FettSnok
96% enligt läkaren
Hemvärnet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Just nu jobbar jag inte alls, har lagt ner droskverksamheten. Så jag står utan jobb, då kan man visst "bli bjuden" av arbetsförmedlingen. Tyvärr insåg jag att det är ganska mkt byråkrati och nonchalans där, iaf på mitt lokala kontor. Jag menade på att jag har erfarenhet av transport / yrkestrafik sen tidigare..
Men herregud! Säger du upp dig från ett jobb och vill ha ny utbildning betald?!! Hoppas verkligen att du INTE får ditt kort! Ta från din egen plånbok istället för att utnyttja pengar som kan behövas till andra som verkligen har förlorat sitt jobb......
Vem anställer man som arbetsgivare killen som tog 5 körlektioner o möjligtvis kan hålla bilen på vägen eller killen som meckat lastat,lossat,,bytt hjul, under en riktig utbildning som du sällan har råd med själv..
Jag måste vara ett unikum som kan mer än bara hålla tunga fordon på vägen trots min "billiga" utbildning.![]()
Låter mest som att någon gick en dyr utbildning och försöker rättfärdiga det för sig själv och världen genom att racka ner på dem som inte gick den vägen.
Men herregud! Säger du upp dig från ett jobb och vill ha ny utbildning betald?!! Hoppas verkligen att du INTE får ditt kort! Ta från din egen plånbok istället för att utnyttja pengar som kan behövas till andra som verkligen har förlorat sitt jobb......
Menade inte o racka ner på dej killenMen har man alldrig provat att stå o hoppa på ett 2 meters spett för o få loss en hjulbult på en lastbil så vet man inte va man snackar om o det får du inte lära dej som privatist
OK? Kör man upp privat så får man lära sej o köra, men o köra lastbil som yrke det kräver så mycket mer som man inte får lära sej som privatist. Sen om man e kunnig innan det är ju en annan sak men alla är ju inte det
Eller hur? "Kedjan?? E det inte något dom smörjer på servicen??" E något man hör alldeles för ofta nu för tiden tycker jag när bilförarna får för sej att dom ska köpa hoj
Existerade inte förr
![]()
![]()
Edit jag gick en AMU utbildning som finansierades av arbetsförmedlingen 1987 jobbade som takläggare innan men lessnade o sa upp mej o sökte en förarutbildning som jag fick gratis![]()
Menade inte o racka ner på dej killenMen har man alldrig provat att stå o hoppa på ett 2 meters spett för o få loss en hjulbult på en lastbil så vet man inte va man snackar om o det får du inte lära dej som privatist
OK? Kör man upp privat så får man lära sej o köra, men o köra lastbil som yrke det kräver så mycket mer som man inte får lära sej som privatist. Sen om man e kunnig innan det är ju en annan sak men alla är ju inte det
Eller hur? "Kedjan?? E det inte något dom smörjer på servicen??" E något man hör alldeles för ofta nu för tiden tycker jag när bilförarna får för sej att dom ska köpa hoj
Existerade inte förr
![]()
![]()
Edit jag gick en AMU utbildning som finansierades av arbetsförmedlingen 1987 jobbade som takläggare innan men lessnade o sa upp mej o sökte en förarutbildning som jag fick gratis![]()
Dock så kanske man får en hel andra matnyttiga tips från "Leffe 56" som man övningskör med, tips som inte står i den, av sossar utfärdade läroplanen...
Dock så kanske man får en hel andra matnyttiga tips från "Leffe 56" som man övningskör med, tips som inte står i den, av sossar utfärdade läroplanen...
När jag tog alfabetet på kortet så va det bara leffe 56 som va instruktörer på amu. Vet inte hur det är idag på yrkesutbildningarna. Men man fick lära sej mycket matnytigt då. Kursen då tog ca 3 månader 8 timmar per dag. Tror inte någon vill eller kan få en sådan utbildning som privatist. Man lär garanterat inte ha råd med det i alla fall![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |