IronMike
Guest
Bestämt mig för att ta c-kort och ev ce-kort, jag vill jobba flexibelt och på egen hand helt enkelt. Det är ju dock ganska kostsamt om man ska ta det på egen hand i trafikskola... Så jag tänkte höra med er, vilka alternativ som finns?
Just nu jobbar jag inte alls, har lagt ner droskverksamheten. Så jag står utan jobb, då kan man visst "bli bjuden" av arbetsförmedlingen. Tyvärr insåg jag att det är ganska mkt byråkrati och nonchalans där, iaf på mitt lokala kontor. Jag menade på att jag har erfarenhet av transport / yrkestrafik sen tidigare..men handläggaren menade på att jag borde söka "brevbärare på cykel i järfälla"
(jag bor i nacka till att börja med..) Konflikt uppstod när jag menade på att jag jobbat för poståkeriet, har erfarenhet av logistik fast med b-kort, hittar överallt eftersom jag kört taxi mm - då erbjöd han mig andra taxijobb ist
skrev ju in mig på ams för att hooka upp deras yrkestrafikutbildning mot transport och c-kort. Verkar dock som att man ska behöva ha tur för att hamna där, eller få hjälp av någon som är tillmötesgående & realistisk. Blev även erbjuden jobb i Österåker, pressens morgontjänst. Vadtusan, transportbranschen skriker efter chaufförer..
Så, finns det andra möjligheter? Vuxenutbildning, komvux mm? Eller finns det transportföretag som bjuder på utbildning om man binder sig att arbeta där ngt år eller två? Hört att man kan få yrkesutbildningsstöd från komunen också..?
Har som sagt ingen vidare lust med att dega körskola mängder med pengar, dels för att det är mkt pengar och dels när ingen annan verkar ha degat ur egen ficka..
Hilfe?
Just nu jobbar jag inte alls, har lagt ner droskverksamheten. Så jag står utan jobb, då kan man visst "bli bjuden" av arbetsförmedlingen. Tyvärr insåg jag att det är ganska mkt byråkrati och nonchalans där, iaf på mitt lokala kontor. Jag menade på att jag har erfarenhet av transport / yrkestrafik sen tidigare..men handläggaren menade på att jag borde söka "brevbärare på cykel i järfälla"

Så, finns det andra möjligheter? Vuxenutbildning, komvux mm? Eller finns det transportföretag som bjuder på utbildning om man binder sig att arbeta där ngt år eller två? Hört att man kan få yrkesutbildningsstöd från komunen också..?
Har som sagt ingen vidare lust med att dega körskola mängder med pengar, dels för att det är mkt pengar och dels när ingen annan verkar ha degat ur egen ficka..

Hilfe?