inte på...det räcker att titta på 660 så känns den stor som ett hus. Effekt är inte allt, och alla kilon som försvinner gör den mer körduglig.

Jonasson skrev:
2654237 Kubik är kung! ;)

Håller inte med. I en provbänk är kanske kubik kung, men inte i verkligheten om man ska tävla. Det beror mera på föraren och hur banan är utformad.

Jocke W skrev:
2653687 nej det tror jag verkligen inte på...det räcker att titta på 660 så känns den stor som ett hus. Effekt är inte allt, och alla kilon som försvinner gör den mer körduglig.

Fast vi snackar 660 Factory Replica nu, inte den vanliga 660 SMC. Replican med allt i kolfiber och en helvetes massa hästkrafter i motorn och som kostade 180 loppor ny.

Fanns två till salu på mobile.de sist jag kollade för runt 100´.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back