Några hårt piskade långmilare här på forumet?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Min CBR 600f3-97 har gått 5200mil när jag sålde den. Inte ett fel på den och den har fått otroligt mycket beröm!
Innan "rätt" köpare slog till på den så fick jag oerhört många skeptiska mail där folk som antagligen inte vet någonting om motorcyklar yttrat sig, påstått att hojen är inget att ha när den har gått så långt trotts att jag hade kvitto på TOTAL stor service + drivpaket + däck + m.m. +++ från Honda märkesverkstad.

Den "rätta" köparen fattade på en gång vad det var för typ av hoj och slog till på den utan att ifrågasätta någonting. Även jag fick dom pengarna jag ville ha för den och då var den ändå inte billig! :tummenupp :) Såldes i våras.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej. Min gamla cb 500 har väl gått en 20000 mil och min zx7r har väl passerat 7-8000 mil vid det här laget. Ingen har varit helt problemfri.
Per:squid
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Gammelhoj, klassiker

Min Honda CB1100R 1982a nu 27 år gammal, har inte gått så många mil. 7500 passerades nu på väg till Brno ( ett snitt på 278 mil per år! ). Drog på denna resa 1 liter olja på 305 mil, oljetempen passerade 120 grader så fort vi körde stadstrafik under lite längre tid. Men endast 1/2 liter bensin per mil:D, de e nog aningens för lite och förmodligen gick den lite varmt...:brinnerup... samtidigt som det inte fanns några spikningstendenser. Toyman.
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Frisk sursuka

Min Gsxr750 -92 har gått 9100mil och går bra, men kräver oljepåfyllningar mellan bytena. Jag köpte den vid 5350mil och har hittills inte behövt göra några stora ingrepp, men misstänker att den har skruvats en hel del innan jag övertog den.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
motor som motor? jag menar en bilmotor rullar ju 15000 mil utan problem.. om man servar och sköter borde inte en johmotor kunna gå lika mycket utan problem?

cbr en hade gått 2500 men mi service boken fanns det ju stämplar för 16000 mil så jag antar att honda tycker att hojjen ska kunna gå 15000 utan problem
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Min gamla turboblade hade rullat över 10000mil innan jag byggde om den.
 

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Yes!
Finns många stötstångare (bl.a. flera modeller av BMW o Guzzi) som har kedjetransmission till kamaxeln.

För att förtydliga lite: När både kamaxel och stötstänger sitter i topplocket används vanligtvis kedja för att driva kamaxeln. Stötstänger innebär inte nödvändigtvis att de går parallellt med cylindern.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top