Nån som fått CS:S att funka?

The-PatriX skrev:
Svarar här istället för att skicka ett PM och skriva här om samma sak.

Editerade steamapp.cfg till detta

SteamAppId=92
#SteamAppVersionId=0
SteamInstallPath="c:\Spel\CSS"
# [as is clearified later on, this should be your email address:]
SteamAppUser=puffe135
SteamUserPassphrase="mitt lösenord här"

Funkar ändå inte, står "Steam validation rejected" när jag försöker ansluta till nån server.

Vad gjorde jag fel?
Stängde även av "Steam" innan jag testade

föresten, hur får man igång botarna?

Ditt username är väl din E-Mail adress? Citationstecknen ska vara kvar på usernamet i vilket fall som helst.

tex:

SteamAppUser="kalleurban@embassy.com"

Jorrd skrev:
Ditt username är väl din E-Mail adress? Citationstecknen ska vara kvar på usernamet i vilket fall som helst.

tex:

SteamAppUser="kalleurban@embassy.com"

Ändrade, men det funkar inte =/.

Aja håller på att ladda ner EMPORiO disten nu i alla fall, får se om den funkar bättre.

Edit: Fick ner EMPORiO disten igår, packade upp alla rar filerna och SUPRISE!
Nån bin fil blev det då inte. Ser ut som nån zippat ihop sin CS:S mapp. :confused:

Last edited:
nån som kan förklara vad jag har gjort för fel har gjort att som man ska göra sen får jag upp detta meddelande "Could not load library client" fattar inte vad dom menar med det och vart ska hl.exe ligga ska den ligga i "C:\mupp" som jag döpte skiten till eller i "C:\mupp\cstrike" ? kan nån svara på detta :confused: :gnissla :huvet :död :3freak :censored

TyNiAn skrev:
nån som kan förklara vad jag har gjort för fel har gjort att som man ska göra sen får jag upp detta meddelande "Could not load library client" fattar inte vad dom menar med det och vart ska hl.exe ligga ska den ligga i "C:\mupp" som jag döpte skiten till eller i "C:\mupp\cstrike" ? kan nån svara på detta :confused: :gnissla :huvet :död :3freak :censored
Har du flyttat hl.exe?

Men hur ska EMPORiO disten se ut när den är uppackad?
Min ser i alla fall ut som mappen man får upp när man har installerat spelet.

The-PatriX skrev:
Men hur ska EMPORiO disten se ut när den är uppackad?
Min ser i alla fall ut som mappen man får upp när man har installerat spelet.

Ja och då ska du ju inte röra om i den utan låta filerna ligga där dom ligger.. Följ nu bara instruktionerna i .nfo

Tjoffe skrev:
Ja och då ska du ju inte röra om i den utan låta filerna ligga där dom ligger.. Följ nu bara instruktionerna i .nfo

Aha ok, ska bara käka lite frukost + lunch å sen får vi se
:D

Nehepp funkade ju till och med sämre nu.

Fipplade om med cfg filen så den säger

SteamAppId=92
#SteamAppVersionId=0
SteamInstallPath="C:\Spel\CS SOURCE"
SteamAppUser="puffe135"
SteamUserPassphrase="mjääääk"

Patchade spelet till ett nytt steam account.

Fixade genväg till HL2.exe som säger
"C:\Spel\CS SOURCE\hl2.exe" -steam -console -game cstrike

Sista frågan, antagligen här felet ligger.
Laddade inte ner Steam en gång till tack vare att jag har det till CS1.6 loggade istället av från det (glömde även mitt 1,6 användarnamn)
och skapade ett nytt konto. Steam ligger i foldern för CS 1,6 måste jag ladda ner skräpet igen och installera i CS Source foldern ?

The-PatriX skrev:
Nehepp funkade ju till och med sämre nu.

Fipplade om med cfg filen så den säger

SteamAppId=92
#SteamAppVersionId=0
SteamInstallPath="C:\Spel\CS SOURCE"
SteamAppUser="puffe135"
SteamUserPassphrase="mjääääk"

Patchade spelet till ett nytt steam account.

Fixade genväg till HL2.exe som säger
"C:\Spel\CS SOURCE\hl2.exe" -steam -console -game cstrike

Sista frågan, antagligen här felet ligger.
Laddade inte ner Steam en gång till tack vare att jag har det till CS1.6 loggade istället av från det (glömde även mitt 1,6 användarnamn)
och skapade ett nytt konto. Steam ligger i foldern för CS 1,6 måste jag ladda ner skräpet igen och installera i CS Source foldern ?
Spelar ingen roll att du inte tankade ner steam igen. Ta en dump på exakt vad som händer, fattade inte mkt av ovanstående :7peta :)

Nisse Järnet skrev:
Spelar ingen roll att du inte tankade ner steam igen. Ta en dump på exakt vad som händer, fattade inte mkt av ovanstående :7peta :)

:fatta! :fatta!

När jag dubbelklickar på den fina ikonen till genvägen för hl2.exe så tar det nån sekund och sedan kommer det ett felmedelande som ser ut som detta
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=65714

Fast det står.

SteamStartup()failed: SteamStartup(0xf,0x12e648) failed with error 200: Failed to connect to any GeneralDirectoryServer, WinSock Error 10061 "Connection Refused"

The-PatriX skrev:
:fatta! :fatta!

När jag dubbelklickar på den fina ikonen till genvägen för hl2.exe så tar det nån sekund och sedan kommer det ett felmedelande som ser ut som detta
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=65714

Fast det står.

SteamStartup()failed: SteamStartup(0xf,0x12e648) failed with error 200: Failed to connect to any GeneralDirectoryServer, WinSock Error 10061 "Connection Refused"
Jasså du, då skulle jag installerat om :) Eller tankat hem en annan version.

Nisse Järnet skrev:
Jasså du, då skulle jag installerat om :) Eller tankat hem en annan version.

Tankade hem den EMPIRiO disten som ser ut att vara färdiginstallerad efter att man packat upp den.

Kommer du å säger att det var fel så får nån annan kille på det här forumet springa snabbt :näsblod

The-PatriX skrev:
Tankade hem den EMPIRiO disten som ser ut att vara färdiginstallerad efter att man packat upp den.

Kommer du å säger att det var fel så får nån annan kille på det här forumet springa snabbt :näsblod
Haha nej det säger ja inte, men vafan jag vet inte :tungan Jag körde Luzifer och det funkade iaf :tungan

Nisse Järnet skrev:
Haha nej det säger ja inte, men vafan jag vet inte :tungan Jag körde Luzifer och det funkade iaf :tungan

Hmm ok,, aja Körde på Lucifer förut. Men den ville inte gå online =/.
Men men. Siiiiiit

Vet fortfarande inte vad mitt användarman till cs1,6 e :mad:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back