Nån som fortfarande kör, är det kallt?

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag och "Trollet" tar alltid en runda sista dagen på året.

.....och Abba rockar fett :)

 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Tog hojen till jobbet på nyårsafton.
Ganska skön/sjuk känsla att glida hem igenom stan när klockan är runt 22.
Massor av fyrverkerier och folk ute och festade.
Lite surrealistisk känsla över det faktiskt :)
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Kör ju geggmoppe men det tycker inte jag räknas:rolleyes:
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
sett videon med lastningen på släpet där man ser däcken, men kör du skruvdubb eller annat ?

Nejdå, bara korta och slina rallydubb bak och fram kortkorta endurodubb. Innebär att det i princip spinner bara när man ger full gas.

På släpfilmen satt det offroaddäck utan dubb på. Kör ju som en sopa så det där med gruskörning är inte riktigt min grej.....kanske för tung hoj också? :)
110717b4.jpg
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Nejdå, bara korta och slina rallydubb bak och fram kortkorta endurodubb. Innebär att det i princip spinner bara när man ger full gas.

På släpfilmen satt det offroaddäck utan dubb på. Kör ju som en sopa så det där med gruskörning är inte riktigt min grej.....kanske för tung hoj också? :)
110717b4.jpg

ASG. nej då. jag är ju inne på exakt samma grej - året runt.. har isdäck(skruvar) crossdäck & gatdäck liggandes färdiga, o då har jag ägt hojen i 3 månader men inte ens provsuttir den ännu fakrtiskt pga min höftskada.. 2 set fälgar räcker ju iaf
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var ute för en liten runda lördagen 11e Januari. +5 C ute och jag övervägde köra ner till Skåne på söndag. På Söndag morgon den 12e var det -5C här hemma så det blev buss till Skåne. Hastigheten var nersatt till 100km/h vid Halmstad när jag åkte förbi med Nettbuss. Pga halka. Tänk om jag kört och vädret slagit om medan jag var i Skåne.....hojen dränkt i salt på vägen hem....:gnissla
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Eller så hade du fått parkera den här för vintern, hemma hos nån vänlig själ
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Sådär ja.
Idag gick det att kryssa i hjulspår och slask ut till stora vägen.
Sen var det bara att "viffra" iväg på några korta ärenden i stan :)
Fast MC-parkeringen vid torget hade de använt till snöupplag.
Diskriminering! :rolleyes: ROFL
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Såg någon tomte på sporthoj inne i GBG idag, såg ju hyfsat kul ut. Fast när jag någon timme senare kom hem och det hade mörknat, blivit lite kallare och svartisen låg överallt kan jag tänka mig att tomten inte tyckte det var lika kul längra om han fortfarande var ute.
 

g_suves

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2013
Ort
Mälardalen
Hoj
XT600
Det var en som körde till mässan i Göteborg på en Ducati med dubbdäck, från Stockholm. Måste varit satans kallt. Kan man köra med en Ducce på vintern så måste ju alla andra hojar fungera...bättre.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Det var Magnus från BIKE som körde strongt gjort :tummenupp
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Kör fortfarande men är irriterad över ett de festa mc-parkeringar inte gäller under vintern i Stockholm. Känns som någon myndighet inte vill att man kör under vinter, vet inte varför för det är ju typ inga mc-olyckor då (möjligen för att vi är väldigt få). Annars är det ju riktigt skönt nu när det är plusgrader, grym skillnad mot minus 10.

Måste köpa mer olja till kedjan då jag sprejar efter varje tur, har fått börja nalla på min 5-56 nu.

En liten fråga bara; visst är det ingen idé att tvätta under vintern utan bäst att vänta tills våren kommer? Han är skitig som fan nu men rädd att om jag tvättar och låter han stå i kallgarage kommer allt frysa och bara medföra problem. Tar ibland och tvättar lampan fram med en våtservett, det är min enda tvätt jag gör nu under vintern förutom att ständigt spreja kedjan med olja.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Kör fortfarande men är irriterad över ett de festa mc-parkeringar inte gäller under vintern i Stockholm. Känns som någon myndighet inte vill att man kör under vinter, vet inte varför för det är ju typ inga mc-olyckor då (möjligen för att vi är väldigt få). Annars är det ju riktigt skönt nu när det är plusgrader, grym skillnad mot minus 10.

Måste köpa mer olja till kedjan då jag sprejar efter varje tur, har fått börja nalla på min 5-56 nu.

En liten fråga bara; visst är det ingen idé att tvätta under vintern utan bäst att vänta tills våren kommer? Han är skitig som fan nu men rädd att om jag tvättar och låter han stå i kallgarage kommer allt frysa och bara medföra problem. Tar ibland och tvättar lampan fram med en våtservett, det är min enda tvätt jag gör nu under vintern förutom att ständigt spreja kedjan med olja.

Om de har saltat mycket så ska man undvika att tvätta med varmt vatten?, tror att den tar stryk hur du än gör.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Sålänge det är runt nollan är det nog lugnt. Du kan ju köpa quickclean och spraya bort skiten bara. Lämnar inget vatten kvar som kan frysa
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Fan börjar känna abstinens nu, efter att hojen har stått sen början av januari. Fattar inte hur ni som ställer hojarna redan i oktober klarar er. :S Ska i alla fall beställa slipon snart så att man kan sitta och onanera på det tills värmen kommer tillbaka.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top