Nån som fått CS:S att funka?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Är intresserad av just denna dist Counter-Strike.Source.Nuked-LuZiFeR

Kan inte få det att funka alls även fast jag crackar, när jag startar det så står det något med att antingne är mitt lösenord fel eller användarnamnet saknas.
Fattar inte varför.

Det fungerar hur fint som hellst för en kompis som tog exakt samma torrent fil.
Någon som har lite idér?

The-PatriX skrev:

Kan inte få det att funka alls även fast jag crackar, när jag startar det så står det något med att antingne är mitt lösenord fel eller användarnamnet saknas.
Fattar inte varför.

Någon som har lite idér?

Testa att tanka Counter-Strike_Source_FINAL_READ_NFO-EMPORiO och Counter-Strike_Source_ONLINEPLAY-EMPORiO så ska det nog funka med lite fix så fukar det på alla servrar. Finns på sporthoj hubben vet jag att det gör nu :)

Evil M skrev:
Kanske gå och köpa spelet i en butik i stället, då funkar det nog utan problem ;)
köööö-Ö-Ö-Öpa?
Vad betyder det? Känner inte till det ordet :confused:

:tomten

Har inte acces till sh´s dc hubb =( .
Får väll försöka fixa det, eller vad säger ni, nån som kanske vill leecha 180GB från mig? =p

The-PatriX skrev:

Fattar inte varför.

Någon som har lite idér?

NUKED betyder just att gruppen inte crackat det ordentligt, och därför inte fungerar som det ska.

Edit, för att förtydliga: Nuked betyder inte specifikt att det är felcrackat. Man nukar även filmer och tv-serier om det är dåliga releaser, t.ex. pixelerade, felaktigt höjd/bredd-förhållande, dåligt beskurna, eller om filmen redan släppts av en annan grupp. "Nuked" betyder att det är något som inte är bra med releasen, men VAD som är dåligt kan variera. För spel/program torde dåligt crackad vara en av de vanligaste orsakerna.

Last edited:
Skalman skrev:
NUKED betyder just att gruppen inte crackat det ordentligt, och därför inte fungerar som det ska.

Men crap, då har min kompis uppernbarligen lurat mig.
Aja, bäst för han att han gömmer sig! Bråkat med spelet i 2 timmar idag.

Läste nu på www.nforce.nl att den blev nukad för stulen crack etc. Fast emporio-versionen kanske funkar bättre? Den är inte nukad iaf och finns på torrentbits.

Nej nej nej! Den där versionen funkar UTMÄRKT!! Jag och 3 polare kör med den och det går skitbra! Har du tagit rätt patch?

Nisse Järnet skrev:
Nej nej nej! Den där versionen funkar UTMÄRKT!! Jag och 3 polare kör med den och det går skitbra! Har du tagit rätt patch?

Det varierar uppenbarligen, om man läser på nforce om den. Några får den till att funka, andra inte. Att den funkar för dig betyder inte nödvändigtvis att den funkar för andra.

Skalman skrev:
Det varierar uppenbarligen, om man läser på nforce om den. Några får den till att funka, andra inte. Att den funkar för dig betyder inte nödvändigtvis att den funkar för andra.
Patchen som följer med och ligger på "cd:n" funkar inte, utan man får ta en annan patch :)

Nisse Järnet skrev:
Patchen som följer med och ligger på "cd:n" funkar inte, utan man får ta en annan patch :)

Aha. Patchen som Luzifer stulit från Emporion funkar inte lol

tycker det var en liten omställning från att gå från CZ till CSS. men det kanske bara är ja :) bra är det i vilket fall :tummenupp

Nisse Järnet skrev:

Jo fick en annan patch av kompisen.
Den är på ganska exakt 20KB, rätt patch?

edit: fick det att fungera nu, kompisen hade bara glömt bort att berätta att jag skulle döpa om steam.dll filen till något annat.
Nu startar spelet i alla fall, tufft som faeeeen. Måste bara fila vidare så ja kan lira online, blir bara Steam reject eller liknande nu.

Last edited:
Vad är det jag missar? Har fyllt i stemapp.cfg med mina uppgifter och reggat ett nytt konto...

Edit: Felstavat filnamn

Bifogat

• skit.JPG
    skit.JPG
    15.3 KB · Visningar: 146
Last edited:
Tjoffe skrev:
Vad är det jag missar? Har fyllt i stemapss.cfg med mina uppgifter och reggat ett nytt konto...

Har du account hos steam?
har du fixat genvägen rätt?
har du bara skirvit fel filnamne? för filen du ska ändra i är steamapp.cfg

mitt ser ut såhär och funkar

SteamAppId=92
#SteamAppVersionId=0
SteamInstallPath="c:\games\CS Source"
# [as is clearified later on, this should be your email address:]
SteamAppUser=didjik512
SteamUserPassphrase="*****"

och i genvägen ska det vara islutet "-steam -console -game cstrike"
t.ex. "C:\Games\Cs Source\hl2.exe" -steam -console -game cstrike

Svarar här istället för att skicka ett PM och skriva här om samma sak.

Editerade steamapp.cfg till detta

SteamAppId=92
#SteamAppVersionId=0
SteamInstallPath="c:\Spel\CSS"
# [as is clearified later on, this should be your email address:]
SteamAppUser=puffe135
SteamUserPassphrase="mitt lösenord här"

Funkar ändå inte, står "Steam validation rejected" när jag försöker ansluta till nån server.

Vad gjorde jag fel?
Stängde även av "Steam" innan jag testade

föresten, hur får man igång botarna?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back