Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Tog kortet 24:e September och den dagen jag behöver montera plog på hojen så ska jag överväga att vinterförvara den. Sorgearbetet tar jag sen i vinter :fyllisar Åkte 10 mil i Söndags :tummenupp

Nu har jag bara bott här sen januari men kommer det ens någon snö här nere? :gnissla

Du ska få se. Snö/regn/snö kombo från jan-april. Nej inte snö som i norrland men nog för att ställa till "extremt snökaos" enligt kvällsblaskan, dvs 2 cm...

Märkligt det här... Många avslutar säsongen i september/oktober när det är torrt och fint och runt 15 grader. I mars, precis när snösmältningen tagit fart på allvar, drar man igång igen i sju plusgrader och kämpar mot drivis, salt, helvetesgrus och möjlig isbildning på skuggiga partier.
:va

Japp så är det. På våren är man van med kallt samt tokhojsugen. På hösten så räcker det med en kall vecka och så tänker man att allt är över! Jag ställde av igår!!:-(

Förra veckan var det nollgradigt under två dagar (06 på morgonen på väg till jobbet), det var inte kul att försöka hålla visiret fritt från imma. Då var jag nära att ställa av men nu är det hur skönt som helst, 10 - 14 grader vid samma tid.

hoppas på bättre väder nästa vecka då ska jag köra, men blir troligtvis sista åket för i år:(

Var så höst-vackert så det blev 15mil hem idag! :)
höst.jpg

I Stockholmsområdet har det varit för varmt senaste dagarna (17-18° på eftermiddagen). I alla fall om man stoppat i fodret i allväderstället.

Frågan är fel ställd. "När skiftar du till vinterdäck?" är mer korrekt...

sp 1'an rullar med mej på tills the bitter end är jag rädd- när det är fruset och ev saltat får det vara NOG.
nån morron var det lite rått, 2-3 grader varmt- inte så kul då.....pendlar inte men en efmiddags runda eller en helg runda tas ännu.

//jj

Det är inte kallare nu än vad det var i våras, så jag kör på :) runt 12 grader på morgonen

Kör för fullt då jag skaffat en underbar båge!! Och pendlar till Sthlm 10 mil enkel. Och så stannar man och tittar på prylar vid säljaren:banana

-2 är det kallaste jag har kört i hittills och har man bara värmefodret i allvädersstället och en buff på sig och handtagsvärmen på så går det hyfsat, man kanske inte gör nån 20-milsrunda, men några mil vid behov går allt bra.

Hade en granne som stod o tvätta sin guldvinge vid ett tillfälle o jag kände mig pratglad o var tvungen att snacka lite med han..hojbröder som man är!

Visa sig att killen körde hojen så fort snön försvann på våren...genom hela sommaren och hösten tills det blev så mycket snö att det var för farligt att köra. Och då gick han och köpte en billig skitbil som han körde under vintern.
Sen när snön började smälta...sålde han bilen. Och körde hojen igen.
Han hade alltså ingen bil alls under vår/sommar/höst utan körde hojen i ur o skur. Och så hade han gjort i flera flera år.
Visst saknade han bil ibland sa han..speciellt när man skulle köpa nya utemöbler men det var bara att surra stolarna ordentligt på hojen o köra sakta så fungerade det enligt honom.

Hårdare än värsta actionhjälten skulle jag vilja påstå!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla