Nån fler som måstat ge upp hojåka pga ekonomi?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Bor med tjejen, eller med på henne...
Jobbigt, nystart av företag å skit.
Dessutom hamnade vi där man knappt kan ha en hoj utan att den blir stulen.
Försöker främja mig vid det.
Nån annan som har samma dilemma?

Jag är lite i samma sits.

Eget företag och extraknäck så mycket det bara går för att få in cash att överleva på.
Hojen står 2 mil bort (i farsans garage) för min tidigare hoj som jag bara hann ha här i jkpg en vecka blev stulen...
"måste" förövrigt införskaffa nya mc-kläder, dom jag har nu är fasen 5-6 år gamla, lite små och slitna... inte gratis det heller...
Inte hunnit köra något i år än, så än så länge är suget inte så himla stort, men vet att när jag väl kört 5 minuter så kommer jag vara fast i (miss)bruket :D
då kommer alla kostnader, avståndet osv. inte göra nånting, för det är ju så underbart att köra mc :)

sälja hojen? INTE EN CHANS!

*edit*

Skulle kanske kunna kalla det att man är lyxfattig? :D
har hoj, schysst lägenhet, dom flesta moderna sakerna (plasma-tv, ps3, lyxig soffa, motorcykel) men varje månads inkomst varierar kraftigt och i genomsnitt kanske hamnar på bara 5000-6000 kr så man är konstant fattig ändå.

Last edited:
Jag ligger och tangerar gränsen.... Ser ut som jag blir tvingad att sälja om saker inte vänder inom en vecka eller så...:huvet :(

Iomed IPRED så är jag ju tvungen att köpa upphovsskyddat material för 40-50.000kr i månaden numer så funderar jag med :(

:( Fy fan, lider med er. Själv var jag tvungen att lägga hojandet på hyllan under flera år pga av uppstart av eget företagande. Det är traggligt i starten och rådande ekonomi hjälper inte precis till i nuläget.

Vill önska alla lycka till, både med att behålla jobb, mc och företagande! Kämpa på!

Jag har inget jobb. :(
Förvisso sa jag upp mig för ett år sen men letar nu och lär inte ställa på förrns jag har fått jobb. Om ingen nappar innom några veckor lär det bli att man säljer. :/

:( Fy fan, lider med er. Själv var jag tvungen att lägga hojandet på hyllan under flera år pga av uppstart av eget företagande. Det är traggligt i starten och rådande ekonomi hjälper inte precis till i nuläget.

Vill önska alla lycka till, både med att behålla jobb, mc och företagande! Kämpa på!

Samma sak här, startar eget, men än går det bra, så jag behåller hojarna.

Däremot hållar jag på att flytta, så jag röjer på vinden och säljer en massa skit på blocket. Har fått in massor med tusingar! Snart kommer det en snubbe för att köpa ett gammalt barskåp jag hittade på vinden. Tänkte kasta det först, men satte ut en annons på blocket på maxxade 1900.- Haha. I morse ringde en kille som tvunget skulle ha det :banana

Samma sak här, startar eget, men än går det bra, så jag behåller hojarna.

Däremot hållar jag på att flytta, så jag röjer på vinden och säljer en massa skit på blocket. Har fått in massor med tusingar! Snart kommer det en snubbe för att köpa ett gammalt barskåp jag hittade på vinden. Tänkte kasta det först, men satte ut en annons på blocket på maxxade 1900.- Haha. I morse ringde en kille som tvunget skulle ha det :banana

Apropå det, boende i större stad gör ju inte det hela lättare. Bostadskarriär blablabla. :gnissla

Lite lyxfällanvibbar på det där, men säkert en bra idé om man orkar med alla idioter på blocket. Jag är mer för att slänga skiten, men kanske borde tänka om. Har mycket skit stående vars nypris är ansenligt.

Nice med barskåpet, mer än du gav? :hihi Gäller att ha lite tur också.

Jag funderar på att ta ett rejält break från hojen oxå. Iofs inte direkt relaterat till ekonomi, men visst är det ett dyrt lyxnöje. Däremot kommer jag inte sälja skrotet utan den får stå i garaget ifall man snabbt skulle ändra sig :hihi

Jag tror uppriktigt att jag skulle förlora på att sälja av hojjarna.
Billigaste hobbyn jag har.
Gammalt skrot med låga premier.
Emedan jag roas av att skruva så är det mycket nöje för lite peningar.

Har visserligen ett ganska välbetalt jobb just nu, men vill inte köpa nya, dyra sporthojjar ety jag ändå inte hinner åka så mycket.
Dessutom är jag snål.

Jag har råd med hojen just nu men den skulle vara det första som försvann om ekonomin började tryta. Just nu hoppas jag bara att ekonomin håller sommaren ut så att jag slipper sälja före augusti.
Fast känner jag mig själv rätt så har jag tröttnat på hojen redan vid början av juni :D

Jag har råd med hojen just nu men den skulle vara det första som försvann om ekonomin började tryta. Just nu hoppas jag bara att ekonomin håller sommaren ut så att jag slipper sälja före augusti.
Fast känner jag mig själv rätt så har jag tröttnat på hojen redan vid början av juni :D

Jag har tydligen fått nån jävla gen i mig som sätter mina kids före mowtosikelen :mad:

Det värsta är att ekenomin brast när den var i delar, stor risk att den aldrig kommer byggas upp igen :( Nya däck från Rååller på fälgarna står å glänser i garaget ihop med skelettet :gråta :gråta :huvet :huvet :orättvisavärld

Lite lyxfällanvibbar på det där, men säkert en bra idé om man orkar med alla idioter på blocket. Jag är mer för att slänga skiten, men kanske borde tänka om. Har mycket skit stående vars nypris är ansenligt.

Haha ge mig grejerna istället för att slänga dom, jag har ju till och med vart med i lyxfällan!, jag kan allt om att sälja på blocket :D

Jag har tydligen fått nån jävla gen i mig som sätter mina kids före mowtosikelen :mad:

Jag har ju bara katter och inga kidz så jag har ju klarat mig bra hittills. Dessvärre så påstår tjejen att det snart börjar bli dags att byta ut hojen mot en spermatruck och när hon kan uppbringa bevis på det hela så säljer jag hojen.
Jag vet att man kan köra hoj samtidigt som man har elaka dvärgar men jag tar nog upp det igen om ett par år eller så och leker av mig på vattenskoter istället...
Men du, tänk på att dina fina däck från Roller's räcker väldigt länge nu :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg