Nån som har bänkat en KTM 560?

David P. skrev:

Jag såg den där men den ser lite skum ut. Bland annat är det enkelt pipa bak (FR hade Akrapovic med dubbla pipor bak) och tanken ser ut att vara en vanlig 660-tank. Factory Replican hade en tank på bara 4 eller fem liter har jag för mig, helt i kolfiber dessutom.

Det kan vara den första årsmodellen av FR, den har jag för mig inte hade riktigt alla läckerheter som de senare årsmodellerna.

Edit: Jag läste annonsen lite nogrannare och där står att det ska vara två slutburkar... Motorn ser i alla fall ut att vara från en FR.

Last edited:
Det står en till salu på Motorhuset i Gävle(antar att den är kvar fortfarande)som det borde vara bra prutläge på.Ser lika ut som den på bilden,enkelpipa,kolfibertank osv.

DR-Zätare skrev:
2658334 Jag såg den där men den ser lite skum ut. Bland annat är det enkelt pipa bak (FR hade Akrapovic med dubbla pipor bak) och tanken ser ut att vara en vanlig 660-tank. Factory Replican hade en tank på bara 4 eller fem liter har jag för mig, helt i kolfiber dessutom.

Det kan vara den första årsmodellen av FR, den har jag för mig inte hade riktigt alla läckerheter som de senare årsmodellerna.

Edit: Jag läste annonsen lite nogrannare och där står att det ska vara två slutburkar... Motorn ser i alla fall ut att vara från en FR.

Här är en 04:a

Bifogat

• 660smfactoryreplica2004.jpg
    660smfactoryreplica2004.jpg
    66.3 KB · Visningar: 140
NisseNutz skrev:
2658141 :drool Ha Begär!

90hk på 110kg måste vara brutalt att köra :yoparty

Är inte det liiiiite överdrivet med 65Kw, 88hp i den.
Kanske en riktig fabrikshoj har det.

Hur har dom lyckats skala av 30kg :va
Ram och motor i titan eller ???

Min gammla LC4 var allt annat än lätt.

Jösse skrev:
2658671 Är inte det liiiiite överdrivet med 65Kw, 88hp i den.

Men det är ju en "fabrikshoj"

edit: på bikez.com står 72hk

Last edited:
Det låter helt fantastiskt om de kommit ner i den vikten och upp i den effekten. Den skulle med andra ord väga som en 560 men ändå ha den blytunga LC4 motorn och dubbelsystem:va Det låter för bra för att vara sant. Även om den nu kostade 180 000 så kan det inte finnas marginaler för så exotiska material i hela hojen.

Rasorblade skrev:
2658694 Men det är ju en "fabrikshoj"

lustigt det där med siffror. Säger som penn och teller på bullshit igår. Det är inte siffror vi blir förbannade på utan folket som förvränger dem.

Jösse skrev:
2658671 Är inte det liiiiite överdrivet med 65Kw, 88hp i den.

Det finns ingen plast alls på hojen, allt är i kolfiber, inklusive luftboxen och tankdummyn. Själva tanken är i aluminium har jag för mig och mycket mindre än den vanliga 660:tanken. Bakramen är i titan, motorkåpor i magnesium. Block, cylinder och topp vet jag inte vad de är i för material.

Rasorblade skrev:

72hk var bakhjulseffekten om jag inte minns helt fel. Om jag drar mig rätt till minnes så bänkades en till 68-69hk av Supermoto Magazine och då var den hojen inte injusterad så de trodde absolut att över 70hk på bakhjulet inte vara några problem med en riktig injustering.

Rasorblade skrev:
2658372 Här är en 04:a

Hojen din bild har dubbla slutburkar. Om man tittar noga ser man ett avgasrör som försvinner in bakom den synliga ljuddämparen.

Det är dessutom en helt annan slutburk på hojen på mobile.de, den hojen ser ut att ha slutburk från en sporthoj. Det kan vara en -02 eller -03, jag har för mig att Factory Replican gjordes om ganska kraftigt när den fick dubbla slutburkar och innan dess hade den haft enkelt slutburk.

M:et skrev:
2658781 Det låter helt fantastiskt om de kommit ner i den vikten och upp i den effekten. Den skulle med andra ord väga som en 560 men ändå ha den blytunga LC4 motorn och dubbelsystem:va Det låter för bra för att vara sant. Även om den nu kostade 180 000 så kan det inte finnas marginaler för så exotiska material i hela hojen.

Det är ju som sagt inte direkt en standard LC4-motor i den hojen.

Vill ni kolla på delar till den där hojen så gå in på www.ktmtalk.com, klicka på "Shop online", välj år 2003, klicka på modellen "660 Supermoto Factory Rep D" så finns hela parts-katalogen för hojen där.

Last edited:
Rasorblade skrev:

Dom riktiga fabrikshojarna är dom som fabriksteamet har i VM till sina få toppförare.

En replika på fabrikarn är något helt annat.
88hp har inte replikan.

Om man så hade slängt av alla kåpor , tank , sadel , bakram , ljusen mm så får man inte väck 30kg.

Motorn i LC4:an väger typ som två CRF450 motorer :D

Jösse skrev:
2660439 Dom riktiga fabrikshojarna är dom som fabriksteamet har i VM till sina få toppförare.

88hp har inte replikan.

Om man så hade slängt av alla kåpor , tank , sadel , bakram , ljusen mm så får man inte väck 30kg.

Som exempel använde KTM samma chassi som Factory Replican (fast fabriksversionen då, inte replican) med motor från en SX 450 i 450-klassen så helt tokigt och tungt kan inte det där chassit vara. Vet inte exakt vilket år det var, tror det var 2003 eller 2004.

De verkar som om man får ta o köpa sig en husa lr KTM så man får vara med i diskussionerna här.. hehe

TheXaZ skrev:
2662808 De verkar som om man får ta o köpa sig en husa lr KTM så man får vara med i diskussionerna här.. hehe
Eller en Aprilia för att få tyst på alla. ;)

Nä, jag trivs nog bra på min VOR.. (för att dra upp ett märke till) haha :tummenupp

Jösse skrev:
2660439 Dom riktiga fabrikshojarna är dom som fabriksteamet har i VM till sina få toppförare.

88hp har inte replikan.

LC4 motorn i fabriksutförande är ruskigt mycket lättare än orginalmotorn. För något år sedan hade jag en fullfabriks reservmotor från Dakar hemma på bänken och jag fick tyvärr inte öppna den men bara genom en snabb okulärbesiktning och en provstart så inser man hur lite de har gemensamt med en vanlig köpe LC4.

Boris JR skrev:
2663061 LC4 motorn i fabriksutförande är ruskigt mycket lättare än orginalmotorn. För något år sedan hade jag en fullfabriks reservmotor från Dakar hemma på bänken och jag fick tyvärr inte öppna den men bara genom en snabb okulärbesiktning och en provstart så inser man hur lite de har gemensamt med en vanlig köpe LC4.

Det är säkert rätt som du säger.
Varför hade du motorn hemma hos dig ?

Jösse skrev:
2663169 Det är säkert rätt som du säger.
Varför hade du motorn hemma hos dig ?

Har skruvat åt folk som åker ökenrally och några dagar innan ett rally blåste min förare stort hål i motorn och KTM kunde inte fixa fram en ny motor så vi ringde kamrater inom ett av fabriksteamen där föraren var skadad och tvingades stå över och bad att få låna en motor vilket vi fick om vi gav fan i att öppna den....

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back